2026-06-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Återigen: varför låg han med en kvinna han ser som en "psykopatisk hora"?
Vad är det för fel på honom som gör så?

Avkomman är hur som helst ingen "psykopatisk hora" och har all rätt i världen att få veta vem som är dennes far och även ekonomisk hjälp av sin far. Det är det minsta man kan begära av honom, för hans avkommas räkning.
Om det är ombytta roller då? faren som tar hand om barnet helt ensam, är moren då skyldig ge ekonomisk hjälp tycker du?
Citera
2026-06-28, 16:41
Avslutad
Citat:
Återigen: varför låg han med en kvinna han ser som en "psykopatisk hora"?
Vad är det för fel på honom som gör så?

Avkomman är hur som helst ingen "psykopatisk hora" och har all rätt i världen att få veta vem som är dennes far och även ekonomisk hjälp av sin far. Det är det minsta man kan begära av honom, för hans avkommas räkning.

Nix. Ungen borde aldrig ha fötts. Allt det är kvinnan som födde ungen mot mannens viljas fel.

Därav psykopatisk hora. Ungar som föds för moderns ekonomiska vinning är det verkligen synd om, men det är heller inte männens fel.

Som jag skrev tidigare, abort finns av en orsak och män borde kunna tvinga kvinnor till abort med lagstöd i ett jämlikt samhälle.
Citera
2026-06-28, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Om det är ombytta roller då? faren som tar hand om barnet helt ensam, är moren då skyldig ge ekonomisk hjälp tycker du?

Ja, det är hon! Både enligt mig och enligt lag.

Bor barn helt eller främst hos den ena föräldern, så är den andra föräldern underhållsskyldig.
Det är endast om avkomman bor 50/50 hos föräldrarna, som ingen av dem är underhållsskyldig.

Dvs. bor barnet helt hos sin pappa. Så är mamman underhållsskyldig.

Underhållsstödet är ju barnets pengar. Ett ekonomiskt stöd barnet har rätt att få från den förälder som inte tar hand om barnet på minst 50% av tiden.
Citera
2026-06-28, 16:57
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Det är inte jämförbart.
Av två orsaker:

1. Kondom är en barriärmetod som skyddar både mot oönskad graviditet och mot könssjukdomar. Medans p-piller är en hormonell metod, som endast skyddar mot oönskad graviditet. Kondomens motsvarighet för kvinnor är femidom. Så om hon ljuger om att hon har femidom, så är det likvärdigt med att ljuga om kondom.

2. Mannen riskerar inte att få sin kropp invaderad av oönskad graviditet om kvinnan ljuger om p-metod. Det är inte så att hon sprutar honom full med ägg, vilka kan befrukta honom och tvinga honom att ta svårt beslut: abort eller behålla... Inte hans kropp, liv och hälsa som står på spel vid oönskad graviditet och abort eller graviditet och förlossning. Just därav kan kvinnligt ljug om p-medel aldrig ses som våldtäkt, eftersom hon inte kommer i mannen utan samtycke under sexakten. Kvinnor sprutar inte in ägg i mannens kropp. Hade så varit fallet att kvinna utan samtycke sprutade in ägg i mannens kropp med risk att han kan bli oönskat gravid, så hade hon kunnat dömas för våldtäkt.

Däremot skulle kvinnligt ljug om p-medel eventuellt kunna ses som bedrägeri? Hon utsätter ju honom genom sitt ljug för oro kring eventuell graviditet (i hennes kropp) eller eventuella könssjukdomar (beroende på vilket p-medel hon har ljugit om att hon tar).
Så bedrägeri kanske hon skulle kunna anmälas för? Eller kanske för psykiskt våld?
Men behöver ju då även finnas rejäla bevis för att hon har ljugit.

Du tänker fel här. Samtycke kan kopplas till vad som helst. Det är vansinne att koppla samtycke till någon sorts global standard. Samtycke är ett avtal mellan två personer som kan grunda sig i vad som helst tänkbart. Man kan i princip säga att jag bara går med på att ha sex med dig om du hejar på AIK. Annars finns inget Samtycke och då är det ett brott.
Citera
2026-06-28, 17:01
Medlem
Citat:
Ja, det är hon! Både enligt mig och enligt lag.

Bor barn helt eller främst hos den ena föräldern, så är den andra föräldern underhållsskyldig.
Det är endast om avkomman bor 50/50 hos föräldrarna, som ingen av dem är underhållsskyldig.

Dvs. bor barnet helt hos sin pappa. Så är mamman underhållsskyldig.

Underhållsstödet är ju barnets pengar. Ett ekonomiskt stöd barnet har rätt att få från den förälder som inte tar hand om barnet på minst 50% av tiden.
Men det tycker du är fel för du snackar bara om pappan ska betala underhållstödet, hur vet du barnet som kom till igenom ett bedrägeri kommer växa upp med sin mamma?
Citera
2026-06-28, 17:02
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Problemet blir väl att bevisa att hon inte hade tagit p-piller. Eftersom p-piller inte är 100% säkra så kan hon ju bli gravid ändå. Att bevisa att någon inte hade kondom på sig är desto enklare.

Det är alltid skillnad på vad som går att bevisa och vad som är rätt och fel. En majoritet av alla brott begås utan åtal eller för den delen dom. Jag är ju man så för mig är det viktigaste ALLTID principer I sig.
Citera
2026-06-28, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Du tänker fel här. Samtycke kan kopplas till vad som helst. Det är vansinne att koppla samtycke till någon sorts global standard. Samtycke är ett avtal mellan två personer som kan grunda sig i vad som helst tänkbart. Man kan i princip säga att jag bara går med på att ha sex med dig om du hejar på AIK. Annars finns inget Samtycke och då är det ett brott.
Exakt och på samma sätt kan killen säga jag går bara med på ha sex med dig om du tar dina p piller, dvs gör hon inte det finns inget samtycke
Citera
2026-06-28, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87

Samtycket i lagen om våldtäkt och oaktsam våldtäkt gäller dock endast sexuella handlingar jämförliga med samlag, under själva sexakten. Ska man kunna straffas för våldtäkt, så har man begått en sexuell handling jämförlig med samlag, som det inte fanns samtycke om.

Att ljuga om p-piller är inte en sexuell handling "jämförlig med samlag". Och är därför inte våldtäkt.

Att ljuga om att man hejar på AIK är inte en sexuell handling "jämförlig med samlag". Och är därför inte våldtäkt.
Citera
2026-06-28, 17:06
Medlem
Citat:
Fortsatt: avkomman blir inte erkänd av sin pappa. Varken juridiskt eller ekonomiskt. Vilket skadar avkomman.

Ej ekonomiskt eftersom FK träder in.

I de fall barn inte har någon juridisk far handlar det om one-night-stands där kvinnan knappt känner fadern, eller att han bor i något helt annat land. Ska one-night-stands förbjudas eller vad är din poäng?
Citera
2026-06-28, 17:10
Medlem
Citat:
Samtycket i lagen om våldtäkt och oaktsam våldtäkt gäller dock endast sexuella handlingar jämförliga med samlag, under själva sexakten. Ska man kunna straffas för våldtäkt, så har man begått en sexuell handling jämförlig med samlag, som det inte fanns samtycke om.

Att ljuga om p-piller är inte en sexuell handling "jämförlig med samlag". Och är därför inte våldtäkt.

Att ljuga om att man hejar på AIK är inte en sexuell handling "jämförlig med samlag". Och är därför inte våldtäkt.
Du är så dålig på juridik.

kvinnan fick ju till en våldtäkt igenom inte samtyckt till sex utan kondom.

Det är precis samma sak om en man ssäger så till enh kvinna angående ppiller.

De4t borde även du förstå men tydligen inte, eller så ljuger du som vanligt för du vill fortsätta bedra svenska män
Citera
2026-06-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Men det tycker du är fel för du snackar bara om pappan ska betala underhållstödet, hur vet du barnet som kom till igenom ett bedrägeri kommer växa upp med sin mamma?

Jag anser att det är helt rätt att den förälder (vare sig det är mamman eller pappan) som inte har barnet boendes hos sig, betalar underhållsstöd. Det är ju för barnets skull. Barnet har rätt till detta!

Du skriver ju att mannen inte vill ha barnet. Och det är ju detta vi har diskuterat hela tiden. Att mamman vill ha barnet. Och att pappan inte vill ha något med barnet att göra. Under de premisserna är det självklart att tänka att barnet bor hos mamman 100%. Och att pappan är underhållsskyldig. Det begriper du väl ändå?

Nu helt plötsligt ändrar du dig och skriver "men tänk om barnet växer upp med pappan då?". Det ser jag som osannolikt att avkomman skulle göra, om pappan inte ens vill veta av avkomman.
Citera
2026-06-28, 17:12
Medlem
Citat:
Jag anser att det är helt rätt att den förälder (vare sig det är mamman eller pappan) som inte har barnet boendes hos sig, betalar underhållsstöd. Det är ju för barnets skull. Barnet har rätt till detta!

Du skriver ju att mannen inte vill ha barnet. Och det är ju detta vi har diskuterat hela tiden. Att mamman vill ha barnet. Och att pappan inte vill ha något med barnet att göra. Under de premisserna är det självklart att tänka att barnet bor hos mamman 100%. Och att pappan är underhållsskyldig. Det begriper du väl ändå?

Nu helt plötsligt ändrar du dig och skriver "men tänk om barnet växer upp med pappan då?". Det ser jag som osannolikt att avkomman skulle göra, om pappan inte ens vill veta av avkomman.
Jag har inte skrivit mannen inte vill ha barnet, jag har skrivit han blev lurad till skaffa barn med en kvinna han inte ville ha barn med, vilket är något helt annat som jag inte tycker är okey, Men du tycker är ett helt acceptabelt beteende

sedan är du helt ute och cyklar som vanligt barnet har inte rätt till något förens det är myndigt, pengarna tillfaller målsmannen, och du tycker det är helt ok så länge det är kvinnan

Du är ju helt sjuk i huvudet, försvarar en kvinnas bedrägerier emot en man och så säger du det är för barnets rätta, som sagt du är psykopat på riktigt
Senast redigerad av Rumpollon 2026-06-28 kl. 17:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in