2026-06-28, 14:02
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja det är våldtäkt såfort de finns något med sexet som tjejen är missnöjd med enligt manshatande radikalfeminister som du men vi normala människor håller inte med dig detta är ingen våldtäkt det är trams och ett hån mot riktiga offer att kalla detta våldtäkt

Ett oansvarigt korkat luder borde förstå att idka samlag är samtycke. Om hon inte vill bli mamma änn skulle hon inte lagt sig i sängs å börja med. Är det djurparkherrens fel om jag klättrar deras stängsel och kastar mig i lejonhägnet? Något unns av ansvar borde kvinnobarnen ändo ha.
Senast redigerad av lagfrukt 2026-06-28 kl. 14:12.
Citera
2026-06-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Han gjorde såklart fel som inte använde kondom men jag tycker att 3 år lät ut lite väl hårt ändå i det här fallet. Inte direkt så att han tvingat sig på henne.

Sen tycker jag det är problematiskt att en händelse som denna kallas för våldtäkt. Det borde heta "Oaktsamt samlag" eller något. Något som låter lite mildare, för en sådan här händelse anser jag är av mildare art jämfört med om någon tvingar sig på någon. När man t.ex. söker jobb och de tar utdrag ur belastningsregistret och det står "våldtäkt" så kommer nog de flesta direkt tänka på någon som tvingat till sig sex mot någons vilja. Det är det jag menar med att just en sån här händelse borde beskrivas annorlunda.

Ja, sexet var helt frivilligt - ska lagen gå in på detaljer kring huruvida det ena eller andra var vad man samtyckte om så går det snabbt åt skogen
Citera
2026-06-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Sex utan kondom är en mycket större risk för mannen eftersom han inte har någon Ångerrätt vid graviditet. Han kan få 18 års ekonomiskt slaveri, hon kan komma undan med abort.
Tänk om där. Kvinnan förstör sin kropp, sin karrär för det... män lite ekonomisk sveda. Samma ekonomiska sved för kvinnan för hon måste ju också ta hand om barnet?

Ja, nu handlar tråden om en man som struntat i det och han har gjort fel och fick ett rättvist straff för det.
Citera
2026-06-28, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jaha, risken är väl lika stor för honom?
Han påstår att hon tog upp kondom för att HON hade haft sex med någon annan.
Lika stor för könssjukdomar ja. Men han behöver inte dras för graviditets oro och få de fysiska menen av det.
Citera
2026-06-28, 14:09
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Tänk om där. Kvinnan förstör sin kropp, sin karrär för det... män lite ekonomisk sveda. Samma ekonomiska sved för kvinnan för hon måste ju också ta hand om barnet?

Ja, nu handlar tråden om en man som struntat i det och han har gjort fel och fick ett rättvist straff för det.

Hon kan ju välja att inte gå igenom graviditeten.

18 års ekonomiskt slaveri är dessutom mycket värre än lite kärring-gnäll.
Citera
2026-06-28, 14:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Lika stor för könssjukdomar ja. Men han behöver inte dras för graviditets oro och få de fysiska menen av det.

Det är ju ganska komiskt att det verkar vara så otroligt hemskt och oroligt och fysiskt farligt att utsätta sig för risken att eventuellt bli gravid att det är behövligt att låsa in motparten i 3 år och betala ut 230.000 kr i skadestånd till den lidande samtidigt som det görs 30-40 tusen aborter i Sverige varje år.
Troligtvis är mörkertalet stort.
Citera
2026-06-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Hon kan ju välja att inte gå igenom graviditeten.

18 års ekonomiskt slaveri är dessutom mycket värre än lite kärring-gnäll.
Abort tär på kroppen och man blöder länge efteråt och kan varken ha sex eller bada på flera veckor. Läkarbesök och återbesök.

Kvinnan får ju också ekonomiska men för det så förstår inte hur det är ett argument. Det är ju lika mycket killens skapelse som hennes.

Hade det varit mannen som riskerade att bli gravid skulle jag tycka att straffet var för hårt men nu är det inte så. Ni verkar tro att en abort är en liten förkylning bara.
Citera
2026-06-28, 14:13
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Abort tär på kroppen och man blöder länge efteråt och kan varken ha sex eller bada på flera veckor. Läkarbesök och återbesök.

Kvinnan får ju också ekonomiska men för det så förstår inte hur det är ett argument. Det är ju lika mycket killens skapelse som hennes.

Hade det varit mannen som riskerade att bli gravid skulle jag tycka att straffet var för hårt men nu är det inte så. Ni verkar tro att en abort är en liten förkylning bara.

Det är väl naturens sätt att säga att det är fel med abort. På ett sätt är det bra, det ska vara tärande på kvinnan att hon varit oansvarig. Vi män får betala ett högt pris om vi är oansvariga, då är det inte mer än rätt att ni också får det.
Citera
2026-06-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är ju ganska komiskt att det verkar vara så otroligt hemskt och oroligt och fysiskt farligt att utsätta sig för risken att eventuellt bli gravid att det är behövligt att låsa in motparten i 3 år och betala ut 230.000 kr i skadestånd till den lidande samtidigt som det görs 30-40 tusen aborter i Sverige varje år.
Troligtvis är mörkertalet stort.
30-40 000 aborter är nog en konsekvens av att det finns män som just beskrivs i domen men också för att människor har mer sex idag. Om vi räknar på att 75% av befolkningen är sexuellt aktiva är det 40,000 aborter på 7,5 miljoner människor. Det är inte mycket och något man kan räkna med. Kondomer spräcker, preventivmedel är inte 100%, kvinnor vill inte ge upp studier eller jobb för en oplanerad unge. Men det är traumatiskt att gå igenom en abort.
Citera
2026-06-28, 14:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Han gjorde såklart fel som inte använde kondom men jag tycker att 3 år lät ut lite väl hårt ändå i det här fallet. Inte direkt så att han tvingat sig på henne.

Sen tycker jag det är problematiskt att en händelse som denna kallas för våldtäkt. Det borde heta "Oaktsamt samlag" eller något. Något som låter lite mildare, för en sådan här händelse anser jag är av mildare art jämfört med om någon tvingar sig på någon. När man t.ex. söker jobb och de tar utdrag ur belastningsregistret och det står "våldtäkt" så kommer nog de flesta direkt tänka på någon som tvingat till sig sex mot någons vilja. Det är det jag menar med att just en sån här händelse borde beskrivas annorlunda.

Jag förstår vad du menar, men jag tror du är påverkad av indoktrineringen att sådant här är något vettigt som rättsväsendet skall syssla med. Det borde det öht inte göra.

En man skall i ett rättvist samhälle inte kunna dömas för brottet att ha fått utlösning under samlag öht. Det är en naturlig kroppsfunktion och det kan aldrig vara motiverat att göra det till ett brott om det görs fel.
Citera
2026-06-28, 14:18
Medlem
Citat:

Nu tog hon ju ett dagen-efter piller. Direkt.

Det kanske var bra att han kom i henne så hon inte drabbades av lite "spill" och blev gravid och över tid blir det ju lite mer som du beskriver. Hon borde lärt sig nu, att dra-ut är inget skydd.
Citera
2026-06-28, 14:18
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Men det är ju fullt möjligt att skydda sig själv och slippa lägga det i någon annans händer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in