2026-06-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Diskussionen kan ju ha gått:
Hon: jag vill att vi använder kondom, jag känner mig inte trygg utan!
Han: jo, men det är lugnt, jag drar ut snorren i tid!
Hon: men jag vill verkligen ha kondom...
Han: men du, det är lugnt!
Hon: jag vill verkligen ha kondom... Känns inte tryggt utan och jag vill verkligen inte att du kommer i mig! känns säkrast med kondom! Du får inte komma i mig. Och jag vill verkligen att du har kondom!
Hon: jag vill att vi använder kondom, jag känner mig inte trygg utan!
Han: jo, men det är lugnt, jag drar ut snorren i tid!
Hon: men jag vill verkligen ha kondom... Känns som sagt var inte tryggt utan. Och du får verkligen inte komma i mig! Inte utan kondom! Du måste ha kondom om du ska komma när du är i mig! Jag vill verkligen ha kondom! Du får inte komma i mig!
Han: men du, det är lugnt!
Han: du är så sexig, det är lugnt, jag drar ut innan jag kommer... *pill pill*.
De blir kåta och ligger... Han kommer. I henne. Utan samtycke till det. = våldtäkt.

Och det kulle kunna förklara det hon skriver om hur hon har tjatat om "den jävla kondomen".

Men vi får se om vi får läsa FUP och dom. Då klarnar nog en hel del.
Trodde verkligen inte det räknades som våldtäkt. Men det kanske är extra rimligt ifall hon blir gravid mot sin vilja på köpet och behöver genomföra förslagsvis 2 stycken aborter.
Citera
2026-06-28, 12:08
Medlem
Båda inblandade verkar lika intelligensbefriade:

Efter vad som framgår hade de haft sex utan kondom tidigare - då till synes utan oro för vare sig graviditet eller könssjukdom.

Sen låter hon sig knullas av en annan snubbe - uppenbarligen utan rädsla för att smittas av könssjukdom.

Fast när nr 1 kommer tillbaka kräver hon att han ska ha kondom som skydd mot den ev. smitta som nr 2 kanske har gett henne.

Nr 1 skiter dock i detta och väljer att ta risken.

Efter vad som framgår av Samnytts artikel kommunicerade kvinnan på engelska. Är hon invandrare? Är hon i så fall ute efter uppehållstillstånd? I så fall är det en effektiv metod att bli gravid med en svensk medborgare. Tänkte nr 1 på det när hon de första gångerna tillät sex utan kondom? Var allting bara ett fulspel?

Att köra utan skydd är ett enormt risktagande för en man. Helt ovetande kan han komma att bli försörjningsskyldig för ett barn i 18 år som han kanske inte ens får träffa.

Var kvinnan prostituerad? Fruktansvärt omdömeslös i vilket fall som helst som utsätter både sig själv och andra för risker att smittas och själv sprida könssjukdomar vidare.

Men hon tjänar några hundra tusen på kuppen, även om rättsprocessen säkert inte är så rolig. Och karl nr 1 har förstört sitt liv. 40+ år gammal och med noll konsekvenstänk.

Citat:
Att du skriver så, är för att du har svårt att sätta dig in i kvinnans perspektiv.

Hon vill verkligen inte att han kommer i henne. Hon vill helst ha kondom, för att undvika att han kommer i henne. Hon har inget annat p-medel och riskerar att bli oönskat gravid vid sex utan kondom. Den risken blir betydligt högre om han sprutar i henne. Han har inget som helst samtycke att spruta i henne. Och det vet han om. Ändå sprutar han i henne. Detta är = våldtäkt. Fanns inget samtycke till den delen av sexakten. Och det är faktiskt allvarligt. En oönskad graviditet hade ju inneburit att hon antingen måste fatta beslut om abort, vilket inte är ett roligt val. Eller behålla graviditeten och föda avkomman, med alla risker det innebär för liv, hälsa och kropp. Försök att förstå detta, ur kvinnans perspektiv. Så förstår du nog också att hon verkligen blev våldtagen när han invaderar hennes vagina med sin säd som innehåller mängder av spermier, vilket hon verkligen inte vill.

Herregud vad du är tröttsam med dina långa autistiska haranger och upprepningar. Om du hade läst på så hade nog inte ens du missat att hon tog ett dagen-efter-piller som hon till och med slapp betala för. Så bespara oss gärna dina snyfthistorier om ”alla risker för liv, hälsa och kropp” nästa gång nät du inte ens klarar av att se hela bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det spelar ingen roll vad man känner, det kan komma försatser innan det.
En lite droppe kan räcka, så att ens låtsas att det räcker med att dra ut i tid...
Då ska du liksom dra ut VÄLDIGT tidigt för att närma dig en vettig säkerhet.

Ja, precis. Det är väl ett känt faktum. Som kvinna upplever jag att man märker när en man närmar sig utlösning men återigen, som preventivmedel är det alltför osäkert med avbrutet samlag. Om jag minns rätt lärde vi oss det redan på högstadiet…

Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast i detta fall försökte han ju inte ens.

Och det vet du hur?

(Kallar man sig Bimbodeluxe kanske det förklarar en hel del.)

Citat:
Jämförelsen med fall när mannen kommer i en kvinnas vagina utan hennes samtycke. Är ju om en kvinna skulle kunna spruta en mans penis full av sina ägg, mot hans vilja (och riskera att han blir oönskat gravid och måste ta ställning till abort/inte abort och kanske vara gravid och föda, med alla risker det då hade inneburit för hans kropp liv och hälsa). Det är väl där jämförelsen bör ligga. Vilket är en biologiskt omöjlig sak.

Hur orkar du?
Citera
2026-06-28, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Båda inblandade verkar lika intelligensbefriade:

Efter vad som framgår hade de haft sex utan kondom tidigare - då till synes utan oro för vare sig graviditet eller könssjukdom.

Sen låter hon sig knullas av en annan snubbe - uppenbarligen utan rädsla för att smittas av könssjukdom.

Fast när nr 1 kommer tillbaka kräver hon att han ska ha kondom som skydd mot den ev. smitta som nr 2 kanske har gett henne.

Nr 1 skiter dock i detta och väljer att ta risken.

Efter vad som framgår av Samnytts artikel kommunicerade kvinnan på engelska. Är hon invandrare? Är hon i så fall ute efter uppehållstillstånd? I så fall är det en effektiv metod att bli gravid med en svensk medborgare. Tänkte nr 1 på det när hon de första gångerna tillät sex utan kondom? Var allting bara ett fulspel?

Att köra utan skydd är ett enormt risktagande för en man. Helt ovetande kan han komma att bli försörjningsskyldig för ett barn i 18 år som han kanske inte ens får träffa.

Var kvinnan prostituerad? Fruktansvärt omdömeslös i vilket fall som helst som utsätter både sig själv och andra för risker att smittas och själv sprida könssjukdomar vidare.

Men hon tjänar några hundra tusen på kuppen, även om rättsprocessen säkert inte är så rolig. Och karl nr 1 har förstört sitt liv. 40+ år gammal och med noll konsekvenstänk.

Herregud vad du är tröttsam med dina långa autistiska haranger och upprepningar. Om du hade läst på så hade nog inte ens du missat att hon tog ett dagen-efter-piller som hon till och med slapp betala för. Så bespara oss gärna dina snyfthistorier om ”alla risker för liv, hälsa och kropp” nästa gång nät du inte ens klarar av att se hela bilden.

Ja, precis. Det är väl ett känt faktum. Som kvinna upplever jag att man märker när en man närmar sig utlösning men återigen, som preventivmedel är det alltför osäkert med avbrutet samlag. Om jag minns rätt lärde vi oss det redan på högstadiet…

Och det vet du hur?

(Kallar man sig Bimbodeluxe kanske det förklarar en hel del.)

Dagen-efter-piller är inte säkert. men det hade du alltså noll koll på. Föga förvånande...
Citera
2026-06-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Trodde verkligen inte det räknades som våldtäkt. Men det kanske är extra rimligt ifall hon blir gravid mot sin vilja på köpet och behöver genomföra förslagsvis 2 stycken aborter.

Sexuella handlingar under en sexakt, som det verkligen saknas samtycke till (tex. att strunta i kondom som kvinnan vill ska användas och sedan spruta sin säd i en kvinnas vagina mot hennes vilja) är våldtäkt.
Citera
2026-06-28, 12:15
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Lite så. Framför allt har hon i detta fall valt att åka hem till en främmande man enbart FÖR ATT ha sex. En man hon inte känner. Det är hål i huvudet redan från början att åka hem till någon man inte känner för att ha sex. Enbart idioter håller på så, oavsett kön. Man kan inte ta den risken och sen börja grina över att allting inte blev som man hade tänkt sig. Jag hade skämts ögonen ur mig om jag polisanmälde en kvinna som tappade fattningen under samlaget så pass att hon i sin upphetsning fick för sig att bita mig och gjorde det så hårt att jag började blöda, eller gjorde något annat vi inte kommit överens om som gav mig starkt obehag under akten.

Jag inser ju mer jag tänker på det att detta är en fullkomligt horribel dom, direkt upprörande.
Hon har inte åkt hem till en främmande man.
Citera
2026-06-28, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Men menar du att det är traumatiskt och hemskt att få ett barn mot sin vilja?
Ja. Eller vill du betala underhåll för varje gång du kommit i en kvinna utan kondom?
Citera
2026-06-28, 12:18
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Du är nog inte dum och jag tänker att du inte sov dig igenom sexualundervisningen så nog vet du hur barn blir till? Ledtråd: Inte är det pga den kvinnliga orgasmen iallafall.

Det handlar om skam och skuldbeläggande och om att villkora basala mänskliga funktioner för att avgöra om de skall utgöra ett brott eller inte. Det är djupt människo - och mansfientligt att göra det. Om det istället handlar om den kvinnliga orgasmen kanske du förstår problemet med det?

Jag har pekat på att kvinnor kan skydda sig själva både för graviditet och könssjukdomar, med gummi och med piller/spiral annat. Homosexuella män kan också skydda sig mot könssjukdomar.

Varför skall de inte behöva ta eget ansvar för sin sexualitet? Varför skall de hur som helst kunna lasta över det ansvaret på andra? Vad är det som är så konstigt och t om misogynt med eget ansvar här?
Citera
2026-06-28, 12:19
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja. Eller vill du betala underhåll för varje gång du kommit i en kvinna utan kondom?

Det är ju precis vad män får göra om en kvinna blir gravid fastän mannen inte vill men hon väljer att behålla barnet ändå. Fast det traumat drabbar ju en man så det rör ju inte dig och dina känslor.
Citera
2026-06-28, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Nej, men ligga vill hon.
Så egentligen så räcker det att köpa ett dagen efter-piller (vilket hon säkert gjorde ändå).
Så helt emot sexet är hon ju inte, vilket gör det väldigt svårt att jämställa det med något som Hagamannen utsatte sina offer för.

Jag kan komma upp med 25olika exempel på liknande sorts beteende i en sexakt, som aldrig kommer räknas som våldtäkt.

Hon ville ligga med honom, med kondom.

Hon ville inte att han skulle spruta hennes vagina full med spermier, utan kondom, mot hennes vilja. Och denna sexuella handling som har skett mot hennes vilja = våldtäkt.

....

Jo men så är det när man har dödat en annan människa också.
Det är ju skillnad på om man
1. avsiktligt har torterat sitt offer i flera timmar, med avsikt att mörda offret och offret sedan dör.
2. hamnar i bråk utanför krogen och tar upp en glasflaska och slår i huvudet på en person som dör.
3. kör för fort och av misstag kör ihjäl en annan person.

I samtliga fall har man ju dödat en människa. Denna har mist livet och anhöriga har förlorat en nära och kär person. Men det är gradskillnader i hemskhet, i de olika brotten..... Och det kommer ju märkas både på strafflängd och vad det kallas för. Mord, dråp, vållande till annans död....

Likaså är det ju med våldtäkt...

I detta fallet har det ju utfärdats det absolut minste straffet: 3 år (hade för några år sedan blivit 2 år, men minimistraff-längden har höjts för våldtäkt till 3 år).
Hagamannen dömdes till 14 år.

i straffets längd, syns allvaret.
Citera
2026-06-28, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Det är ju precis vad män får göra om en kvinna blir gravid fastän mannen inte vill men hon väljer att behålla barnet ändå. Fast det traumat drabbar ju en man så det rör ju inte dig och dina känslor.
Inte om mannen skyddar sig. Både kondom och vasektomi står till buds.
Citera
2026-06-28, 12:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hon ville ligga med honom, med kondom.

Hon ville inte att han skulle spruta hennes vagina full med spermier, utan kondom, mot hennes vilja. Och denna sexuella handling som har skett mot hennes vilja = våldtäkt.

....

Jo men så är det när man har dödat en annan människa också.
Det är ju skillnad på om man
1. avsiktligt har torterat sitt offer i flera timmar, med avsikt att mörda offret och offret sedan dör.
2. hamnar i bråk utanför krogen och tar upp en glasflaska och slår i huvudet på en person som dör.
3. kör för fort och av misstag kör ihjäl en annan person.

I samtliga fall har man ju dödat en människa. Denna har mist livet och anhöriga har förlorat en nära och kär person. Men det är gradskillnader i hemskhet, i de olika brotten..... Och det kommer ju märkas både på strafflängd och vad det kallas för. Mord, dråp, vållande till annans död....

Likaså är det ju med våldtäkt...

I detta fallet har det ju utfärdats det absolut minste straffet: 3 år (hade för några år sedan blivit 2 år, men minimistraff-längden har höjts för våldtäkt till 3 år).
Hagamannen dömdes till 14 år.

i straffets längd, syns allvaret.

Är du säker på att någon vill ta sig tiden att rota i gamla domar och hitta fall med kortare påföljd och sedan jämföra vad de gjort jämfört med det här aktuella fallet?
Citera
2026-06-28, 12:26
Medlem
Citat:
Sexuella handlingar under en sexakt, som det verkligen saknas samtycke till (tex. att strunta i kondom som kvinnan vill ska användas och sedan spruta sin säd i en kvinnas vagina mot hennes vilja) är våldtäkt.
Vad händer om kvinnan dessutom får vara med om det två gånger tätt inpå och då får göra abort båda gångerna? Även fast han inte vill att hon ska göra abort och försöker övertala henne att inte göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in