2026-06-28, 13:51
Medlem
Flussers avatar
Jag tänker, för att få Sonic, Mario eller Crash Bandicoot att blomstra vidare, så hade de behövt utveckla spelen även för äldre. Typ: PEGI 25-30. En miserabel och knarkande Sonic, en Crash Bandicoot som köper fnask i Amsterdam, inte fan vet jag. En Solid Snake som dealar knark i stadsmiljö. Det är karaktärer att bygga vidare på i olika sammanhang.

"Nää, det förstör varumärket!", vilket jävla varumärke? Det ni kommer bli ägda på när GTA VI släpps och det som kommer falla i glömska lika fort? Har vi ett PEGI 25-30 och håller strikt kring det vid försäljning, så behöver spelbolagen inte oroa sig?

Vad tycker ni?

Tänk ett Mario Party där det handlade om att förnedra och förstöra för andra så mycket som möjligt, sno, köra fulspel, där fusk välkomnas, där banorna är lika deceptive som i "Asshole Mario". Ett spel där Peach flashade tuttarna mot en stjärna och 20 coins i utbyte. Tänk er förnedringen om någon valt Peach, och sista utvägen mellan två tv-spelande män är att blotta tuttarna för att få lite extra coins. Fy fan

Kan tänka mig hur det går jämnt ut och hur tjafset lär gå
Senast redigerad av Flusser 2026-06-28 kl. 14:17.
Citera
2026-06-28, 13:59
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusser
Jag tänker, för att få Sonic, Mario eller Crash Bandicoot att blomstra vidare, så hade de behövt utveckla spelen även för äldre. Typ: PEGI 25-30. En miserabel och knarkande Sonic, en Crash Bandicoot som köper fnask i Amsterdam, inte fan vet jag. En Solid Snake som dealar knark i stadsmiljö. Det är karaktärer att bygga vidare på i olika sammanhang.

"Nää, det förstör varumärket!", vilket jävla varumärke? Det ni kommer bli ägda på när GTA VI släpps? Har vi ett PEGI 25-30 och håller strikt kring det vid försäljning, så behöver spelbolagen inte oroa sig?

Vad tycker ni?

PEGI 25-30 påminner om typ BMI 25-30..
Nä, det räcker med 18+ som åldersgräns för alla spel till vuxna.

PEGI är väl en USA eller UK-gräns?

EDIT:
EU tydligen, men bara en rekommendation.
Senast redigerad av kraftfoder 2026-06-28 kl. 14:02.
Citera
2026-06-28, 14:05
Medlem
Flussers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
PEGI 25-30 påminner om typ BMI 25-30..
Nä, det räcker med 18+ som åldersgräns för alla spel till vuxna.

PEGI är väl en USA eller UK-gräns?

Tveksamt. Med tanke på mängden klätterapor som leker liv och rövare. Inte för att jag själv hade problem med att skilja spel från verklighet när jag var 18, men visst fanns där en och annan idiotisk tanke som krävde snorre och bollar att artigt tacka nej till.
Citera
2026-06-28, 14:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Tveksamt. Med tanke på mängden klätterapor som leker liv och rövare. Inte för att jag själv hade problem med att skilja spel från verklighet när jag var 18, men visst fanns där en och annan idiotisk tanke som krävde snorre och bollar att artigt tacka nej till.

"Donkey Kong Adult Version" tror jag inte Nintendo kommer att släppa.. Oavsett om det står 18+ på spelet.
(Bara ett exempel)
Citera
2026-06-28, 14:21
Medlem
Flussers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
"Donkey Kong Adult Version" tror jag inte Nintendo kommer att släppa.. Oavsett om det står 18+ på spelet.
(Bara ett exempel)

Då har vi ett perfekt läge i Sverige att skapa vår egna konsol, fuck Sony och Nintendo om de saknar oförmåga att se absurditeter med livet och vägrar släppa på ideer de påstår sig vara sina egna. Skapa en konsol, vänta ut tills den köps för rätt pengar som triumferar båda sopor som inte törs.

Han Minecraftgrundaren borde tas kontakt med och utveckla en svensk spelkonsol, gärna tillsammans med mig för att bolla ideer. För ideer är människor överlag hyffsat kassa på att omfamna eller förstå sig på.

NordCore
Frost
Aurora
Polaris
Nexa

Några ordentligt coola namn på en svensk konsol, med hjälp av ChatGPT. Sen förstår jag ju att skapa en helt ny konsol inte är enkelt om man inte sitter på rätt färdigheter och kunskap. Men fatta vilken grej om Sverige släppte en konsol som kunde utmana Nintendo och Sony, med så in i helvete bättre spel än vad de någonsin vågat drömma om. Som når publik över hela världen och där vi så fan heller säljer ut oss för billigast peng.
Senast redigerad av Flusser 2026-06-28 kl. 15:07.
Citera
2026-06-28, 14:38
Medlem
Citat:

"Nää, det förstör varumärket!", vilket jävla varumärke? Det ni kommer bli ägda på när GTA VI släpps och det som kommer falla i glömska lika fort? Har vi ett PEGI 25-30 och håller strikt kring det vid försäljning, så behöver spelbolagen inte oroa sig?

Vad tycker ni?

Tänk ett Mario Party där det handlade om att förnedra och förstöra för andra så mycket som möjligt, sno, köra fulspel, där fusk välkomnas, där banorna är lika deceptive som i "Asshole Mario". Ett spel där Peach flashade tuttarna mot en stjärna och 20 coins i utbyte. Tänk er förnedringen om någon valt Peach, och sista utvägen mellan två tv-spelande män är att blotta tuttarna för att få lite extra coins. Fy fan

skulle bara locka 14 åringar och dom har inga pengar
Citera
2026-06-28, 14:48
Medlem
Flussers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan

Inte då. 14-åringar ska inte spela spelen jag har tankar om. Visst, en och annan lär slinka med, men fan, sätt skiten i verket! Det hade varit fruktansvärt coolt om Sverige blev en konsol på världskartan. Inget tafatt skit, utan någonting som kunde skilja agnarna från vetet. Någonting som blev en kultur, någonting att känna stolthet över. Pyramiderna i Giza? Out the window, we don't need that.

Svenskar vågar inte utmana på grund av rädsla för fiasko eller att trampa någon på tårna. Hur fan ska vi annars våga utmana och leva i stolthet över vilka vi är?

Vi har spelat så mycket spel och kan därför dra lärdom genom varje erfarenhet och göra det till vårt eget. Och fullkomligt pungkrossa alla andra.

Någon som är på? Delar gärna ideer med någon som vet hur man bör gå till väga.
Senast redigerad av Flusser 2026-06-28 kl. 14:58.
Citera
2026-06-28, 15:09
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lhffan

Citat:
Inte då. 14-åringar ska inte spela spelen jag har tankar om.

Det är väl bara 14-åringar som vill spela sådana spel.
Citera
2026-06-28, 15:25
Medlem
Citat:

Vad tycker ni?

Otroligt dålig idé.
Spelserierna du nämner är ju i huvudsak färgglada plattformsspel där berättandet är underordnat enkel och smart design, användarvänlig motor och linjära banor med enkel men snygg grafik. Mariospelen tillhör världens mest sålda, så självklart vill inte nintendo dra sitt största varumärke i smutsen med en fånig buskisversion riktad till tonårskillar som fnissar åt barnförbjudna ämnen som knark och pattar.
Citera
2026-06-28, 15:49
Medlem
Airwave92s avatar
Hahaha jag gillar fan iden
Citera
2026-06-28, 15:50
Medlem
Flussers avatar
Här har jag tagit fram en ide.

https://ibb.co/0yHBbrG3

Ska konsolen släppas, vilket den redan borde gjort vid det här laget, Sverige är så sena kring allt ack och ve, så borde det finnas seriösa spelare som kan väga upp för en sådan konsol. Nämligen jag själv. Allt annat är trams.

Låt konsolen vara allt det som Sony och Nintendo vägrar ha med i sina spelbeskrivningar, så har vi ett framtida mästerverk att se fram emot. Fotboll på spel? Oh well, låt spelarna springa runt med kniv och bazooka på plan. Kom ihåg, PEGI 25-30. Inte PEGI 18.
Senast redigerad av Flusser 2026-06-28 kl. 16:00.
Citera
2026-06-28, 15:53
Medlem
Flussers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Otroligt dålig idé.
Spelserierna du nämner är ju i huvudsak färgglada plattformsspel där berättandet är underordnat enkel och smart design, användarvänlig motor och linjära banor med enkel men snygg grafik. Mariospelen tillhör världens mest sålda, så självklart vill inte nintendo dra sitt största varumärke i smutsen med en fånig buskisversion riktad till tonårskillar som fnissar åt barnförbjudna ämnen som knark och pattar.

Okej, köper dina invändningar. Men du tror inte att människor över buskis vill skratta i livet? Hur gör de det i så fall? Är det någonting vi vill lära oss, eller någonting vi vill uppleva? Folk älskar att ha ihjäl varandra i spel, det borde finnas desto mindre i PEGI 18, än mindre när man sträcker ut huvudet från fönstret och ser skottlossning ljuda över blomster- och frukthandel. Det här är frågor du måste tänka kring. Har du inte gjort det? Boy, O'boy. Din inlärningskurva är närmast radikalt efterbliven, no offense. Det är en superkraft.
Senast redigerad av Flusser 2026-06-28 kl. 16:26.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in