Citat:
Ursprungligen postat av
Jultrollet
Jodå, det har gått bättre än jag trodde. Jag minskade till 5 dl A-fil och då försvann den där obehagliga känslan av surhet, annars har det inte varit något knip eller buller. Hade ett bakslag i går, då energin försvann och jag mådde lite yrsligt och illa, men det kan lika gärna varit något annat som spökade och det försvann vid sen eftermiddag. Lite trött på smakerna nu bara, jag brukar ju variera kosten ganska mycket, så jag ser fram emot ananasen.

Hej @Jultrollet
Det var ju väldigt positivt att problemet med mängden
A-fil-mjölk från 5 deciliter och ner till 2,5 deciliter vid den första potatis-måltiden ledde till att ditt problem med surhets-upplevelsen inom din Magsäck försvann, jag tycker gott och väl, att man därtill sagt kan dra slutsatsen att mängden 5 deciliter A-fil-mjölk vid den första potatis-måltiden var det som utgjorde själva problemet och, när du sedan minskade mängden A-fil-mjölk så korrigerade du problemet.
Då har du nu prövat att konsumera åtta kokta potatisar, Bregott, en skiva knäckebröd med Bregott och prästost samt totalt 5 deciliter A-fil-mjölk per dag och dygn i en tid utav 7 dagar och det visade sig ha gått bra för din del.
Det är fullt förståeligt att du nu efter 7 dagar känner och upplever att du blivit lite trött på en sådan daglig och ensidig måltids-kost.
Du skall snart få ett nytt råd utav mig beträffande en annan typ av daglig kost under en tid av 7 dagar för att sedan få reda på hur din Magsäck och dina Tarmar kommer att reagera.
Det nya kostrådet under en tid av 7 dagar innebär en mycket positiv effekt på din Mag- och Tarm-kanal om du sedan väljer att följa mitt kostråd.
Den här typen av kost som jag senare kommer att råda dig till under en tid utav 7 dagar har en absolut läkande effekt på alla typer av Mag- och Tarm-besvär.
Kosten som sådan fungerar, den bygger upp kroppens vävnader och stärker muskulaturen samtidigt som den är kraftfullt inflammations-dämpande, vilket också är vetenskapligt bevisat.
Vad som är viktigt att förstå enligt det ovan skrivna, det är följande sagt och beträffande det nya kostrådet som du senare kommer att få av mig, det handlar om kroppens så kallade [ Hydroxylás-Enzymer ] ... detta handlar om protein-enzymer som är helt nödvändiga för att kroppen skall kunna tillverka [ Protein-Hormoner ] och [ Signalämnen ] och för att också kunna bryta ner olika ämnen inom kroppen.
[ Hydroxylás-Enzymerna ] har en mycket viktig del i till exempel, styrningen av Thyroidéa-stimulerande hormoner
[ TSH ] och det inaktiva hormonet Thyroxin [ T4 ] samt det aktiva hormonet Tri-Jod-Thyronin [ T3 ] vilket styr kroppens ämnesomsättning.
[ Hydroxylás-Enzymer ] har också en mycket viktig del av spaltningarna hos de essentiella aminosyrorna
[ Tryptofan ] och [ Fenylalanin ] varav den ena aminosyran bildar [ Serotonin ] och [ Melatonin ] och den andra som bildar
[ Tyrosin ]
För att Mag- och Tarm-kanalen skall uppnå en optimal funktion så krävs Hydoxylás-Enzymer i rätta mängder inom kroppen och, beträffande det nya kostrådet som du kommer att få av mig, så har det bevisats främja just denna Enzym-produktionen inom kroppen.
Mvh/@JokerMannen