2026-06-28, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Ser inte varför hela måste vara inne. Hela kuken behöver inte vara inne i munnen under en avsugning.

Jag har definitivt haft delar av vaginan innanför tänderna. I synnerhet när tjejen haft stor klitta och/eller blygdläppar.

Det var inte det jag skrev. Jag skrev att hon inte ville att han skulle spruta henne i ansiktet. Bara för sakens skull kan vi lägga till att hon ville att han skulle komma i munnen, men absolut inte i ansiktet. Han drar ut kuken och sprutar henne i ansiktet. Våldtäkt?

Ja, men du kan inte ha slidmynningen innanför din mun. I synnerhet inte om din mun är upptagen med klittan och blygdläpparna.

Och i fallet som denna tråd handlar om, så kom han utan kondom i hennes vagina, mot hennes vilja. Solklar våldtäkt. Även enligt Tingsrätten.
Citera
2026-06-28, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, men du kan inte ha slidmynningen innanför din mun. I synnerhet inte om din mun är upptagen med klittan och blygdläpparna.
Varför måste just slidmynningen vara innanför? Det finns våldtäktsfall där penetrationen skett med fingrar. Våldtäkt behöver inte ske med könsorganen. Och jo, det går utmärkt att ha slidmynning och blygdläppar i munnen. Eller alla fall så att det är blygdläppar i munnen och slidmynningen är alldeles utanför.

Men om vi lättar lite på det då, skulle du se det som sexuellt ofredande?

Och jag vill gärna ha ett svar på om du anser att det skulle vara våldtäkt om en tjej vill att killen kommer i munnen, men absolut inte på ansiktet, men killen drar ut kuken ur munnen och sprutar satsen på ansiktet.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-06-28 kl. 15:48.
Citera
2026-06-28, 15:50
Medlem
Citat:
Nej, låter orimligt att en fis skulle gå som enbart ofredande ens.
Om fisar gjorde att man kunde få fängelse, så skulle vi alla sitta i fängelse för olaga fisande.
Det är en jävla skillnad på att bara lägga en mök i närheten av någon jämfört med att lägga den rakt i ansiktet på en centimeters avstånd utan byxor.
Citera
2026-06-28, 15:50
Medlem
Citat:
Varför måste just slidmynningen vara innanför? Det finns våldtäktsfall där penetrationen skett med fingrar. Våldtäkt behöver inte ske med könsorganen. Och jo, det går utmärkt att ha slidmynning och blygdläppar i munnen. Eller alla fall så att det är blygdläppar i munnen och slidmynningen är alldeles utanför.

Men om vi lättar lite på det då, skulle du se det som sexuellt ofredande?

Och jag vill gärna ha ett svar på om du anser att det skulle vara våldtäkt om en tjej vill att killen kommer i munnen, men absolut inte på ansiktet, men killen drar ut kuken ur munnen och sprutar satsen i ansiktet.

Om hennes fontänorgasm ska hamna i munnen på mannen, så måste ju hennes slidmynning vara innanför hans mun. Är han upptagen med klittan och blygdläpparna, så kommer hennes forntänorgasm hamna på hans haka.

Läs på om vad sexuellt ofredande är. Och svara själv på din fråga. Jag är inget uppslagsverk över Svea Rikes Lag.

Det är inte jämförligt med samlag att komma i ansiktet på någon. Så nej, det är inte våldtäkt om han dumpar sin sats i ansiktet på henne.
Citera
2026-06-28, 15:52
Medlem
Citat:
Det är en jävla skillnad på att bara lägga en mök i närheten av någon jämfört med att lägga den rakt i ansiktet på en centimeters avstånd utan byxor.

En fis kan varken vara våldtäkt, sexuellt ofredande eller ens ofredande. Oavsett hur eller var fisen levereras.

Och det är inte en fis som har lett till en dom om 3 års fängelse. Det är att han har legat med henne utan kondom och kommit i hennes vagina, utan kondom och utan samtycke. Som domen handlar om. Det är våldtäkt.
Citera
2026-06-28, 15:54
Medlem
Citat:
Om hennes fontänorgasm ska hamna i munnen på mannen, så måste ju hennes slidmynning vara innanför hans mun. Är han upptagen med klittan och blygdläpparna, så kommer hennes forntänorgasm hamna på hans haka.
Jo, fontänen kan absolut hamna i munnen även om slidöppningen inte är långt inuti munnen. Du vet, det sprutar och strålen kan röra sig en viss distans.

Har själv varit med om att jag fick en fontän rakt i munnen när jag hade min mun pressad runt skötet. Hade du sett det som våldtäkt om jag inte samtyckte till det? Om nej, hade du sett det som sexuellt ofredande?

EDIT: Uppenbarligen inte våldtäkt enligt nedan, men skulle du se det som sexuellt ofredande?
Citat:
Läs på om vad sexuellt ofredande är. Och svara själv på din fråga. Jag är inget uppslagsverk över Svea Rikes Lag.
Om du tror att jag debatterar med dig för att söka juridisk kunskap så tror du helt fel. Jag är ute efter att veta hur du personligen bedömer saker och ting.
Citat:
Det är inte jämförligt med samlag att komma i ansiktet på någon. Så nej, det är inte våldtäkt om han dumpar sin sats i ansiktet på henne.
Check.
Senast redigerad av KamerunHunter 2026-06-28 kl. 16:19.
Citera
2026-06-28, 15:56
Medlem
Citat:
En fis kan varken vara våldtäkt, sexuellt ofredande eller ens ofredande. Oavsett hur eller var fisen levereras.
Det tvivlar jag väldigt starkt på. Ok, inte våldtäkt men sexuellt ofredande eller ofredande beroende på omständigheter.
Citera
2026-06-28, 16:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ja, sexet var helt frivilligt - ska lagen gå in på detaljer kring huruvida det ena eller andra var vad man samtyckte om så går det snabbt åt skogen

Hela sexet var inte frivilligt.
Citera
2026-06-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Alltså jag tycker straffet är helgalet (lät kanske ut i mitt förra inlägg som att jag inte tycker det var farligt). Tvärtom tycker jag det är riktigt sjukt att man kan få ett sånt här hårt straff för något som detta. Det räcker alltså att man glömmer sätta på kondomen för att riskera ett långt fängelsestraff och bli stämplad som våldtäktsman med alla följder det innebär. Helgalet.

Edit:
Det är nästan så man blir lite rädd när man ska ha sex med någon ny person. Vem vet, hon kanske känner sig missnöjd efteråt och anmäler en. Hon kanske ångrar att hon hade sex och anmäler. Känns som att hela den här samtyckesgrejen är så oerhört knepig och att döma rättvist måste vara svårt då ord ofta står mot ord. Det känns som det är alldeles för lätt att kunna bli dömd. Vet inte hur man ska göra på annat sätt. Man får hoppas att det är en vettig kvinna man ligger med helt enkelt.

Ja, haha, då återstår att man försäkrar sig om att ens partner är villig till det mesta, orädd, vettig, intelligent, påläst, frisk, single, nykter, orädd och en logiskt tänkande person som skyddar sig. Helst inte jurist men gärna kampsportare, så att förmågan till att dra sig ur finns om det skulle behövas.

Kanske är det så att vissa personer är ute efter snabbt sex, kosta vad det kosta vill? Då kan det förekomma konsekvenser av sexet.
Citera
2026-06-28, 16:16
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryska
För att balansera det hela borde fler män anmäla kvinnor för våldtäkt. Fall där män säger nej men där kvinnan väljer att fortsätta är fler än man anar.
Fler anmälningar behövs för att belysa problemet.

Naturligtvis ska vi uppmuntra män som upplever sig våldtagna att anmäla.

På samma sätt ska vi fortsätta uppmuntra kvinnor att anmäla när de upplever sig våldtagna.

Alldeles för få våldtäkter anmäls fortfarande.
Citera
2026-06-28, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vad tänker du kring en man som blir dömd till våldtäkt i 3 år och får betala skadestånd på 230.000 kr till en kvinna och får sitt liv mer eller mindre förstört för att han har använt kondom vid ett samlag?
Hur skulle du känna för den mannen?
Jag har redan skrivit flera gånger i tråden att jag tycker att tre år är alldeles för mycket. Men tyvärr är det minimistraffet kanske sexuellt övergrepp och 6 månader hade varit lämpligare
Citera
2026-06-28, 16:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hela sexet var inte frivilligt.

Jo, det var det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto