2026-06-28, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej, jag vet att man inte bara har sex för att få barn.
Men man är rejält korkad om man som man har sex med en kvinna, man "absolut inte kan tänka sig att ha barn med", sprutar i hennes vaginan och hoppas på det bästa att hon tar p-medel och att de fungerar. För om hon inte tar p-medel/de hon tar inte fungerar. Och hon blir gravid och väljer att behålla graviditeten, så finns det inget han kan göra... Han har sin chans att undvika graviditet med henne. Och det är att han innan han sprutar: låta bli att spruta i henne och helst även använda kondom. Helst avstå sex helt och hållet med denna kvinna som väcker sådant obehag hos honom, att tänka på som mor till sina barn.

Finns inget lögnaktigt i det jag skriver. Jag delar med mig av hur mina och min partners barn kom till! Eftersom du frågade. Om du inte ville ha svar, så var du bra korkad som frågade.

Min "polare" hamburgaren ha vett nog innanför skallbenet att skydda sig.
Jag vet inte vad du talar om här, det är inget som har med tråde4n att göra iaf, skriver du ens i rätt tråd? Eller försöker du ljuga ihop ett scenario som vanligt som ska göra kvinnan helt ansvarlös?
Citera
2026-06-28, 15:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är nog snarare så att hon vill ha barn. Och han är lite mer tveksam. Och hennes biologiska klocka tickar för fullt... Som gör att hon slutar med p-piller i smyg. Det är alltså barn hon vill ha. Inte binda upp mannen via en graviditet.

Du anser alltså att det är ok att tvinga folk att bli förälder?

Ska inte barn vara ett gemensamt beslut där båda parter samtycker?

Citat:
Skulle du gilla en sådan lag?

Alla killar och män som mot sin vilja blir förälder pga mammans bedrägliga beteende där hon i smyg slutar att ta p piller skulle nog uppskatta en sådan lag.

Du verkar inte vara någon större förespråkare för samtycke 😎
Citera
2026-06-28, 15:25
Medlem
Citat:
Då är det väl mannen i så fall som ska sitta i fängelse, för att han vägrar betala underhåll till sitt barn och vägrar erkänna finnas på juridiskt dokument kring att han är pappan. Det är ju hans vägran som skadar avkomman.

Det är ju inte att mamman har fött avkomman, älskar avkomman och försöker ge sitt barn ett så bra liv som möjligt, som skadar avkomman. Utan det är pappans vägran att erkänna avkomman som sitt och vägran at betala underhåll, som skadar avkomman.
finns ingen man i tråden som vägrar betala underhåll, vad går du på egentligen?

De citerade där skulle jag vilja ha en källa på alla mammor vill, ren lögn och skitsnack, många kvinnor pundar bort och väljer bort sina barn, känner till flera fall.

Så sluta hitta på nu
Citera
2026-06-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Och vad händer med barnet, ska vi återöppna barnahus?
finns det inte barnhem längre?

Det finns hur som helst många bra fosterfamiljer.

Vad yrar du och dina äckliga feministvänner om är frågan?
Citera
2026-06-28, 15:27
Medlem
Citat:
Du låter väldigt förvirrad. Ett levande fött barn är vem som får ta konsekvenserna om pappan vägrar betala underhåll och vägrar att stå som far till barnet i ett juridiskt dokument.

Snarare Försäkringskassan som får ta konsekvenserna. Mamman får underhållsstöd från FK om man misslyckas med att få ut några pengar från fadern.
Citera
2026-06-28, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du anser alltså att det är ok att tvinga folk att bli förälder?

Ska inte barn vara ett gemensamt beslut där båda parter samtycker?

Alla killar och män som mot sin vilja blir förälder pga mammans bedrägliga beteende där hon i smyg slutar att ta p piller skulle nog uppskatta en sådan lag.

Du verkar inte vara någon större förespråkare för samtycke 😎
du citerade ej mig men feminister vill aveckla kärnfamiljerna, de tror inte ett barn och i synnerhet en kille behöver sin pappa tydligen vilket är helt fel då pojkar som bara växer upp med sina mammor blir rejält rubbade.

Tänk växa upp med tomaten som ensam förälder
Citera
2026-06-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
finns ingen man i tråden som vägrar betala underhåll, vad går du på egentligen?

De citerade där skulle jag vilja ha en källa på alla mammor vill, ren lögn och skitsnack, många kvinnor pundar bort och väljer bort sina barn, känner till flera fall.

Så sluta hitta på nu

Vad jag skriver är vad som skadar barn. Och det skadar barn om pappan förvägrar att erkänna faderskapet. Det skadar barn om pappan vägrar betala underhåll. Det skadar inte barn att mamman föder barn, älskar avkomman, tar hand om avkomman på bästa sätt. Och det är väl ändå den (pappan i det här fallet) som skadar sin avkomma, som i så fall ska sitta i fängelse. Inte mamman som älskar avkomman och gör allt för avkomman.

Kvinnor som pundar och väljer bort sina barn, får sina barn fosterhemsplacerade, vet du. Och ja: det skadar också avkomman att mamman beter sig så. Men vad har det med tråden att göra? Eller ens med vår diskussion att göra? Ingenting.

Tråden handlar om män som blir lurade att kvinnan tar p-piller, fast hon inte gör det. Och som sedan blir pappor mot sin vilja. Och din och min diskussion handlar om att du vill att dessa kvinnor ska sättas i fängelse. Och jag ifrågasätter hur du kan se det som en bra sak att kvinnor hamnar i fängelse för att de har blivit mammor. Det är ju som sagt var pappan som skadar avkomman genom att vägra betala underhåll/vägra stå som pappa på det juridiska dokumentet. Och då är det väl han som borde hamna i fängelse (om nu ens någon av dem ska hamna i finkan). Kvinnor skadar ju inte sina avkommor genom att föda dem, älska dem och ta hand om dem på bästa sätt.
Citera
2026-06-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vralak
Snarare Försäkringskassan som får ta konsekvenserna. Mamman får underhållsstöd från FK om man misslyckas med att få ut några pengar från fadern.
Exakt och försäkringspengarna kommer ifrån skattemedel.

DVS det här oansvariga betendet kostar oss skattebetalare pengar.

Pengarna borde återkrävas omedelbart om man gjort såhär, som tex tomaten och pundig vill
Citera
2026-06-28, 15:38
Medlem
Citat:
Vad jag skriver är vad som skadar barn. Och det skadar barn om pappan förvägrar att erkänna faderskapet. Det skadar barn om pappan vägrar betala underhåll. Det skadar inte barn att mamman föder barn, älskar avkomman, tar hand om avkomman på bästa sätt. Och det är väl ändå den (pappan i det här fallet) som skadar sin avkomma, som i så fall ska sitta i fängelse. Inte mamman som älskar avkomman och gör allt för avkomman.

Kvinnor som pundar och väljer bort sina barn, får sina barn fosterhemsplacerade, vet du. Och ja: det skadar också avkomman att mamman beter sig så. Men vad har det med tråden att göra? Eller ens med vår diskussion att göra? Ingenting.

Tråden handlar om män som blir lurade att kvinnan tar p-piller, fast hon inte gör det. Och som sedan blir pappor mot sin vilja. Och din och min diskussion handlar om att du vill att dessa kvinnor ska sättas i fängelse. Och jag ifrågasätter hur du kan se det som en bra sak att kvinnor hamnar i fängelse för att de har blivit mammor. Det är ju som sagt var pappan som skadar avkomman genom att vägra betala underhåll/vägra stå som pappa på det juridiska dokumentet. Och då är det väl han som borde hamna i fängelse (om nu ens någon av dem ska hamna i finkan). Kvinnor skadar ju inte sina avkommor genom att föda dem, älska dem och ta hand om dem på bästa sätt.
ta det i rätt tråd då för det är inte aktuellt i den här.

Du kan skriva hur många lögnaktiga noveller du vill om det, det gör det inte mera relevant förstår du
Citera
2026-06-28, 15:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Tråden handlar om män som blir lurade att kvinnan tar p-piller, fast hon inte gör det. Och som sedan blir pappor mot sin vilja

Du anser kanske att det behövs ny lagstiftning här som ger kvinnor vägledning så att de inte lurar män att bli förälder mot sin vilja?

Du skulle själv knappast uppskatta om någon tvingar dig till något som du absolut inte vill.
Citera
2026-06-28, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vralak

Fortsatt: avkomman blir inte erkänd av sin pappa. Varken juridiskt eller ekonomiskt. Vilket skadar avkomman.
Citera
2026-06-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Gäller väl samma för pappan då, om han slet av sig kådisen och mamman blev gravid, att han ska då sitta 3 år i fängelset, eller menar du att för pappan spelar det ingen roll?

Om en man kommer i en kvinnans vagina utan kondom, utan hennes samtycke = våldtäkt. Oavsett om det hela ledde till graviditet eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in