Citat:
Ursprungligen postat av
1wkotkzp
Ingen? Menar du "igen"?
Ska någon gå igenom en telefon etc krävs det att ägaren låser upp den så den som vill granska måste ändå säga till. Jag skulle alltid säga ja om jag fick en sådan förfrågan. Däremot skulle jag ha ett problem om jag fick den frågan en gång i veckan trots att inget hittats vid tidigare genomgångar. Och omvänt, om något hittats så får jag skylla mig själv om frågan kommer en gång i veckan.
Jo, från och med halva 90-talet kunde man få tag på varandra när som helst.
Jmfr med ekonomi - ska jag dela liv och boende med någon vill jag ha lite insikt i dennes ekonomi så att jag inte plötsligt står bostadslös pga min partner är spelberoende eller liknande.
Ja, felskrivning.
Vi har gemensam ekonomi och har alltid haft. Har i och för sig aldrig ens tänkt tanken att vi borde ha skild ekonomi. Och nej, varken jag eller hon har någonsin kollat igenom varandras mobiler. Hon vet dock mitt lösenord och jag hennes.
Så vitt jag vet känner jag heller inga andra par som känner ett behov av att kontrollera varandra.
Skulle jag på nått sätt känna att jag behövde "granska och kontrollera" eller vise versa så är det nog dax att fundera på om förhållandet är sunt.