2026-06-28, 09:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Tekniskt sett är vi nog redan där om villkorat samtyckte beroende på x, y och z ska gälla. Kattis gillar SD och ogillar muslimer. Hon säger att hon kan ha sex med araben Mikael eftersom han är kristen och inte en äcklig muslim. I efterhand får hon reda på att Mikael heter Mohammed och ber i moskén varje fredag. Harry är sketaful men får ligga med Kattis efter att ha skrutit om sin icke-existerande Lamborghini och icke-existerande Djursholmsvilla. Kattis får reda på att Harry bor i en etta i Rinkeby och anmäler. Nog borde Harry ha insett att villkoret för samtycket var tillgångar?

Ja det är ju där vi hamnar om det ska fortsätta så här.
Citera
2026-06-28, 09:29
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Bestrider man att villkoren existerar så blir det så klart en tvist. Om man däremot erkänner att det funnits villkor som man är medveten om som man skitit i tycker jag det är våldtäkt.

Anledningen till att jag tar upp en knytnäve i röven som analogi är för att andra tog fram Cowboyhatt i ett försök att förlöjliga.

Men om du håller dig till det som faktiskt har hänt så anser du alltså att det är skäligt med 3 års fängelse, skadestånd på 230.000 och en stämpel som våldtäktsman och allt vad det innebär för framtiden för honom på grund av vad mannen har gjort?

Hur tror du kvinnan kommer att klara att gå vidare i livet efter denna traumatiska händelse? Jag hoppas att hon har många vid sin sida som finns där för henne och stöttar henne. Hoppas också att hon får gratis traumabehandling hos någon terapeut så hon slipper ta av skadeståndspengarna till det.
Citera
2026-06-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Det har hänt mej två gånger att tjejen struntar i att jag inte vill ha sex utan utan kondom och tjejen stoppar in ballen och börjar när jag ligger på rygg i alla fall. Har det hänt mej två ggr så bevisar det att det händer händer många män fast dom struntar i att polisanmäla.

Det räknas som en solklar våldtäkt i dag, det är
du och många andra kvinnor som är neandertalare,ni
ser det som en självklarhet att ni ska bli behandlade bättre och annorlunda.
Ni är fullständigt störda.
Män ser mellan fingrarna och är inte petnoga i småsaker. Svenskorna är riktigt sjuka i dag.

Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Du har säkert inte lyssnat när du varit full och mannen velat krävt kondom, och stoppat
in den och börjat i alla fall.
Men du tycker inte att det är samma sak för att du är kvinna, för det är så kvinnor tänker
i Sverige. Ni är så ego och rubbade.

Jag kan väl ändå få överraska dig med att nej, jag är inte kvinna men även om jag var det så hade jag tyckt likadant; om du blivit utsatt för våldtäkt så anmäl det. Bara för att du blivit indoktrinerad i att tänka att "all sex är bra sex för vi är ju bara kåta män" betyder inte att alla andra tänker så.

Och nej, "män ser mellan fingrarna och är inte petnoga med småsaker" appliceras inte till samtycke (eller är ens en bra generalisering?). Då är tänker man som en våldtäktsman och bör uppsöka närmsta psykologmottagning för att få hjälp.

Sluta vara en stereotyp. Det är inte 1950 längre. Orkar verkligen inte förklara sunt förnuft för andra. Hela ditt inlägg skriker "jag saknar utbildning".
Citera
2026-06-28, 09:41
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurstudenten2000
Alla villkor ska väl respekteras, annars bör man avstå? Frågan är väl snarare, som du skriver, vilka samtycken som om de inte respekteras är straffbara.

Jag tror frågan landar i hur samhället ser på det. Att ljuga om arbete, antal partners eller liknande är sannolikt inte något gemene man skulle tycka är straffbart.

Ett problem är naturligtvis att en person kan känna lika starkt för en för andra orimlig sak som kvinnan kände för kondom. Hur hanteras då det?

Vissa saker som rasism mm kan hanteras på samma sätt som om någon stämmer sin kund för att den inte betalar den svarta kontanta delen av tjänsten. Rättsordningen upprätthåller inte pact turpe.

Resten är svårare men som sagt tror jag det kommer att skrivas bort. Exempelvis ”lögn om arbete utgör inte ett sådant agerande som är straffbart enligt förarbetena” eller ”X hade inte anledning att tro att kravet var allvarligt menat” osv.

Inga villkor bör accepteras och ses som rimliga. Sex är ingen sport med ett fast regelverk utan ett samspel där deltagarna sätter gränserna i varje ögonblick. Därför kräver det att om någon är missnöjd så måste denna person säga ifrån.

Idén att den som vill ha sex med någon måste förhålla sig till vilka förbehåll som lagen kan räkna med eller inte är befängd. Att skriva lagen så den passar har väl aldrig varit något problem i ett rättspositivistiskt system där inte logiken och sanningen sätter gränser.

Som att om samtycke rent faktiskt finns och personen agerar i enlighet med det men efteråt är missnöjd med utförandet och att man då hittar på att samtycke ändå inte fanns pga påstått brott mot uppsatta villkor, trots att det bevisligen fanns.

Eller som att det inte öht är någon våldtäkt eftersom det inte finns något offer, skada, tvång, våld eller hjälplöshet.

Eller som det faktum att om någon kräver plastbarriär vid sex finns det möjligheter för båda könen att själv se till att en sådan används utan att behöva lägga ansvaret på någon annan. Det gör att det är helt orimligt att man ställa ett sådant krav på någon annan för att undslippa det egna ansvaret.
Citera
2026-06-28, 09:41
Medlem
NiccoJs avatar
Det var väl detta brott Julian Assange var anklagad för o som fick honom att hålla sig undan svenska myndigheter.
Man kan tänka att kvinnan i detta fall gör sig själv en björntjänst mot om hon skakat av sig det hela lite snabbt. Inte fan mår hon bra av polisförhör, rättegång, media mm. O inget har ju egentligen hänt.
Citera
2026-06-28, 09:46
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Klart det har med saken att göra att kvinnor är rädda för män. Att kvinnor tänker i termer av säkerhet när de träffar en ny man, kanske bestämmer att en kompis ska messa och kolla att man är ok under dejten?

Män som går på dejter verkar tycka att det är bara kul. Så är det inte för kvinnor. Visst det kan vara kul men det är inte bara kul. Så ja, kvinnor dejtar mindre och mer selektivt utifrån rädsla för ditt liv och hälsa. Verkar rimligt att det skulle påverka parbildande.

Nu frågade jag från ett statistiskt perspektiv, inte enl. dina egna utsagor. Min poäng är, att många länder med högt barnafödande har nog väldigt hög grad av familjevåld (ex. dem med Islam som statsreligion). Mitt argument följer, barnafödandet påverkas sannolikt inte avsevärt av det du påstår; istället finns det många andra stokastiska variabler här, ex. utbildning, ekonomi, kultur, feminism, m.m.

För att summera: det kan finnas en påverkan, men sannolikt är den så liten att den möjligen inte ens är signifikant i det hela.
Citera
2026-06-28, 09:48
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Jag kan väl ändå få överraska dig med att nej, jag är inte kvinna men även om jag var det så hade jag tyckt likadant; om du blivit utsatt för våldtäkt så anmäl det. Bara för att du blivit indoktrinerad i att tänka att "all sex är bra sex för vi är ju bara kåta män" betyder inte att alla andra tänker så.

Och nej, "män ser mellan fingrarna och är inte petnoga med småsaker" appliceras inte till samtycke (eller är ens en bra generalisering?). Då är tänker man som en våldtäktsman och bör uppsöka närmsta psykologmottagning för att få hjälp.

Sluta vara en stereotyp. Det är inte 1950 längre. Orkar verkligen inte förklara sunt förnuft för andra. Hela ditt inlägg skriker "jag saknar utbildning".

Hela du skriker emaskulering. Att bara få för sig att det finns någon rimlighet alls i att en vanlig sexakt förvandlas till en ”våldtäkt” för att mannen kommer i kvinnan tyder på djup internalisering av mansfientliga idéer och lagar där manlig sexualitet förvandlats till ett vapen som används mot honom. Du vill krypa och låta staten bestämma i form av kvinnliga domare som den här om din utlösning är ok eller inte givet omständigheterna och skett på rätt och ansvarsfullt sätt.
Citera
2026-06-28, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Nu frågade jag från ett statistiskt perspektiv, inte enl. dina egna utsagor. Min poäng är, att många länder med högt barnafödande har nog väldigt hög grad av familjevåld (ex. dem med Islam som statsreligion). Mitt argument följer, barnafödandet påverkas sannolikt inte avsevärt av det du påstår; istället finns det många andra stokastiska variabler här, ex. utbildning, ekonomi, kultur, feminism, m.m.

För att summera: det kan finnas en påverkan, men sannolikt är den så liten att den möjligen inte ens är signifikant i det hela.
Absolut. Det bästa du kan göra för att öka barnafödandet är att ta bort all social trygghet i samhället, särskilt för de äldre. Bort med pension och hemtjänst tex, då blir barnen din enda försäkring om att bli omhändertagen på livets höst. Även saker som obefintlig förlossningsvård och ett våldsamt samhälle är bra för ökat barnafödande, man måste ju föda några extra för att vara ganska säker på att några överlever och kan ta hand om en när en blir gammal.

Mönstret är globalt, när kvinnor får det tillräckligt tryggt, får tillräckligt mycket egen agens i frågan och kan vara tillräckligt säker på att de barn man har kommer att överleva då föder vi färre barn.

Så det är bara att välja på vilket samhälle man tycker låter trevligast.
Citera
2026-06-28, 09:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ
Det var väl detta brott Julian Assange var anklagad för o som fick honom att hålla sig undan svenska myndigheter.
Man kan tänka att kvinnan i detta fall gör sig själv en björntjänst mot om hon skakat av sig det hela lite snabbt. Inte fan mår hon bra av polisförhör, rättegång, media mm. O inget har ju egentligen hänt.

Absolut ingenting har hänt och absolut ingen skada uppkommit. En man har kommit i en kvinna, vilket är ett helt vanligt samlag och sker miljontals och miljontals gånger per dygn runt om i världen. Vill kvinnan undvika potentiell graviditet och könssjukdomar kan han n själv skydda sig på diverse sätt och har ingen anledning att lägga det ansvaret på någon annan. Allt det här handlar inte om brott eller ansvar för sina egna handlingar.

Allt det här handlar om könskamp genom att skuld - och straffbelägga manlig sexualitet och principen om att mannen av politiska skäl görs ansvarig för kvinnans sexualitet och hennes handlade och känslor.
Citera
2026-06-28, 09:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiccoJ

Jo exakt det var nog närmast det. Kvinnan ville ha sex. Men det var med Assange. Hon visste att han knullat runt mycket. Så det var med kondom på! Han gjorde väl dock litet extra. Han knullade sedan henne utan kondom när hon sov.

Just hans grej med icke kondom var ju inte att det var skönt utan. Han ville ju liksom göra kvinnor gravida. Så han fick ungar överallt... Just den här kvinnan var väl mer rädd att utan att sett hur många Assange knullat att hon skulle få någon skit av könssjukdom.

Sedan en av de kvinnorna är ju spritt språngande galen. Den som är pastor idag.
Citera
2026-06-28, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hela du skriker emaskulering. Att bara få för sig att det finns någon rimlighet alls i att en vanlig sexakt förvandlas till en ”våldtäkt” för att mannen kommer i kvinnan tyder på djup internalisering av mansfientliga idéer och lagar där manlig sexualitet förvandlats till ett vapen som används mot honom. Du vill krypa och låta staten bestämma i form av kvinnliga domare som den här om din utlösning är ok eller inte givet omständigheterna och skett på rätt och ansvarsfullt sätt.

Om du har problem hur samtycke fungerar är det inget jag kan säga som kommer få dig på andra tankar. Uppsök hjälp helt enkelt. Finns nog inget mer som kan sägas. Att börja rabbla om staten känns lite som hysteri men jag är inte medicinskt utbildad att ge en diagnos tyvärr.
Citera
2026-06-28, 10:05
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Det som är lite skumt med detta är ju att tjejen på något vis hade kunnat säga nej till samlaget långt innan. Man är väl knappast så distraherat att man inte märker att penisen inte har kondom på sig innan samlaget ? Det tar lätt 30 sekunder att sätta på sig en kondom så den sitter ordentlig ??? Och HON tycker jag måste väl för fan ha noterat det redan innan de hoppade i sängen ?

Har hon ens verkligen krävt det innan samlaget, tänker jag . Är det på riktigt. Har killen haft en RIKTIG dålig försvarare. 3 År och böter WTF . Är det mer i domen vi inte får veta . Helt galet
Haha 30 sekunder, hur jävla dålig är du😂
Känner en tjej som rullar på en kådis med munnen på 4 sekunder.
Ja vi tog tiden.
Med detta är helt off topik.
Du behöver träna hör jag!
En riktig karl trär på sin kådis utan att du märker något över huvud taget.
Kvinnan har rätten att säja nej när som helst under samlaget, fortsätter man jucka endå är det helt rätt en våldtäkt.
Fan kan ni inte växa upp, hade ni karlar vart vettiga hade vi inte behövt lagar om våldtäkt över huvud taget!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in