2026-06-27, 12:04
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Exakt! Det är också just därför Miljöpartiet låter som en repig gammal LP-skiva och envist hänger fast vid detta. Det är hela deras livsnerv. Sverige - det enda landet i Europa med negativa utsläpp måste minska sina utsläpp därför att de beskriver en helt vanlig sommardag som ett "klimatnödläge" och media trummar på undergångsstämningen....
Har du någon fakta om att MP har gått ut med något angående pågående vädret med hög temperatur?

OBS jag gillar inte MP.
Citera
2026-06-27, 12:06
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
...eller så ids man inte lägga energi på att försöka förklara för folk som inte begriper bättre...

Hahah brukar låta så när man inte ens kan argumentera mot fakta.. du är välkommen att kolla mina inlägg i tråden och påpeka om jag har fel
Citera
2026-06-27, 12:09
Medlem
Tuors avatar
Jorden har sina egna cykler som människor knappt kan påverka överhuvudtaget.

Vissa perioder är det varmare och andra är det kallare. Så har det alltid varit

"Klimathotet" är den näst största bluffen efter holobunga.
Citera
2026-06-27, 12:41
Medlem
Taufatts avatar
Det är varmare och torrare än normalt och svensken älskar att tala om väder så inget konstigt med att media rapporterar om värmen.
Sedan ger det också ett tillfälle att skratta åt alla som varje gång väder kommer på tal börjar prata om naturliga cykler och liknande för att blunda för det faktum att klimatet har ändrat sig de senaste åren. Alltså skratta åt så kallade klimatförnekare.
Citera
2026-06-27, 12:41
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Hahah brukar låta så när man inte ens kan argumentera mot fakta.. du är välkommen att kolla mina inlägg i tråden och påpeka om jag har fel
Vilka fakta. Du har i sex inlägg nämnt att det varit varmt förr.
Citera
2026-06-27, 12:48
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vilka fakta. Du har i sex inlägg nämnt att det varit varmt förr.

Jag har skrivit årtal och grader.
Vad syftar du på att jag har fel med eller som inte skulle vara fakta?

De jag har diskuterat med påstår att det är betydligt mycket varmare NU än förut. Jag hävdar att det är 0.5-0.8 grader varmare. Samt att värmeböljor existerar flera somrar. Vilket är fakta.

Var de verkligen så svårt?
Citera
2026-06-27, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Det är varmare och torrare än normalt och svensken älskar att tala om väder så inget konstigt med att media rapporterar om värmen.
Sedan ger det också ett tillfälle att skratta åt alla som varje gång väder kommer på tal börjar prata om naturliga cykler och liknande för att blunda för det faktum att klimatet har ändrat sig de senaste åren. Alltså skratta åt så kallade klimatförnekare.

De kommer inte att förstå förrän de själva drabbas. Tyvärr. Våra barn och barnbarn får betala priset för deras och tidigare generationers nonchalans.

Heja MP!
Citera
2026-06-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Jaha.. du vet alltså exakta temperaturen varje dag, i varendaste lokala håla i landet sommaren 1992?
Bra Pohlman, dags gå i pension snart?
Varför skulle jag veta temperaturen i varenda håla?
Citera
2026-06-27, 13:14
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt

Citat:
Ursprungligen postat av honn
De kommer inte att förstå förrän de själva drabbas. Tyvärr. Våra barn och barnbarn får betala priset för deras och tidigare generationers nonchalans.

Heja MP!

Ni klimatmongon är väldigt roliga även fast jag ogillar er.

Det är samtidigt ganska sorgligt eftersom ni är så jävla grundlurade.
Citera
2026-06-27, 13:17
Medlem
Ja, det är ett j-a tjat och speciellt under valår. Detta naturligtvis pga alla pinsamma mp-murvlar som gör vädret till partipolitik.

I Stockholm nu 27 grader dvs inget nytt under solen.

Rekommenderar samtliga att ej läsa gammelmedia i Sverige. Då kan de skriva/babbla för tomma ögon/öron.
Citera
2026-06-27, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Ja, det är ett j-a tjat och speciellt under valår. Detta naturligtvis pga alla pinsamma mp-murvlar som gör vädret till partipolitik.

I Stockholm nu 27 grader dvs inget nytt under solen.

Rekommenderar samtliga att ej läsa gammelmedia i Sverige. Då kan de skriva/babbla för tomma ögon/öron.

Riktigt skönt!
Citera
2026-06-27, 13:23
Medlem
Värden har varit under uppvärmning sedan istiden. Kan vara värt att notera.

The Pliocene Epoch

https://en.wikipedia.org/wiki/Pliocene studera och bli klokare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in