Resultat: Vilken partiledare vill du ta en öl med?
Ebba Busch (KD)
37,50%
9 röster
Jimmie Åkesson (SD)
16,67%
4 röster
Nooshi Dadgostar (V)
12,50%
3 röster
Amanda Lind (MP)
4,17%
1 röster
Simona Mohamsson (L)
8,33%
2 röster
Elisabeth Thand Ringqvist (C)
0%
0 röster
Ulf Kristersson (M)
0%
0 röster
Daniel Helldén (MP)
0%
0 röster
Magdalena Andersson (S)
0%
0 röster
Annan, skriv i tråden
20,83%
5 röster
Igår, 08:01
  #1
Medlem
Valdagens avatar
På frågan om vem väljarna helst tar en öl eller kaffe med en kväll
så är det KD-ledaren Ebba Busch som toppar listan med 22 procent.

https://www.tv4.se/artikel/1e2oA5QpLtZwez4hbUEJFT/haer-aer-partiledarna-som-flest-vill-ta-en-oel-med-yes

I höstas fick Uffe Kristersson 17 procent i mätningen.
Men nu är det åtta procent som vill ta en kall med statsministern.
Trots raset för moderatledaren ligger han bättre till än Magdalena Andersson.
Magdalena Andersson hamnar i absoluta botten.

Ebba Busch (KD) 22%
Jimmie Åkesson (SD) 19%
Nooshi Dadgostar (V) 19%
Amanda Lind (MP) 12%
Simona Mohamsson (L) 11%
Elisabeth Thand Ringqvist (C) 8%
Ulf Kristersson (M) 8%
Daniel Halldén (MP) 8%
Magdalena Andersson (S) 7%



Vilken politiker vill ni ta en eller två öl med?
(undvik bara namn, dvs, listtråd)
__________________
Senast redigerad av Valdagen Igår kl. 08:20.
Citera
Igår, 08:02
  #2
Medlem
Pinoputchins avatar
En öl med Jimmie Åkesson?
Citera
Igår, 08:15
  #3
Medlem
Valdagens avatar
Svingar gärna några kalla med Ebba.


Maggan dricker väl helst rödtjut ..
Citera
Igår, 08:15
  #4
Medlem
GiveMeHeads avatar
Att Ebba vinner är väl för att folk hoppas att trosorna åker av efter ett par öl.
Citera
Igår, 08:16
  #5
Medlem
Hon dricker enligt egen utsaga helst belgisk körsbärsöl....
Citera
Igår, 08:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Att Ebba vinner är väl för att folk hoppas att trosorna åker av efter ett par öl.

Bär hon ens trosor?
Citera
Igår, 08:18
  #7
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Bär hon ens trosor?

Troligtvis inte. Hon är som scouterna, alltid redo.
Citera
Igår, 08:20
  #8
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
På frågan om vem väljarna helst tar en öl eller kaffe med en kväll
så är det KD-ledaren Ebba Busch som toppar listan med 22 procent.

https://www.tv4.se/artikel/1e2oA5QpLtZwez4hbUEJFT/haer-aer-partiledarna-som-flest-vill-ta-en-oel-med-yes

I höstas fick Uffe Kristersson 17 procent i mätningen.
Men nu är det åtta procent som vill ta en kall med statsministern.
Trots raset för moderatledaren ligger han bättre till än Magdalena Andersson.
Magdalena Andersson hamnar i absoluta botten.

Ebba Busch 22%
Jimmie Åkesson 19%
Nooshi Dadgostar 19%
Amanda Lind 12%
Simona Mohamsson 11%
Elisabeth Thand Ringqvist 8%
Ulf Kristersson 8%
Daniel Halldén 8%
Magdalena Andersson 7%



Vilken politiker vill ni ta en eller två öl med?
(undvik bara namn, dvs, listtråd)

Det jag är mest överraskad över är hur Daniel Halldén fick 8% och inte 0.
Citera
Igår, 08:22
  #9
Medlem
Valdagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Det jag är mest överraskad över är hur Daniel Halldén fick 8% och inte 0.

Håller med, kanske vissa kvinnor drar till Halldén, och att kråkboet Lind fick 12%.
Citera
Igår, 08:25
  #10
Medlem
godhetsapostelns avatar
Dessa människor är idioter. I alla fall jämfört med mig.
Det har inget med politisk hemvist att göra.
Vi skulle inte ha något att prata om. Wahlgrens? Vit makt musik? Stockholms gayscen? Skall vi diskutera om vi sett nägra nästas hus vi åtrår?

Det beror på att vi får allt svagare politiska ledare. Man märker ju hur politiker blivit allt sämre på att kommunicera. Har svårt att stå för saker.
Då blir det svårt att prata vettigt också.

Man frågade ju Reinfeldt vad han gillade för musik. Han bara rabblade utslätad musik som spelades i radion just då. Han gillade antagligen inte ens musik.

Kjell-olof feldt, Adelsson hade jag kunnat dricka en öl med. Och sjösted hade kanske varit intressant att diskutera med hur han har blivit kommunist.
Citera
Igår, 08:25
  #11
Medlem
Studsbolls avatar
Det är förmodligen männen som lyfter upp Brinnande Buskens resultat; Ebbas viftande med falukorv har gjort intryck på de som sett Fäbodjäntan. Själv hade jag absolut kunna tänka mig att dricka öl med samtliga utom Daniel Helldén; de övriga hade jag gärna ställt massa frågor till, men varje gång jag ser Daniel Helldén känns det som jag vill ge honom en käftsmäll, öl eller inte, och det vore inte bra för karriären.
Citera
Igår, 08:27
  #12
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Det jag är mest överraskad över är hur Daniel Halldén fick 8% och inte 0.
Kanske för att de tänkte att de då skulle få chansen att slå idioten på käften?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in