Citat:
Ursprungligen postat av
scarletfire
Jag minns inte att nått av vittnena som såg mordet sa att mördaren rörde sig på ett sätt som indikerade fel på nåt av benen , snarare är smidigt och spänstigt en beskrivning som flera ger , så om CA skulle ha nått fel på ett ben så borde han bli mindre misstänkt och inte mer misstänkt.
Jag tror mördaren är samma som Grandmannen. Och där bevittnades fel på benen!
"Då de går ut genom entrédörrarna ser Storhök en man som står vid en stolpe på utsidan av entrédörrarna.
Storhök får ögonkontakt med mannen och tycker att han har en intensiv blick.
Då Storhök inte tror att mannen tittar på henne, ser hon sig om i foajén men denna är tom på folk.
När hon åter tittar på mannen får de återigen ögonkontakt. Storhök tror att mannen är någon form av vaktmästare som väntar på att få låsa lokalen.
Hon tycker att mannen står så konstigt vid stolpen och tror att han har fel på benen varför hon tittar speciellt på detta, men mannen har raka ben. Hon vet ej om mannen har händerna i fickorna eller på ryggen, de är ej synliga. "
CA var ju både vakmästarlik, stirrig, bonnig, och en kombo av Björn G d. ä och Fleksnes. Och hade fel på benen + en .357
Jag fick f ö avslag när jag försökte begära ut spaningsfilmen även denna fjärde gång. Citerar:
"Du har efterfrågat en handling som innehåller vissa, av dig specificerade uppgifter. Handlingen i
sig utgörs av en videoupptagning som innehåller uppgifter om enskildas personliga förhållanden.
Jag bedömer allt sakinnehåll i den aktuella handlingen omfattas av sekretess enligt 35 kap. 1 §
offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) (OSL) eftersom det inte står klart att uppgifterna
kan röjas utan att enskild eller närstående lider skada eller men. Din begäran avslås därför."