2026-06-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det som våra orwellianska lagstiftare kallar för "rena ofrivillighetsfall". Det är alltså de fall där målsäganden påstår sig inte deltagit frivilligt, men handlingen inte omfattar våld, hot eller utnyttjande av att målsäganden befann sig i en särskilt utsatt situation.

I flera av dessa sk "ofrivillighetsfall" så menar målsäganden själv att hon inte sagt nej. Kan du vara snäll och förklara hur man bevisar våldtäkt bortom rimligt tvivel i sådana fall?

Att bevisa något utom rimligt tvivel har vi gått ifrån för länge sedan.

Mycket text med precis noll svar. Visa en dom där någon blivit dömd enbart på de kriterier du hävdar räcker.
Citera
2026-06-28, 14:25
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För din information; män blir kära i män, kvinnor i kvinnor och folk blir kära i allt från väldigt lik och väldigt olik en själv.
Kan garantera att förmågan bli kär eller kåt har överhuvudtaget inte förändrats pga nån feminism.

Och jo män är absolut skapade för att ta hand om barn. Varför tror du av annars man kan se hormonförändringar hos män med barn?
Och varför har människan så betungande barndomar, om nu inte andra halvan inte ska bidra ett skit?
Hela omvärlden bevisar tyvärr att du har fel, med minskande parbidning och färre barn i nästan alla västländer som haft feminism. Men det är väl känt att ideologiskt styrda människor har förnekelse påslagen hela tiden och det går naturligtvis inte att påverka dig med så simpla saker som statistik eller 5.000 år av mänskligt vetande om män och kvinnor.

Oavsett så kan man bara se på våra liv, ditt och mitt, för att inse vem som har rätt och talar sanning. Jag har massor av barn som i sin tur har partners medans du har noll barn med noll partners, och ändå talar du om för andra hur män och kvinnor ska beta sig. Tur att ingen lyssnar.
Citera
2026-06-28, 14:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Eftersom det finns män som du, som inte tror att män är kapabla att ta hand om barn, har kvinnor ingen lust att skaffa särskilt många barn. Allt jobbet med dem faller ju enligt dig på henne.

Vilket är ditt bästa argument för att kvinnor ska vilja genomgå fler om 0-2 graviditeter och förlossningar, och sen ta allt jobb med småbarn på det?
Jag har fem barn som jag var hemma halvtid med. Jag älskar barn och min fru älskar mig och ville ha många barn med mig. Hon är väldigt kvinnlig med ett kvinnligt arbete och jag är väldigt manlig med ett manligt arbete. Det går inte ens att gissa vad du dillar om, men barn har du inte.
Citera
2026-06-28, 14:31
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag är intresserad av vem du vill ligga med, jag exemplifierar vad som är fel med lagen. Bara för att man inte gillar att sätta på passiva brudar så betyder det inte att vi ska göra det olagligt att ha sex med dem. Du skriver att man borde fråga för att få samtycke bekräftat, men som många andra redan skrivit i denna tråd: hur ofta ska man fråga då? Hur länge gäller samtycket?

Är man myndig och nykter så ska man kunna förväntas säga nej till något man inte vill, annars får man skylla sig själv.

Mellan det att samtyckeslagen kom och nu så har barnafödandet rasat med 16% Det är betydligt mer än under 8 åren innan. Samtyckeslagen är helt klart bidragande.

Män vill inte gärna hamna i finkan. Rättssäkerheten finns dock inte för män. Kvinnor kan godtyckligt skicka in män på kåken. Det är feminism och äkta jämställdhet.

Så du menar att det var så många våldtäktsbebisar innan samtyckeslagen?
Citera
2026-06-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag har fem barn som jag var hemma halvtid med. Jag älskar barn och min fru älskar mig och ville ha många barn med mig. Hon är väldigt kvinnlig med ett kvinnligt arbete och jag är väldigt manlig med ett manligt arbete. Det går inte ens att gissa vad du dillar om, men barn har du inte.
Ah du menar att du var fullt kapabel att ta hand om småbarn under den senare delen av föräldraledigheten men innan inte hade en aning om hur man tog hand om dem, eftersom du är man och enligt dig själv inte är skapt för det? Men så stor skillnad är det ju inte på att byta blöja på en tremånaders och en åttamånaders bebis väl?
Citera
2026-06-28, 14:52
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ah du menar att du var fullt kapabel att ta hand om småbarn under den senare delen av föräldraledigheten men innan inte hade en aning om hur man tog hand om dem, eftersom du är man och enligt dig själv inte är skapt för det? Men så stor skillnad är det ju inte på att byta blöja på en tremånaders och en åttamånaders bebis väl?
Det är utmärkt arbete för en del män att vara hemma halvtid och jag hade kunnat jobba på dagis som blöjbytare, om jag inte haft ett miljonjobb.

När jag låg hemma och gosade i sängen fick min fru trampa iväg till sjukhuset kl 0630 varje morgon i motvinden och umgås med sina sura arbetskompisar. Jag skrattade ofta åt hur feminismen lurat henne.

För feministen vill ju bestämma att ALLA män är som jag och där någonstans går feminismen in i dimman. För människor är individer och den enda politik som fungerar är att människor själva får möjligheten att bestämma över sitt liv.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-28 kl. 14:54.
Citera
2026-06-28, 14:54
Medlem
Citat:
Det är utmärkt arbete för en del män att vara hemma halvtid och jag hade kunnat jobba på dagis som blöjbytare, om jag inte haft ett miljonjobb.

Men feministen vill ju bestämma att ALLA är som jag och där någonstans går feminismen in i dimman. För människor är individer och den enda politik som fungerar är att människor själva för bestämma över sitt liv.
Jag bara undrade vad du menade med att män inte är skapta för att ta hand om småbarn när du själv är bevis på motsatsen. Det var bara det.
Citera
2026-06-28, 14:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag bara undrade vad du menade med att män inte är skapta för att ta hand om småbarn när du själv är bevis på motsatsen. Det var bara det.
Män kan även ta hand om småbarn men kvinnor kan inte ta hand om företag eller spela fotboll. Ungefär så.
Citera
2026-06-28, 14:57
Medlem
Citat:
Män kan även ta hand om småbarn men kvinnor kan inte ta hand om företag eller spela fotboll. Ungefär så.
Tack för förtydligandet av din ståndpunkt. Det var inte vad du skrev dock.
Citera
2026-06-28, 15:02
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Tack för förtydligandet av din ståndpunkt. Det var inte vad du skrev dock.
Jag skrev att män inte är "gjorda" för att ta hand om barn och självklart är det ett kraftigt underutnyttjande av min hjärna, längd, muskler, uthållighet att ha småttingar som springer runt mina ben. Kvinnan är däremot perfekt anpassad för detta men inte för fotboll. Så synd då att feministerna enbart gillar när kvinnor sparkar boll eller cyklar till jobbet. En ganska futtig syssla jämfört med att ta hand om barn. Feminismen borde älska att ta hand om barn och föredra det i alla lägen.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2026-06-28 kl. 15:13.
Citera
2026-06-28, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Alltså religion + framtidstro, inte modernisering.

Om vi skulle vara lite mer konstruktiva.
vad hade du velat ändra i svensk politik för att öka nativiteten? (OM man nu ser det som nödvändigt)

Jag har tyvärr inga bra förslag.

Det krävs nog auktoritära metoder för att få upp födelsetalen (förbjud abort och preventivmedel). Och det hade jag inte velat göra.

Framtidstro kan inte heller dekreteras fram av politiker. Men viss, kraftigt skärpta straff för i princip alla brott hade kanske på lite sikt fått fler människor att känna att de levde i ett fungerande samhälle jämfört med nu. Men någon jätteskillnad tror jag inte att det hade gjort.

Så i dagsläget tror jag att vi är dömda till minskande födelsetal oavsett om vi styrs av miljöpartister eller sverigedemokrater.
Citera
2026-06-28, 15:16
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jag har tyvärr inga bra förslag.

Det krävs nog auktoritära metoder för att få upp födelsetalen (förbjud abort och preventivmedel). Och det hade jag inte velat göra.

Framtidstro kan inte heller dekreteras fram av politiker. Men viss, kraftigt skärpta straff för i princip alla brott hade kanske på lite sikt fått fler människor att känna att de levde i ett fungerande samhälle jämfört med nu. Men någon jätteskillnad tror jag inte att det hade gjort.

Så i dagsläget tror jag att vi är dömda till minskande födelsetal oavsett om vi styrs av miljöpartister eller sverigedemokrater.
Det som får familjer att föda många barn är enbart ekonomi, i fattiga länder behöver man barn som tar har hand om familjen. Så fort man blir rika som i väst så föder man barn som prestigesymboler och då räcker det med 2 och landet växer inte längre. När barn som nu inte ens är statussymboler utan bara en kostnad så slutar man föda barn, kanske skaffar man 1 barn och då halveras landets befolkning på 75 år, detta sker redan i Japan Italien Sydkorea Kina. Inget konstigt.

Det är bara bra att jordens befolkning minskar. Vi når peak human om 10 år om jag minns rätt, därefter sjunker antalet människor på jorden i 70 år framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in