Resultat: Vilken partiledare vill du ta en öl med?
Ebba Busch (KD)
37,14%
13 röster
Jimmie Åkesson (SD)
20,00%
7 röster
Nooshi Dadgostar (V)
14,29%
5 röster
Amanda Lind (MP)
5,71%
2 röster
Simona Mohamsson (L)
5,71%
2 röster
Elisabeth Thand Ringqvist (C)
0%
0 röster
Ulf Kristersson (M)
0%
0 röster
Daniel Helldén (MP)
0%
0 röster
Magdalena Andersson (S)
0%
0 röster
Annan, skriv i tråden
17,14%
6 röster
2026-06-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
På frågan om vem väljarna helst tar en öl eller kaffe med en kväll
så är det KD-ledaren Ebba Busch som toppar listan med 22 procent.

https://www.tv4.se/artikel/1e2oA5QpLtZwez4hbUEJFT/haer-aer-partiledarna-som-flest-vill-ta-en-oel-med-yes

I höstas fick Uffe Kristersson 17 procent i mätningen.
Men nu är det åtta procent som vill ta en kall med statsministern.
Trots raset för moderatledaren ligger han bättre till än Magdalena Andersson.
Magdalena Andersson hamnar i absoluta botten.

Ebba Busch (KD) 22%
Jimmie Åkesson (SD) 19%
Nooshi Dadgostar (V) 19%
Amanda Lind (MP) 12%
Simona Mohamsson (L) 11%
Elisabeth Thand Ringqvist (C) 8%
Ulf Kristersson (M) 8%
Daniel Halldén (MP) 8%
Magdalena Andersson (S) 7%

Vilken politiker vill ni ta en eller två öl med?
(undvik bara namn, dvs, listtråd)

Vilken slump att inte en vill dricka öl med Maggan. Stelara personlighet får man leta efter. Nu är inte hurtige Uffe något att hänga i granen heller men han verkar vara betydligt trevligare och lättsam än Maggan.

Jimmie och Ebba ger sken av att kunna släppa loss, så det förvånar mig inte att dom är i top.

Och när det kommer till Nooshi och Amanda rör det sig nog mer om att röka en holk.
Citera
2026-06-23, 17:23
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Dessa människor är idioter. I alla fall jämfört med mig.
Det har inget med politisk hemvist att göra.
Vi skulle inte ha något att prata om. Wahlgrens? Vit makt musik? Stockholms gayscen? Skall vi diskutera om vi sett nägra nästas hus vi åtrår?

Det beror på att vi får allt svagare politiska ledare. Man märker ju hur politiker blivit allt sämre på att kommunicera. Har svårt att stå för saker.
Då blir det svårt att prata vettigt också.

Man frågade ju Reinfeldt vad han gillade för musik. Han bara rabblade utslätad musik som spelades i radion just då. Han gillade antagligen inte ens musik.

Kjell-olof feldt, Adelsson hade jag kunnat dricka en öl med. Och sjösted hade kanske varit intressant att diskutera med hur han har blivit kommunist.

Du glömmer den gode Lars Werner - denne hade jag gladeligen svingat en bägare, eller tre, med...

Av dagens politiker är det enkom Åkesson, Busch, Kristersson och VinMaggan, jag skulle tänka mig att dricka tillsammans med.

Åkesson för att han verkar mest vettig och fråga hur han verkligen ställer sig i vissa invandrings- och asylfrågor. Busch för att hon är snyggast och kanske jag fått knulla henne och VinMaggan för att spela in henne efter att hon inmundigat en hel Bag-In-Box och då börjat sluddra fram den verkliga sanningen om S, deras lik i garderoben, vad hon verkligen tycker om negrer-och blattar och vilken politik hon egentligen vill anamma för Sverige...
Citera
2026-06-23, 20:45
Medlem
dude2ks avatar
Bara för att dra ölglaset i huvudet isåfall. Kan vara vemsomhelst ut av alternativen.
Citera
2026-06-23, 20:48
Avslutad
Röstade på Nooshi, tror hon kan bli rolig efter några öl, just därför.
Citera
2026-06-23, 20:51
Medlem
Amsvartners avatar
Dricker Lind öl? Mjo, kanske efter lite hasch.
Citera
2026-06-23, 21:20
Medlem
Smekarn87s avatar
Ebba menar att hon kan förklara gravitationen. Jag är jättesugen på att höra hur man förenar det största med det minsta.
Citera
2026-06-23, 21:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Vilken slump att inte en vill dricka öl med Maggan. Stelara personlighet får man leta efter. Nu är inte hurtige Uffe något att hänga i granen heller men han verkar vara betydligt trevligare och lättsam än Maggan.

Jimmie och Ebba ger sken av att kunna släppa loss, så det förvånar mig inte att dom är i top.

Och när det kommer till Nooshi och Amanda rör det sig nog mer om att röka en holk.

Problemet med Magdalena Andersson är att hon verkar ha noll humor. Busch har rätt mycket humor och då behöver man inte hålla med, Nooshi också. Men den underligaste är "Tanden"?
Citera
2026-06-24, 01:16
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Frågan är vilken ljugande kappvändare man helst vill ta en öl/kaffe med, inte vad man skulle göra med sin sista dag livet. Det är ett pest eller kolera-scenario. Lite hårt att döma ut folk som deltar som ”helt dumma i huvudet”, tycker du inte?
Det blir sällan lyckat när man skriver i affekt så visst ligger det mycket i det du säger. Jag är inte sämre än att jag kan pudla lite. 😉
Citera
2026-06-24, 01:23
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old-Crow
Det blir sällan lyckat när man skriver i affekt så visst ligger det mycket i det du säger. Jag är inte sämre än att jag kan pudla lite. 😉

Vi har alla varit där, men det är inte alltid vi erkänner det. Kudos till dig
Citera
2026-06-24, 01:34
Medlem
Galejans avatar
De två kvinnor i riksdagen som ser halvvettiga ut och så gubbarnas idol Åkesson. Ja, det var väl förväntat när idiotierna själv får välja.

Jag undrar om inte fylle-Maggan är lite rolig ändå? Och kåt när hon är på det humöret? Det kan gömma sig mycket perversioner bakom vanedrinkare så jag hade nog testat Maggan ändå.
Citera
2026-06-24, 01:45
Medlem
Tråkiga och t.o.m. översittare en del. Däremot gärna med den gamla KD-ledaren Göran Hägglund, han verkade vara en kul typ.
Citera
2026-06-24, 07:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du glömmer den gode Lars Werner - denne hade jag gladeligen svingat en bägare, eller tre, med...

Den forne Lars Werner gillade brännvin o spottade inte glaset.

LIte kuriosa om LW. :: Lars Werner tiggde sprit.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l13P23/lars-werner-tiggde-sprit
Inför sin 40-årsdag tiggde vpk-ledaren Lars Werner sprit från den östtyska ambassaden.
Citat:
Lars Werner, partiledare 1975–1993, hade täta kontakter
med kommunistländernas svenska ambassader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in