2026-06-27, 08:32
Medlem
Hivmannnens avatar
Hur vet man att kvinnan inte bara har ångrat sig i efterhand och anmäler? Alltså att hon gärna ville knulla med eller utan kondom först. men ångrade sig dagen efter?
Citera
2026-06-27, 08:34
Medlem
Det enda jag har sett än så länge är att det här är ett typiskt fall av ord mot ord.
Diskussionen i whats up verkar antyda att.han var ledsen för att.han sprutade. Och är bägge med på att köra på det sättet så är det.en risk en får ta. Då är det inte våldtäkt.

Vill tacka dig som delade artikeln från samnytt.

Men jag fattar ärligt talat inte hur folk kan dra några slutsatser. Såtillvida det inte kommer fram något speciellt i fup. Tex någon mer sorts stödbevisning än whats up.

Tycker personligen att det här låter som två individer som fattar dåliga beslut. Men än så länge har inget bevis presenterats som antyder är att han borde bli dömd.
På samma sätt så kan en argumentera för att vi inte kan dra en slutsats. Just pga det att.vi har för lite information
Citera
2026-06-27, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Bra svar. Då återstår frågan om när det borde bli våldtäkt enligt dig. Du ska få några exempel:
Kvinnan säger ja till sex men nej till oralsex. Mannen kör in kuken i munnen på henne ändå (modigt får man säga). Är det våldtäkt?
Kvinnan säger ja till sex men nej till analsex. Mannen kör in kuken i röven på henne ändå. Är det våldtäkt?
Kvinnan säger ja till sex men nej till strypsex. Mannen stryper ut henne ändå. Är det våldtäkt?

Stryper du ut någon så finns det troligtvis fysiska bevis. I alla fall om en vänder sig till läkare/ polisen i tid. Det är alltså inte en relevant jämförelse utifrån den information vi har i dagsläget.

Problemet är att en domstol inte kan veta vem som talar sanning. Med stor sannolikhet inga vittnen förutom de inblandade. Och det verkar inte finnas några tydliga fysiska bevis på att ett övergrepp har skett. I alla fall inga som presenterats i här.

Vet du vilken procentuell möjlighet en domstol har att bedöma sanningen I den här typen av kontext enligt solida vetenskapliga studier. Jag vet.

Vilken procents säkerhet bör en domstol uppnå enligt dig för att de ska kunna döma någon?
Citera
2026-06-27, 08:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Känslan för henne är ju våldtäkt. Att han var inne i hennes heligaste och hon i god tro trodde att han hade kondom på sig. Det är definitivt mer våldtäkt än misshandel i det.
Hur kan hon i god tro det?
Citera
2026-06-27, 08:47
Avstängd
Kan någon förklara en enkel sak.

Trodde kvinnan att han hade en kondom på?

Och isf, hur fan kunde hon tro det?
Citera
2026-06-27, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Stryper du ut någon så finns det troligtvis fysiska bevis. I alla fall om en vänder sig till läkare/ polisen i tid. Det är alltså inte en relevant jämförelse utifrån den information vi har i dagsläget.

Problemet är att en domstol inte kan veta vem som talar sanning. Med stor sannolikhet inga vittnen förutom de inblandade. Och det verkar inte finnas några tydliga fysiska bevis på att ett övergrepp har skett. I alla fall inga som presenterats i här.

Vet du vilken procentuell möjlighet en domstol har att bedöma sanningen I den här typen av kontext enligt solida vetenskapliga studier. Jag vet.

Vilken procents säkerhet bör en domstol uppnå enligt dig för att de ska kunna döma någon?
Nä en utstrypning innebär bara att du stänger av blodflödet till hjärnan en liten stund. Lämnar inga märken och går på några sekunder. Men kan upplevas som väldigt obehagligt om man inte vill bli utstrypt.
Citera
2026-06-27, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luomi
Tycker inte det är kvinnans ansvar att försäkra sig om att mannen använder kondom när hon upprepade gånger bett honom göra det. Det är hans ansvar att använda en.

Sedan är det ju också fullt möjligt att han lyckats ta av kondomen under tiden.

Nej, det är BÅDAS ansvar att skydda sig. Duh! Vem tycker du ska betala för preventivmedel?
Citera
2026-06-27, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1wkotkzp
Nej det skrev du inte, du skrev

"Dock är det nått fel i ett förhållande om man anser att man måste gå igenom varandras meddelanden."

Poängen är att man i bör erbjuda sin partner att gå igenom meddelanden.

Varför då?

Och ja, det är något fel i ett förhållande om man anser att man måste gå igenom sin respektives telefon. Tyder starkt på att man inte litar på varandra.

Och om tillit till sin käraste saknas så ja, då är det uppenbarligen nått som är fel i förhållandet.
Citera
2026-06-27, 09:07
Medlem
Är väl som att jag lovar att jag ska ha handskar på mig när jag som läkare fingrar dig i prostatan men sen gör jag det utan handskar
Citera
2026-06-27, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1wkotkzp
Nej, det är BÅDAS ansvar att skydda sig. Duh! Vem tycker du ska betala för preventivmedel?
Vad ska kvinnan göra? Hålla en hand runt kuken under hela ligger för att försäkra sig om att mannen respekterar hennes krav på kondom?

Kvinnor betalar nog oftast för alla typer av preventivmedel utom kondom. Eller jag har iallafall aldrig träffat en man som erbjudit sig att betala för mina p-piller eller hormonspiraler.
Citera
2026-06-27, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vill man vara otrogen så försöker man dölja det på bästa sätt oavsett om partnern läser ens sms eller inte. Du kanske ska ta reda på funktionaliteten i stället för att sitta och spekulera hejvilt?

Om man utgår ifrån att ens respektive vill vara otrogen så bör man fråga sig om man bör vara kvar i det förhållandet.

Och vem är det som spekulerar? Vart stod det att BO levde i ett förhållande? Du verkar ju också ha en så dålig självkänsla så att om du inte övervakar din respektive kommer han/hon ligga runt med första bästa kandidat.
Citera
2026-06-27, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Varför då?

Och ja, det är något fel i ett förhållande om man anser att man måste gå igenom sin respektives telefon. Tyder starkt på att man inte litar på varandra.

Och om tillit till sin käraste saknas så ja, då är det uppenbarligen nått som är fel i förhållandet.

Läste du ens mitt inlägg om hur världen fungerade fram till 90-, 00-talet någon gång? Då kunde man inte ha några hemligheter för människorna man delade boende med. Inga hemligheter är det naturliga. Det är ytterst märkligt att hävda integritet mot någon man delar liv med.

Tillit är något man gör sig förtjänt av, tex genom att tydligt signalera att man inte har några hemligheter. Du förstår inte spelteori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in