Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Vaddå, du drar ju rätt korkade slutsatser utan en dom.
Jag vet tillräckligt för att dra mina slutsatser, även utan att ha läst domen.
Dina slutsatser: att domen är inkorrekt, blir däremot väldigt korkade, när du inte har läst domen.
Metafor:
Jag kan utifrån att läsa på baksidan av en bok säga om boken verkar intressant eller inte (jag kan utifrån det lilla vi vet om fallet säga om detta är våldtäkt eller inte).
Du kan inte utifrån att ha läst baksidan på en bok, säga om boken är av bra eller dålig kvalite´(Du kan inte utan att ha läst domen, säga om den är korrekt eller inte).
Blev det tydligare så för dig.
I övrigt kan du läsa mitt inlägg här nedan, där jag visar på varför detta ärende rör våldtäkt:
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Att du skriver så, är för att du har svårt att sätta dig in i kvinnans perspektiv.
Hon vill verkligen inte att han kommer i henne. Hon vill helst ha kondom, för att undvika att han kommer i henne. Hon har inget annat p-medel och riskerar att bli oönskat gravid vid sex utan kondom. Den risken blir betydligt högre om han sprutar i henne. Han har inget som helst samtycke att spruta i henne. Och det vet han om. Ändå sprutar han i henne. Detta är = våldtäkt. Fanns inget samtycke till den delen av sexakten. Och det är faktiskt allvarligt. En oönskad graviditet hade ju inneburit att hon antingen måste fatta beslut om abort, vilket inte är ett roligt val. Eller behålla graviditeten och föda avkomman, med alla risker det innebär för liv, hälsa och kropp. Försök att förstå detta, ur kvinnans perspektiv. Så förstår du nog också att hon verkligen blev våldtagen när han invaderar hennes vagina med sin säd som innehåller mängder av spermier, vilket hon verkligen inte vill.