Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Jag förstår vad du menar, men jag tror du är påverkad av indoktrineringen att sådant här är något vettigt som rättsväsendet skall syssla med. Det borde det öht inte göra.
En man skall i ett rättvist samhälle inte kunna dömas för brottet att ha fått utlösning under samlag öht. Det är en naturlig kroppsfunktion och det kan aldrig vara motiverat att göra det till ett brott om det görs fel.
Alltså jag tycker straffet är helgalet (lät kanske ut i mitt förra inlägg som att jag inte tycker det var
så farligt). Tvärtom tycker jag det är riktigt sjukt att man kan få ett sånt här hårt straff för något som detta. Det räcker alltså att man glömmer sätta på kondomen för att riskera ett långt fängelsestraff och bli stämplad som våldtäktsman med alla följder det innebär. Helgalet.
Edit:
Det är nästan så man blir lite rädd när man ska ha sex med någon ny person. Vem vet, hon kanske känner sig missnöjd efteråt och anmäler en. Hon kanske ångrar att hon hade sex och anmäler. Känns som att hela den här samtyckesgrejen är så oerhört knepig och att döma rättvist måste vara svårt då ord ofta står mot ord. Det känns som det är alldeles för lätt att kunna bli dömd. Vet inte hur man ska göra på annat sätt. Man får hoppas att det är en vettig kvinna man ligger med helt enkelt.