2026-06-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är absurt att det skulle vara hans ansvar att samlaget utfördes med skydd. I praktiken är det bådas ansvar att diskutera saken och komma överens, men i slutänden måste ju du själv se till att samlaget sker skyddat om du vill ha det så och inte göra det till en fråga om ifall någon ljuger och vältra över det på någon annan. Vad finns det för bra med det?
Din moral vet vi redan är obefintlig bara att läsa i tråden vilken sunkig kvinnosyn du har. Om hon tror att han har skydd för att dom kommit överens om detta innan och hon dessutom påpekat det flera gånger då ligger 100 procent av ansvaret på honom
Citera
2026-06-28, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Kan du inte bara medge att din definition av en sexuell handling jämförlig med samlag är en handling som utförs av en man?

Poängen med fisexemplet är att kvantifiera "skadan som uppstått" inte att diskutera definitioner. Poängen med brottsbalken är liksom att kriminalisera handlingar som skadar andra. Hade jag varit bög hade jag hellre fått en sats i munnen när jag suger kuk än en brakskit i näsan när jag slickar rövhål. Jag är fullständigt övertygad om att jag inte hade ansett "skadan" jämförlig med "våldtäkt" i endera fall.

Varför ska jag "erkänna" något som inte stämmer? Verkar korkat ju! Finns en mängd sätt en kvinna kan våldta en man på!
1.Finger i hans anal, mot hans vilja. (Finns minst en kvinna som dömts för våldtäkt när hon gjorde så på sin sovande pojkvän).
2. Dildo i hans anal, mot hans vilja.
3. Andra redskap i hans anal, mot hans vilja.
4. Rida av honom när han är i särskilt utsatt situation (pga. fylla, sömn, droger, paralys etc.), mot hans vilja. (Finns minst en kvinna som har dömts för våldtäkt, för att ha legat med en man som är i en särskilt utsatt situation).
5. Suga av honom, mot hans vilja. (Finns minst en tjej som har dömts för våldtäkt efter att ha sugit av en pojke, mot hans vilja).
6. Utnyttja killar under 18 som är i beroendeställning till henne, för att få sex. (Finns minst ett fall där en kvinna har dömts för våldtäkt efter att ha utnyttjat att killar under 18 år var i beroendeställning till henne, för att få sex).
7. Har sex med en kille under 15 år. (Finns minst ett fall där en kvinna har dömts för våldtäkt, efter att ha haft sex med en kille under 15 år. Han var 14 år och kvinnan var mor till hans vän).
Osv. Osv. Osv. Osv.

Att fisa någon i ansiktet är inte våldtäkt. Hur mycket du än försöker få det att låta som det.

Men att skippa kondom och släppa en sperma-sats i vaginan på en kvinna som inte vill detta utan kondom, är våldtäkt.

Mannen ärendet handlar om har utsatt kvinnan för just detta: han har kommit i hennes vagina, utan kondom. Och han hade inte samtycke till detta = våldtäkt.
Citera
2026-06-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, jag kommer se det som våldtäkt om hon mot hans vilja sprutar in sin fontänorgasm i hans mun, när hon sitter på hans huvud och han slickar henne och har hennes sköte inuti sin mun. Hon ska givetvis gå bort från hans huvud om hon känner att hon närmar sig klimax och vet om att han inte vill att hon kommer i hans mun. Att pressa ner sitt sköte i någons mun och få en fontänorgasm i dennes mun, mot dennes vilja = våldtäkt.

Precis som denna snubben som tråden handlar om, skulle ha avbrutit samlaget när han närmade sig klimax och helst använt kondom också. Han använde inte kondom och kom i hennes vagina mot hennes vilja = våldtäkt.
Jadu, personligen tycker jag inte fokus bör ligga på sprutet, utan på att han sket i att använda kondomen. Om det istället var att det var ok att han knullade henne utan kondom men att hon krävde att han skulle dra ut den innan han sprutar hade jag tyckt att det hade varit en helt annan sak. En sådan sak kan man be om, men då får man räkna med att vederbörande misslyckas med timingen.
Citera
2026-06-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Hur ljög han? Sa han "nu har jag kondom"? Nej.
Hur vet du att han inte gjorde det? Hon hade som krav att han skulle ha kondom å han sket i det då är det en lögn
Citera
2026-06-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hela sexet var inte frivilligt.

Jo, hela. Vilken del var inte frivillig?
Som att det förekom tvång, eller motsvarande.

Ska du lattja om "men han kom ju".
OM det var problemet och så fruktansvärt för henne så borde hon sett till att det var kondom på.
Menar du att kvinnor inte har något ansvar?

Hans uppsåt var bevisligen INTE att komma i henne, men det blev inte som det var tänkt.
Men det har inget med frivillighet att göra...
Citera
2026-06-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Hur vet du att han inte gjorde det? Hon hade som krav att han skulle ha kondom å han sket i det då är det en lögn

För då hade ju just det varit en del av vad samnytt citerat från domen, det är ju avgörande.

Krav? Säger hon ja, men hon hade sex flera gånger innan utan kondom.... så hur mycket "krav" var det?
Citera
2026-06-28, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Din moral vet vi redan är obefintlig bara att läsa i tråden vilken sunkig kvinnosyn du har. Om hon tror att han har skydd för att dom kommit överens om detta innan och hon dessutom påpekat det flera gånger då ligger 100 procent av ansvaret på honom

Hon visste garanterat att det INTE var kondom på.
Citera
2026-06-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jadu, personligen tycker jag inte fokus bör ligga på sprutet, utan på att han sket i att använda kondomen. Om det istället var att det var ok att han knullade henne utan kondom men att hon krävde att han skulle dra ut den innan han sprutar hade jag tyckt att det hade varit en helt annan sak. En sådan sak kan man be om, men då får man räkna med att vederbörande misslyckas med timingen.

Av det lilla vi vet. Så hade hon tjatat om kondom. Och han använde inte kondom.
Och hon fick panik när hon fick veta det och att han hade sprutat henne i vaginan.
Det är våldtäkt. För hon hade inte samtyckt till detta.
Citera
2026-06-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivaLaMusica
Glöm nu inte att ingen kvinna skulle anmäla och gå igenom förnedringen av att öppet behöva berätta att hon har blivit våldtagen om hon inte blivit det.

Jo då. Hämndlystna och penningsugna sådana.
Citera
2026-06-28, 17:10
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jo, hela. Vilken del var inte frivillig?
Som att det förekom tvång, eller motsvarande.

Ska du lattja om "men han kom ju".
OM det var problemet och så fruktansvärt för henne så borde hon sett till att det var kondom på.
Menar du att kvinnor inte har något ansvar?

Hans uppsåt var bevisligen INTE att komma i henne, men det blev inte som det var tänkt.
Men det har inget med frivillighet att göra...

Det var med tvång han sprutade sin sats i henne eftersom det fanns ett tydligt osamtycke.

Han tvingade sin säd djupt i hennes slida.
Citera
2026-06-28, 17:12
Medlem
Citat:
Hon visste garanterat att det INTE var kondom på.

Men om hon 'visste garanterat' att han INTE hade kondom på, varför avbröt hon inte samlaget om kondomen var så viktig?

Om hon nu försökte göra det och mannen ÄNDÅ fortsatte, så är det våldtäkt. Men låg hon kvar, fullt medveten om att mannen saknade kondom är det väl en helt annan fråga.
Citera
2026-06-28, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det var med tvång han sprutade sin sats i henne eftersom det fanns ett tydligt osamtycke.

Han tvingade sin säd djupt i hennes slida.

Tvång? Han trodde sig kunna hålla tillbaka skrev han ju, det låter mer som misstag.

Nej det fanns inget tydligt samtycke.
Hon accepterade sex utan kondom, en gång, två gånger och minst en tredje gång.
Men du menar att han ändå ska förstå att det var ett "krav"?

Han trodde ju allt var bra, och vill fortsätta förhållandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in