Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpollon
finns ingen man i tråden som vägrar betala underhåll, vad går du på egentligen?
De citerade där skulle jag vilja ha en källa på alla mammor vill, ren lögn och skitsnack, många kvinnor pundar bort och väljer bort sina barn, känner till flera fall.
Så sluta hitta på nu
Vad jag skriver är vad som skadar barn. Och det skadar barn om pappan förvägrar att erkänna faderskapet. Det skadar barn om pappan vägrar betala underhåll. Det skadar
inte barn att mamman föder barn, älskar avkomman, tar hand om avkomman på bästa sätt. Och det är väl ändå den (pappan i det här fallet) som skadar sin avkomma, som i så fall ska sitta i fängelse. Inte mamman som älskar avkomman och gör allt för avkomman.
Kvinnor som pundar och väljer bort sina barn, får sina barn fosterhemsplacerade, vet du. Och ja: det skadar också avkomman att mamman beter sig så. Men vad har det med tråden att göra? Eller ens med vår diskussion att göra? Ingenting.
Tråden handlar om män som blir lurade att kvinnan tar p-piller, fast hon inte gör det. Och som sedan blir pappor mot sin vilja. Och din och min diskussion handlar om att du vill att dessa kvinnor ska sättas i fängelse. Och jag ifrågasätter hur du kan se det som en bra sak att kvinnor hamnar i fängelse för att de har blivit mammor. Det är ju som sagt var pappan som skadar avkomman genom att vägra betala underhåll/vägra stå som pappa på det juridiska dokumentet. Och då är det väl han som borde hamna i fängelse (om nu ens någon av dem ska hamna i finkan). Kvinnor skadar ju inte sina avkommor genom att föda dem, älska dem och ta hand om dem på bästa sätt.