Resultat: Vilken partiledare vill du ta en öl med?
Ebba Busch (KD)
37,14%
13 röster
Jimmie Åkesson (SD)
20,00%
7 röster
Nooshi Dadgostar (V)
14,29%
5 röster
Amanda Lind (MP)
5,71%
2 röster
Simona Mohamsson (L)
5,71%
2 röster
Elisabeth Thand Ringqvist (C)
0%
0 röster
Ulf Kristersson (M)
0%
0 röster
Daniel Helldén (MP)
0%
0 röster
Magdalena Andersson (S)
0%
0 röster
Annan, skriv i tråden
17,14%
6 röster
2026-06-24, 16:03
Medlem
anomaligns avatar
Ebba Busch är extremt karismatisk, och verkar dessutom inte bara ha en skruv lös, utan mer eller mindre helt sakna skruvar, utan typ hänga ihop med tejp. Hon har en städad och ordentlig fasad men signalerar en latent explosiv galenskap, som lurar precis under ytan, lite samma energi som Tom Cruise ungefär. Sånt folk är intressanta. Kan tänka mig att hon är jäkligt rolig att supa med.

edit: Mina egna åsikter är så klart mer i linje med miljöpartisterna och Nooshi, och vi skulle nog hålla med varandra om det mesta. Fast jag har ingen aning om vi skulle ha så kul. Jag har inte någon tydlig bild av deras personligheter. (Vilket egentligen är precis som det ska vara i politiken. Det ska vara sakfrågor och inte personlighets-PR som ska styra.)
Senast redigerad av anomalign 2026-06-24 kl. 16:09.
Citera
2026-06-24, 20:24
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är förmodligen männen som lyfter upp Brinnande Buskens resultat

Vad ska det fetade betyda?

Jag röstade på Åkesson. Fast det är klart, blir sugen på Ebba faktiskt. Av partiledarna alltså, finns ju snyggare politiker än Ebba.
Citera
2026-06-24, 20:43
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Vad ska det fetade betyda?

Jag röstade på Åkesson. Fast det är klart, blir sugen på Ebba faktiskt. Av partiledarna alltså, finns ju snyggare politiker än Ebba.

Ebba Busch går under smeknamnet Brinnande Busken, det är hennes kristna indiannamn.
Citera
2026-06-27, 20:55
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
De två kvinnor i riksdagen som ser halvvettiga ut och så gubbarnas idol Åkesson. Ja, det var väl förväntat när idiotierna själv får välja.

Jag undrar om inte fylle-Maggan är lite rolig ändå? Och kåt när hon är på det humöret? Det kan gömma sig mycket perversioner bakom vanedrinkare så jag hade nog testat Maggan ändå.
Nä fan fan. Strandhäll vara i alla fall söt som ung.

Men du slår huvudet på spiken. Vilka träbockar vi har i riksdagen.
Citera
2026-06-27, 21:51
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Nä fan fan. Strandhäll vara i alla fall söt som ung.

Men du slår huvudet på spiken. Vilka träbockar vi har i riksdagen.
Alltså, jag föredrar yngre kvinnor men Strandhäll duger än. Det hade stört mig lite att ha sloppy seconds efter Mogge men hon är fan inte ful. Dessutom är hon ett riktigt luder så det hade inte trilskats eller konstrats. Hon kan säkert hålla en karl nöjd och pungen tom.
Citera
2026-06-27, 21:55
Medlem
ReklamApaNegers avatar
Öl leder ofta vidare till något annat så därför väljer jag Ebba. Jag skulle inte ha något emot att motorbåta Nooshi dock.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in