2026-06-27, 10:27
Medlem
LKKINGENs avatar
Vad man än anser så är det ganska enkelt att se hur samhället har försämrats efter #metoo.
Mer hbtqxxxx galenskaper fler gängvåldtäktsmän på våra gator och med det stundande valet så lär knappast saker förbättras på den punkten och om samhället blir otryggare så blir allt sämre, det är en väldigt enkel ekvation även för de som inte har några djupare logiska kunskaper.
Lägg på det en sinande stadskassan där tillresningen är den absolut största enskilda kostanden inte bara genom den direkta kostnader utan även för vård, polis, skolor, fängelser etc.

Vem vill sätta barn till världen under dessa förhållanden, jo araber och negrer men inte svenskar så nog har feminismen sett till att befolkningsutbytet snabbas på.
Feminister har tagit död på all spontanitet och allt roligt. Man får inte skratta åt vad som helst, inte använda vilka ord man vill, åsikts och yttrandefrihet är helt ok att dra in på så att ingen av alla de som feministerna vill ska bli kränkta av det som en gång var en normal konversation inte blir kränkta.

Ny national sång då så många inte känner någon anknytning till det som en gång var Sverige och att byta flagga då den nuvarande kan anses rasistiskt är några av de saker som feminister på fullt allvar anser vara en bra väg framåt.

Vem vill att barn ska leva i den världen??
Citera
2026-06-27, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jag kan hålla med om att världsläget är deprimerande och troligen bidrar till att minska barnafödandet det med. Även om jag inte helt delar din analys om exakt vad som är dåligt. Men krig och elände och brist på framtidstro bidrar säkerligen.

Dock verkar det tydligaste mönstret i nästan alla länder vara att barnafödandet minskar i takt med höjd levnadsstandard. Den moderna västerländska livsstilen är kanske dödfödd om det är så att den inte klarar av att reproducera sig? Konservativa åtgärder för att stimulera familjebildning i länder som t.ex. Ungern verkar knappt haft någon effekt alls utan fenomenet är mer djupgående än så.

Japp bättre standard tenderar leda till att fler barn överlever barndomen, så kvinnor slipper föda 6 barn för att få 3 som överlever.

Eller….. så kanske inget mänskligt samhälle, utan kontinuerlig massdöd av människor, klarar att öka i antal i all evighet?

Västvärldens befolkningar har ökat EXTREMT i antal under modern historia (vilket brukar räknas efter medeltid)
Kanske är vi bara inne i en fullt naturlig och välbehövlig svacka, i brist på krig, svält, massdöd i pandemier.
Citera
2026-06-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LKKINGEN
Vad man än anser så är det ganska enkelt att se hur samhället har försämrats efter #metoo.
Mer hbtqxxxx galenskaper fler gängvåldtäktsmän på våra gator och med det stundande valet så lär knappast saker förbättras på den punkten och om samhället blir otryggare så blir allt sämre, det är en väldigt enkel ekvation även för de som inte har några djupare logiska kunskaper.
Lägg på det en sinande stadskassan där tillresningen är den absolut största enskilda kostanden inte bara genom den direkta kostnader utan även för vård, polis, skolor, fängelser etc.

Vem vill sätta barn till världen under dessa förhållanden, jo araber och negrer men inte svenskar så nog har feminismen sett till att befolkningsutbytet snabbas på.
Feminister har tagit död på all spontanitet och allt roligt. Man får inte skratta åt vad som helst, inte använda vilka ord man vill, åsikts och yttrandefrihet är helt ok att dra in på så att ingen av alla de som feministerna vill ska bli kränkta av det som en gång var en normal konversation inte blir kränkta.

Ny national sång då så många inte känner någon anknytning till det som en gång var Sverige och att byta flagga då den nuvarande kan anses rasistiskt är några av de saker som feminister på fullt allvar anser vara en bra väg framåt.

Vem vill att barn ska leva i den världen??
Vilka är dina bästa argument för att kvinnor ska utsätta sig för fler graviditeter och förlossningar fler än 0-2 ggr? För säga vad man vill om barn, men inte kan man leva särskilt spontant med dem i sitt liv.
Citera
2026-06-27, 10:41
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jag kan hålla med om att världsläget är deprimerande och troligen bidrar till att minska barnafödandet det med. Även om jag inte helt delar din analys om exakt vad som är dåligt. Men krig och elände och brist på framtidstro bidrar säkerligen.

Dock verkar det tydligaste mönstret i nästan alla länder vara att barnafödandet minskar i takt med höjd levnadsstandard. Den moderna västerländska livsstilen är kanske dödfödd om det är så att den inte klarar av att reproducera sig? Konservativa åtgärder för att stimulera familjebildning i länder som t.ex. Ungern verkar knappt haft någon effekt alls utan fenomenet är mer djupgående än så.

Man måste uppvärdera kärnfamiljen som dröm och mål, genom kultur och film. Därför köpte Trumps sida Paramount t.ex., sedan dess har woke och mångfald börjat slopas där. Vi kommer åter få se mer innehåll med maskulina män, feminina kvinnor, som tillsammans hittar kärlek och skaffar barn, det är jag säker på. Och sånt spelar roll, när vi istället bombarderats av feminism och hbtq istället senaste 15 åren.
https://variety.com/2025/tv/news/skydance-promises-fcc-eliminate-dei-paramount-cbs-news-ombudsman-1236467977/

Därutöver går det inte ha ett system där både mamma och pappa jobbar 5 dagar i veckan. En förälder måste ned minst 50%. Jag föreslår helt slopad skatt för den föräldern som jobbar och är ihop med en förälder som gått ned minst 50%

Men sedan kan vi såklart inte ha lagstiftning som gör att män inte vågar ha sex med kvinnor, av rädsla för att skickas i finkan. Det går inte.
Citera
2026-06-27, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Man måste uppvärdera kärnfamiljen som dröm och mål, genom kultur och film. Därför köpte Trumps sida Paramount t.ex., sedan dess har woke och mångfald börjat slopas där. Vi kommer åter få se mer innehåll med maskulina män, feminina kvinnor, som tillsammans hittar kärlek och skaffar barn, det är jag säker på. Och sånt spelar roll, när vi istället bombarderats av feminism och hbtq istället senaste 15 åren.
https://variety.com/2025/tv/news/skydance-promises-fcc-eliminate-dei-paramount-cbs-news-ombudsman-1236467977/

Därutöver går det inte ha ett system där både mamma och pappa jobbar 5 dagar i veckan. En förälder måste ned minst 50%. Jag föreslår helt slopad skatt för partnern till den föräldern som jobbar och är ihop med en förälder som gått ned minst 50%

Men sedan kan vi såklart inte ha lagstiftning som gör att män inte vågar ha sex med kvinnor, av rädsla för att skickas i finkan. Det går inte.
Fast en kärnfamilj kan man ju vara med bara ett barn.

Jag väntar fortfarande på argument varför kvinnor skulle vilja gå igenom mer än max två graviditeter och förlossningar.
Citera
2026-06-27, 10:47
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast en kärnfamilj kan man ju vara med bara ett barn.

Jag väntar fortfarande på argument varför kvinnor skulle vilja gå igenom mer än max två graviditeter och förlossningar.

För att de vill ha två barn? Haha va? Uppenbarligen vill många ha fler än ett barn.
Citera
2026-06-27, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
För att de vill ha två barn? Haha va? Uppenbarligen vill många ha fler än ett barn.
Uppenbarligen vill väldigt få ha fler än 0-2 barn, om man kollar på födslotalen.
Citera
2026-06-27, 10:57
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Ja, det har hänt, och kommer att hända, att en del män blir anklagade och kanske dömda trots att de är oskyldiga, tyvärr, men jag är helt övertygad om att det är mycket vanligare att kvinnor blir utsatta för övergrepp utan att förövaren döms.
Det är förmodligen helt sant, att fler kvinnor blir utsatta för sexuella övergrepp utan att någon gärningsman straffas än att män blir dömda för våldtäkt trots att de är oskyldiga.

Men innebär detta att det är ett pris vi måste vara beredda att betala? Är det så viktigt att så många skyldiga män som möjligt blir dömda så att vi får acceptera att även oskyldiga blir dömda? Att vi har ett rättsväsende som medvetet sätter beviskraven så lågt att man räknar med att ett antal oskyldiga blir dömda?
Citera
2026-06-27, 10:58
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Uppenbarligen vill väldigt få ha fler än 0-2 barn, om man kollar på födslotalen.

Du förutsätter att alla skaffar det antal barn de vill ha.

Ett bättre mått är att fråga unga kvinnor hur många barn de vill ha och då landar snittet mellan 2 och 2.5 har jag för mig.

Alltså får de ungefär ett barn för lite med dagens fertilitetstal.
Citera
2026-06-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Ett bättre mått är att fråga unga kvinnor hur många barn de vill ha och då landar snittet mellan 2 och 2.5 har jag för mig.

Har man frågat barnlösa unga kvinnor? För de vet ju inte hur det är att ha ett barn ens.
Citera
2026-06-27, 11:05
Medlem
MargoMCCCXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH

Citat:
Har man frågat barnlösa unga kvinnor? För de vet ju inte hur det är att ha ett barn ens.

Hahahaha frågar man småflickor hur många barn de vill ha när de blir stora får man till svar allt från 0 till 8 stycken.

När de blivit stora och fött första barnet handlar det mycket om hur pass skadade de blev, hur mödravården hanterade dem, hur pass mycket den andra föräldern tar sitt ansvar osv som avgör om de föder ett till eller ett 3e
Senast redigerad av MargoMCCCX 2026-06-27 kl. 11:16.
Citera
2026-06-27, 11:06
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Lagarna kring våldtäkt har luckrats upp och utformats på ett sådant vis att det är omöjligt att dra en gräns mellan brottsligt sex och lagligt sex. Män diskrimineras i vårdnadstvister och är de största ekonomiska förlorarna vid en skilsmässa. Detta leder till att män börjar dra öronen åt sig när de träffar kvinnor och blir mer försiktiga. Vem vet om krogragget är ett psykfall som falskanmäler dig för våldtäkt?

Topic:

Hur påverkar feminismens sjukligt starka inflytande på lagstiftningen i Sverige och västvärlden unga mäns förmåga att kunna parbilda och skaffa familj, och att ha normala sexuella relationer? Alla med öppna ögon vet att det är en katastrof. Män börjar undvika kvinnor alltmer, vilket är en frisk och naturlig reaktion. Är det detta som kvinnorna önskar?

Om du tycker det är svårt att dra en gräns mellan brottsligt och lagligt sex så ska du få en enkel liten tumregel av mig - gör inget i sängen som din partner inte samtycker till. Problem solved.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in