Citat:
Ursprungligen postat av
EttTillKonto2
Kan du inte bara medge att din definition av en sexuell handling jämförlig med samlag är en handling som utförs av en man?
Poängen med fisexemplet är att kvantifiera "skadan som uppstått" inte att diskutera definitioner. Poängen med brottsbalken är liksom att kriminalisera handlingar som skadar andra. Hade jag varit bög hade jag hellre fått en sats i munnen när jag suger kuk än en brakskit i näsan när jag slickar rövhål. Jag är fullständigt övertygad om att jag inte hade ansett "skadan" jämförlig med "våldtäkt" i endera fall.
Varför ska jag "erkänna" något som inte stämmer? Verkar korkat ju! Finns en mängd sätt en kvinna kan våldta en man på!
1.Finger i hans anal, mot hans vilja. (Finns minst en kvinna som dömts för våldtäkt när hon gjorde så på sin sovande pojkvän).
2. Dildo i hans anal, mot hans vilja.
3. Andra redskap i hans anal, mot hans vilja.
4. Rida av honom när han är i särskilt utsatt situation (pga. fylla, sömn, droger, paralys etc.), mot hans vilja. (Finns minst en kvinna som har dömts för våldtäkt, för att ha legat med en man som är i en särskilt utsatt situation).
5. Suga av honom, mot hans vilja. (Finns minst en tjej som har dömts för våldtäkt efter att ha sugit av en pojke, mot hans vilja).
6. Utnyttja killar under 18 som är i beroendeställning till henne, för att få sex. (Finns minst ett fall där en kvinna har dömts för våldtäkt efter att ha utnyttjat att killar under 18 år var i beroendeställning till henne, för att få sex).
7. Har sex med en kille under 15 år. (Finns minst ett fall där en kvinna har dömts för våldtäkt, efter att ha haft sex med en kille under 15 år. Han var 14 år och kvinnan var mor till hans vän).
Osv. Osv. Osv. Osv.
Att fisa någon i ansiktet är
inte våldtäkt. Hur mycket du än försöker få det att låta som det.
Men att skippa kondom och släppa en sperma-sats i vaginan på en kvinna som
inte vill detta utan kondom, är våldtäkt.
Mannen ärendet handlar om har utsatt kvinnan för just detta: han har kommit i hennes vagina, utan kondom. Och han hade inte samtycke till detta = våldtäkt.