2026-06-28, 16:27
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jo, det var det.

Nej - inte den delen att spruta i henne.
Citera
2026-06-28, 16:28
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Det är hans ansvar att inte ljuga för henne

Det är absurt att det skulle vara hans ansvar att samlaget utfördes med skydd. I praktiken är det bådas ansvar att diskutera saken och komma överens, men i slutänden måste ju du själv se till att samlaget sker skyddat om du vill ha det så och inte göra det till en fråga om ifall någon ljuger och vältra över det på någon annan. Vad finns det för bra med det?
Citera
2026-06-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jo, fontänen kan absolut hamna i munnen även om slidöppningen inte är inuti munnen. Du vet, det sprutar och strålen kan röra sig en viss distans.

Har själv varit med om att jag fick en fontän rakt i munnen när jag hade min mun pressad runt skötet. Hade du sett det som våldtäkt om jag inte samtyckte till det? Om nej, hade du sett det som sexuellt ofredande?

Om du tror att jag debatterar med dig för att söka juridisk kunskap så tror du helt fel. Jag är ute efter att veta hur du personligen bedömer saker och ting.

Check.

Det beror på.

Om hon satt på ditt huvud, pressade sitt sköte i din mun och du slickade henne (frivilligt). Och du innan har sagt "du får inte fontänorgasma i min mun, jag vill inte det!". Och hon när hon kände sig nära klimax pressade sitt sköte in i din mun (hur det nu ska gå till rent anatomiskt), istället för att dra sig bort från ditt ansikte, och släppte fontänorgasmen i din mun. Så hade det ju varit jämförbart med samlagshandling och hon hade gjort sig skyldig till våldtäkt.

Hon kom ju i din mun, mot din vilja. Istället för att avbryta oralsexet, när hon kände sig nära klimax.

-----

I detta fallet som tråden handlar om. Har kvinnan flertalet tillfällen krävt kondom. Han har struntat i det. Och han har även struntat i att han inte får komma i hennes vagina utan kondom. Han har gjort saker helt utan hennes samtycke. Och det är våldtäkt.

Han har ju kommit i henne utan kondom, mot hennes vilja. Istället för att avbryta samlaget, när han kände sig nära klimax.
Citera
2026-06-28, 16:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik

Det gör inte samlaget till annat än frivilligt och samtyckande. Att han sprutar i henne är en naturlig beståndsdel i ett normalt samlag. Om hon inte ville det hade hon fått säkerställa på egen hand att så inte skedde.
Citera
2026-06-28, 16:32
Medlem
Citat:
Det tvivlar jag väldigt starkt på. Ok, inte våldtäkt men sexuellt ofredande eller ofredande beroende på omständigheter.

Ja, om en person springer runt och med vilja fiser folk i ansiktet lite varstans. Så skulle denna väl bli anmäld för ofredande.

Men en liten enkel fis, som personen själv kanske inte ens kan kontrollera. Nej, det är inte ofredande.

Sin sperma-sats, behöver man dock kunna kontrollera! Så att den inte kommer där en person inte vill ha den.
Citera
2026-06-28, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det beror på.

Om hon satt på ditt huvud, pressade sitt sköte i din mun och du slickade henne (frivilligt). Och du innan har sagt "du får inte fontänorgasma i min mun, jag vill inte det!". Och hon när hon kände sig nära klimax pressade sitt sköte in i din mun (hur det nu ska gå till rent anatomiskt), istället för att dra sig bort från ditt ansikte, och släppte fontänorgasmen i din mun. Så hade det ju varit jämförbart med samlagshandling och hon hade gjort sig skyldig till våldtäkt.

Hon kom ju i din mun, mot din vilja. Istället för att avbryta oralsexet, när hon kände sig nära klimax.
Och om vi nu skippar detaljen med att skötet ska vara inuti munnen, utan det bara är rätt vanligt oralsex men hon sprutar in i munnen så skulle du se det som sexuellt ofredande?

Och likaså om tjejen slickar på kuken, utan att ha den inuti munnen, och mot hennes vilja så sprutar han rakt in i munen. Också sexuellt ofredande?
Citera
2026-06-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ja, om en person springer runt och med vilja fiser folk i ansiktet lite varstans. Så skulle denna väl bli anmäld för ofredande.

Men en liten enkel fis, som personen själv kanske inte ens kan kontrollera. Nej, det är inte ofredande.

Sin sperma-sats, behöver man dock kunna kontrollera! Så att den inte kommer där en person inte vill ha den.
Nej, om man inte kan kontrollera den är det förstås en sak. Jag utgick från scenariot att fisen släpptes med uppsåt.
Citera
2026-06-28, 16:36
Medlem
Citat:
En fis kan varken vara våldtäkt, sexuellt ofredande eller ens ofredande. Oavsett hur eller var fisen levereras.

Och det är inte en fis som har lett till en dom om 3 års fängelse. Det är att han har legat med henne utan kondom och kommit i hennes vagina, utan kondom och utan samtycke. Som domen handlar om. Det är våldtäkt.

Kan du inte bara medge att din definition av en sexuell handling jämförlig med samlag är en handling som utförs av en man?

Poängen med fisexemplet är att kvantifiera "skadan som uppstått" inte att diskutera definitioner. Poängen med brottsbalken är liksom att kriminalisera handlingar som skadar andra. Hade jag varit bög hade jag hellre fått en sats i munnen när jag suger kuk än en brakskit i näsan när jag slickar rövhål. Jag är fullständigt övertygad om att jag inte hade ansett "skadan" jämförlig med "våldtäkt" i endera fall.
Citera
2026-06-28, 16:37
Avstängd
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vissa behöver lära sig varför man inte ska använda det andra hålet:

Hon kan ju bli gravid.

Med lite kunskap hade han sluppit fängelse.
Citera
2026-06-28, 16:39
Medlem
Citat:
Och om vi nu skippar detaljen med att skötet ska vara inuti munnen, utan det bara är rätt vanligt oralsex men hon sprutar in i munnen så skulle du se det som sexuellt ofredande?

Och likaså om tjejen slickar på kuken, utan att ha den inuti munnen, och mot hennes vilja så sprutar han rakt in i munen. Också sexuellt ofredande?

Nej, jag kommer se det som våldtäkt om hon mot hans vilja sprutar in sin fontänorgasm i hans mun, när hon sitter på hans huvud och han slickar henne och har hennes sköte inuti sin mun. Hon ska givetvis gå bort från hans huvud om hon känner att hon närmar sig klimax och vet om att han inte vill att hon kommer i hans mun. Att pressa ner sitt sköte i någons mun och få en fontänorgasm i dennes mun, mot dennes vilja = våldtäkt.

Precis som denna snubben som tråden handlar om, skulle ha avbrutit samlaget när han närmade sig klimax och helst använt kondom också. Han använde inte kondom och kom i hennes vagina mot hennes vilja = våldtäkt.
Citera
2026-06-28, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Det är hans ansvar att inte ljuga för henne
Hur ljög han? Sa han "nu har jag kondom"? Nej.
Citera
2026-06-28, 16:45
Medlem
Finns det något stöd för att man kan döma på det här sättet? Vill minnas att förarbeten är ganska klara med att skilja mellan ofrivillighet och frivillighet under felaktiga premisser (eller vad man ska kalla det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in