2026-06-27, 21:34
Medlem
Monerokungens avatar
Jag följer en RIKTIGT bra kille! Från Storbritannien som trejdar krypto!

https://nioctib.live

Här ser man bla Spot vs Futures Flow, Where the smart money moves , Och väldigt mycket annat.

Jag skrev inte denna texten för att sälja in honom. Jag har själv aldrig hållit på med trading. Utan jag lyckades för jag köpte XMR Spot, vid rätt tillfälle. Men vill nu prova lite trading.

Och då är min fråga till er som kan! Är infon på hemsidan något att ha?

Spot vs Futures Flow, Exchange Health / Volume Share, Buy vs Sell Pressure, ETF Flows, Open Interest, Funding Rate. Allt detta är väl bra att kunna? Eller är något av dessa helt meningslöst att lära sig?
Citera
2026-06-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Ett otroligt korkat påstående samtidigt som du själv räknar bitcoinpriset i dollar (eller SEK).

Alltså det är verkligen fenomenalt dumt, ungefär i nivå med Saylors diverse one-liners på twitter.

Ena dagen:

Citat:
Försöker igen med 6x kr per dag.

Andra dagen:
Citat:
Tänk på att du inte har tagit hem någon vinst förrän du växlat till dig bitcoin för fiatpositionen och flyttat till hårdvaruplånboken...

Nästa dag:

Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ingen hämtning här inte, men GAV:et lär sänkas hälsosamt om vi håller oss under 200 WMA en tid.

Och själv förstår han, förstås, inte att 200 WMA är ett jämförelsemått mellan BTC och FIAT ...

Herregud.
Citera
2026-06-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Intressant. Vad innebär dca för dig, köp per vecka, månad eller något annat?

Det innebär att ja köper varje vecka, men beloppet justeras beroende på värdet. Allt under 60k och neråt
Citera
2026-06-28, 04:34
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Det innebär att ja köper varje vecka, men beloppet justeras beroende på värdet. Allt under 60k och neråt

Lysande, Sickan.
Jag kliver in på 52.
Citera
2026-06-28, 13:29
Medlem
Monerokungens avatar
Om ni runt sep/okt 2025 vetat om att det skulle bli en Björnmarknad. Men ingen aning hur djupt den hade kunnat gå! Vad hade ni ansett vara ett bra Snittköp på era BTC i björnmarknaden?

Kommer ihåg när BTC låg på 100k ett fall på 20% ( visste ej att det var påväg mot björn) Och tyckte det var ett bra köp! Ändå nu vid 60K köper jag ändå inte på mig tungt! Psykologiskt som fan detta.
Citera
2026-06-28, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Om ni runt sep/okt 2025 vetat om att det skulle bli en Björnmarknad. Men ingen aning hur djupt den hade kunnat gå! Vad hade ni ansett vara ett bra Snittköp på era BTC i björnmarknaden?

Kommer ihåg när BTC låg på 100k ett fall på 20% ( visste ej att det var påväg mot björn) Och tyckte det var ett bra köp! Ändå nu vid 60K köper jag ändå inte på mig tungt! Psykologiskt som fan detta.

Förstår inte riktigt frågan, men under 200 WMA har historiskt alltid varit ett bra köpläge. Om inte marknaden havererar fullständigt av någon anledning så lär det vara så den här gången också.

Därmed inte sagt att växelkursen inte kan sjunka ner ännu lägre innan säljarna börjar få slut på bitcoin och kursen vänder uppåt. Hur lågt vi går vet vi först i efterhand.

Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-06-28 kl. 14:20.
Citera
2026-06-28, 14:27
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Kom dock ihåg att du har säkrat trejdingvinsten först när du har växlat till dig bitcoin och placerat dem i cold storage. Fiat har rusat ett tag nu men detta lär inte fortsätta hur länge som helst.https://www.xe.com/currencycharts/?from=SEK&to=BTC&view=5Y
Fullständig idioti. "Fiat har rusat"
Har maten i mataffären halverats i pris? Kostar bensinen hälften mot vad den kostade förra året?

Det här är så urbota dumt att du måste trolla.

Eftersom du mäter priset på bitcoin i dollar (eller valfri valuta) så säkrar du vinsten genom att just sälja mot dollar. Hur kan du ens tro något annat?
Citera
2026-06-28, 16:27
Medlem
Vet man vad antalet ägare till BitCoin var kring ath perioden? Det är värdefull information. Nästa påhitt som hypeas så går det då att veta när sista idioten köpt, och därmed veta när det är dags att sälja.

Och ni förstår väl att det enda incitamentet till att köpa bitcoin var den stigande kursen. Vad händer då när kursen inte stiger utan sjunker, tror ni? Några stackars förslag från det tomma skallbenet?
Citera
2026-06-28, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baeddsoffa
Vet man vad antalet ägare till BitCoin var kring ath perioden? Det är värdefull information. Nästa påhitt som hypeas så går det då att veta när sista idioten köpt, och därmed veta när det är dags att sälja.

Och ni förstår väl att det enda incitamentet till att köpa bitcoin var den stigande kursen. Vad händer då när kursen inte stiger utan sjunker, tror ni? Några stackars förslag från det tomma skallbenet?

Bra poäng! Ideologiskt ägande existerar knappt längre, rent procentuellt, till skillnad från de tidigare åren då det fanns mer rebelliska tongångar och folk ville utmana systemet. Nu vill ägarna (procentuellt av ägda BTC) ha FIAT-vinster. Skapar - såklart - bristande möjligheter till riktigt höga ATH eftersom Wall Street-resonerandet gör att många hela tiden vill ta hem vinster ...
Citera
2026-06-28, 17:41
Medlem
zlikyrs avatar
Ner till 40k så man kan börja köpa på sig vore fint
Citera
2026-06-28, 17:47
Medlem
Dagens mest tänkvärda citat från X.com:

Citat:
Hard to swallow pill: have you ever thought that Bitcoin price over period of 30 years is not an exponent, it’s a bell-shaped curve. Last autumn was its absolute top.

Many processes in nature have that shape - and none has the exponentials. Actually exponentials are not possible in nature, only sigmoids or bell-shaped processes which looks like exponentials in the first phase.

Take even chain reaction like in nuke explosion. It starts as exponential, but then exhausts and stops, i.e. is a bell-shaped. The same applies to star nucleosynthesis etc. (since stars die after exhausting).

Vad talar egentligen för att BTC inte ska stagnera och bli som NFT? Extremt få verkar använda BTC till något särskilt annat än hoppas på rikedom i FIAT räknat.
Citera
2026-06-28, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baeddsoffa

Du kan nog få fram uppskattningar om hur stor del av världens befolkning som äger bitcoin. Gissningsvis handlar det om en ensiffrig procentandel i dag. Kanske mindre.

Om enda incitamentet att köpa är att kursen går upp, så kan det inte längre vara någon som köper...
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-06-28 kl. 18:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in