2026-06-27, 10:44
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sur-far
Väldigt enkelt.
Om kondom är villkor för sex så saknas samtycke till sex utan.
Saknas samtycke så pang på pungen i Portugal - det är våldtäkt.
Sen att läsa i såna här trådar, måste vara obehagligt för kvinnor att se hur många våldtäktsmän in spe som finns där ute.
Tur att jag inte har något behov av att känna mig stolt över att vara man, skulle bli svårt med så många idioter.

Har du glömt att ordet "våld" ingår i uttrycket "våldtäkt" ? Du är inte känd för att vara smart va?

De får väl komma på en ny brottsrubricering då? "Man-som-tar-av-kondom-under-samtyckessex-utan-samtycke"

Så en man som bokstavligen tvingar en kvinna till vaginalt sex och ejakulerar i henne mot hennes vilja ska få samma straff? My word
Senast redigerad av Fyndigt-namn 2026-06-27 kl. 10:46.
Citera
2026-06-27, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Har du glömt att ordet "våld" ingår i uttrycket "våldtäkt" ? Du är inte känd för att vara smart va?

De får väl komma på en ny brottsrubricering då? "Man-som-tar-av-kondom-under-samtyckessex-utan-samtycke"

Så en man som bokstavligen tvingar en kvinna till vaginalt sex och ejakulerar i henne mot hennes vilja ska få samma straff? My word

Det kallas numera grov våldtäkt när våld är med i bilden. Så nu vet du det.
Det här specifika fallet faller nog under kategorin oaktsam våldtäkt.

Att tycka att jag skiter väl i dig kvinnojävel jag ska ha mitt sex utan kondom vare sig du vill det eller ej funkar visst inte längre.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-06-27 kl. 10:55.
Citera
2026-06-27, 10:59
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det kallas numera grov våldtäkt när våld är med i bilden. Så nu vet du det.
Det här specifika fallet faller nog under kategorin oaktsam våldtäkt.

Att tycka att jag skiter väl i dig kvinnojävel jag ska ha mitt sex utan kondom vare sig du vill det eller ej funkar visst inte längre.

Kvinnor får väl vara noggrannare med vilka de knullar med? De älskar ju att knulla skitstövlar, vad förväntar dom sig?
Citera
2026-06-27, 11:00
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför skulle det vara ett orimligt krav att skydda sig mot könssjukdomar?

Det är väl bra att skydda sig mot könssjukdomar, men det finns sällan hundraprocentiga garantier, så det blir orimligt att konsekvensen av att det går fel kan bli att någon åtalas för våldtäkt.

I första hand ser man till att ha ett samspel kring sex där man samarbetar om saken, men i slutänden är det inte din sexpartners fel om du inte skyddar dig mot könssjukdomar och oönskad graviditet. Män kan inte ställa som ultima krav att kvinnan har preventivmedel och kvinnan inte att mannen har det. De får skydda sig själva.

Kvinnan i det här fallet får använda femidom om en kondom/femidom är hennes önskan. Vad är det för fel med det?
Citera
2026-06-27, 11:03
Medlem
Citat:
Kvinnor får väl vara noggrannare med vilka de knullar med? De älskar ju att knulla skitstövlar, vad förväntar dom sig?

Skitstövlar brukar förr eller senare komma inför rätta. Varför det är så viktigt att skydda skitstöveln i just detta fall vet du bara själv.
Citera
2026-06-27, 11:05
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Otroligt hur folk slår knut på sig själva för att rättfärdiga osamtyckt sex.

Det är knappast ett svar på frågan om varför inte kvinnan här kan använda femidom, om kondom/femidom är vad hon vill ha vid sex?

Ja, det är att slå knut på sig själv att syssla med dividerande om samtycke. Du slår knut på dig själv. Det är mycket enklare än så, antingen är sex frivilligt eller påtvingat.

Är det inte påtvingat är det frivilligt. Är det frivilligt är det ingen våldtäkt utan samtyckande sex. Den här kvinnan hade frivilligt sex med mannen.
Citera
2026-06-27, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är väl bra att skydda sig mot könssjukdomar, men det finns sällan hundraprocentiga garantier, så det blir orimligt att konsekvensen av att det går fel kan bli att någon åtalas för våldtäkt.

I första hand ser man till att ha ett samspel kring sex där man samarbetar om saken, men i slutänden är det inte din sexpartners fel om du inte skyddar dig mot könssjukdomar och oönskad graviditet. Män kan inte ställa som ultima krav att kvinnan har preventivmedel och kvinnan inte att mannen har det. De får skydda sig själva.

Kvinnan i det här fallet får använda femidom om en kondom/femidom är hennes önskan. Vad är det för fel med det?

De hade kommit överens om sex ifall mannen använde kondom. Mannen samtycke till detta men bröt sedan avtalet.

Vilka avtal ska man mer kunna bryta tycker du? Beställa varor utan att betala kanske?
Citera
2026-06-27, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är knappast ett svar på frågan om varför inte kvinnan här kan använda femidom, om konsol/femidom är vad hon vill ha vid sex?

Ja, det är att slå knut på sig själv att syssla med dividerande om samtycke. Du slår knut på dig själv. Det är mycket enklare än så, antingen är sex frivilligt eller påtvingat.

Är det inte påtvingat är det frivilligt. Är det frivilligt är det ingen våldtäkt utan samtyckande sex. Den här kvinnan hade frivilligt sex med mannen.
Så om du samtycker till att ha sex med mig (med tydligt uttryckta gränser) får jag göra vad fan jag vill med dig samt överskrida dina tydligt uttryckta gränser för att du samtyckt till sex? För jag har en rätt grov dildo som jag gärna går loss på med dig nämligen.
Citera
2026-06-27, 11:09
Medlem
PricklyPeckers avatar
Citat:

Då är det ju kört för dig att få knulla iallafall
Citera
2026-06-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så om du samtycker till att ha sex med mig (med tydligt uttryckta gränser) får jag göra vad fan jag vill med dig samt överskrida dina tydligt uttryckta gränser för att du samtyckt till sex? För jag har en rätt grov dildo som jag gärna går loss på med dig nämligen.

Ja, som att strypa någon till döds och sen säga att den gick med på bdsm sex och nu får skylla sig själv.
Citera
2026-06-27, 11:17
Medlem
Det var helt sjukt. Samtidigt går män lösa som helt öppet hotar sitt ex och barn så de tvingas leva gömda resten av livet.
Det är inte våldtäkt att skippa kondom, det är väl som om en kvinna fått tre års fängelse om hon ljög om att ta p-piller. Hårdare tag mot män som misshandlar och hotar sin familj istället!
Citera
2026-06-27, 11:18
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Lite så. Framför allt har hon i detta fall valt att åka hem till en främmande man enbart FÖR ATT ha sex. En man hon inte känner. Det är hål i huvudet redan från början att åka hem till någon man inte känner för att ha sex. Enbart idioter håller på så, oavsett kön. Man kan inte ta den risken och sen börja grina över att allting inte blev som man hade tänkt sig. Jag hade skämts ögonen ur mig om jag polisanmälde en kvinna som tappade fattningen under samlaget så pass att hon i sin upphetsning fick för sig att bita mig och gjorde det så hårt att jag började blöda, eller gjorde något annat vi inte kommit överens om som gav mig starkt obehag under akten.

Jag inser ju mer jag tänker på det att detta är en fullkomligt horribel dom, direkt upprörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in