2026-06-26, 19:52
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Målnummer: T 917-24

Ångermanlands TR
Ligger inte på Juno ännu, kan du länka?
Citera
2026-06-27, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage

Den är faktiskt redan upplagd, sida 7.
Citera
2026-06-27, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Stämningsansökan
https://delafil.se/37340162f48f7bb0/A%CC%8Angermanlands_TR_T_917-24_Aktbil_1.pdf

Dom
https://delafil.se/407fa3831995a71a/A%CC%8Angermanlands_TR_T_917-24_Dom_2026-06-18.pdf

Citat:

Latmask som inte orkar gå tillbaka några sidor i tråden...
Citera
2026-06-27, 14:11
Medlem
Hon måste vara en mardröm att ha på en arbetsplats. Helt uppenbart har det funnits problem på arbetsplatsen helt oberoende av Åslund, men hon verkar ju snarast få näring av konflikter och har inget intresse av att finna en konstruktiv lösning. Sättet hon beskriver sig själv och hela situationen på är ju också helt osannolikt, ”jag fick sparken för att jag öppnade en dörr utan att knacka medan chefen kommer undan med hot om fysiskt våld”.
Som andra varit inne på verkar hon ju inte heller ha förstått vad begreppet ”visselblåsare” betyder. Har hon slagit larm till medier eller liknande om svåra missförhållanden på arbetsplatsen? Nej, hon har gått med clownskor till jobbet och skrivit spydigheter om sina kollegor på sitt Instagram.
Citera
2026-06-27, 15:16
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Latmask som inte orkar gå tillbaka några sidor i tråden...
Sorry, sökte men tydligen uselt. Tack!

Edit: Hum, delafil.se verkar ligga nere.

Citat:
It's not just you! delafil.se is down.

Last updated: Jun 27, 2026, 3:18 PM (1 second ago)
Senast redigerad av Brain Damage 2026-06-27 kl. 15:18.
Citera
2026-06-27, 15:19
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjakungen
Den är faktiskt redan upplagd, sida 7.
Jo, såg det men delafil.se är nere.
Citera
2026-06-27, 15:57
Medlem
Citat:
Jo, såg det men delafil.se är nere.

Delafil samt länkarna funkar igen.
Citera
2026-06-28, 11:03
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
För att citera Scarface, The eyes they never lie. Det behövs ingen fungerande länk till dom, det räcker med att se foton på kvinnan för att förstå vad som hänt.

Citat:
Ursprungligen postat av MrCharlieJarse
Man blir ju måttligt frustrerad på alla känslostyrda får som eldar på den här människans felriktade kamplusta. Men de är ju numera med och betalar för kalaset också.
Den enda som vinner något på det här är juristerna.
Eldar på med gofundme-betalningar på en hunka eller två... Man har en lite facebook-gemenskap där man myser i sitt upplevda offerskap tillsammans.
Citera
2026-07-02, 16:15
Medlem
Brain Damages avatar
En mycket välskriven dom av Ångermanlands TR. Den kan utgöra skolboksexempel för blivande arbetsrättsjurister. Den som vill läsa in sig ytterligare har en uppsjö hänvisningar till vad som anses utgöra rättspraxis inom området.

Det är beklämmande om P.Å. fått rådet av Ombud: Jur.kand. Katarina Andjelic, ONE Arbetsrätt att driva saken vidare, snudd på tjänstefel om det funnits, det torde dock klart bryta mot god advokatssed att ge sina klienter direkt usla råd. Det enda detta kommer leda till är ytterligare rättegångskostnader.

Men som skrivits, nu har hon ju sin lilla fanclub som vaskar pengar så att den vansinniga karusellen kan fortsätta.

Edit: "Advokatfirman" i fråga diskuteras i denna tråd som säkert redan är länkad, (FB) One Law AB. Katarina Andjelic har kopplingar till den skandalomsusade byrån RIVE vars affärsverksamhet gick ut på att lura sina klienter på pengar.
Bra val av juridiskt ombud, P.Å.
Senast redigerad av Brain Damage 2026-07-02 kl. 16:28.
Citera
2026-07-02, 17:33
Medlem
Citat:
En mycket välskriven dom av Ångermanlands TR. Den kan utgöra skolboksexempel för blivande arbetsrättsjurister. Den som vill läsa in sig ytterligare har en uppsjö hänvisningar till vad som anses utgöra rättspraxis inom området.

På vilket sätt är den välskriven? Den sticker ju snarare ut på sättet som den inte tar upp tillnärmelsevis tillräckligt av det som käranden har anfört i sin bevisföring under huvudförhandling. Trots att det normalt sett är standarden när en sådan dom skrivs ihop.

När man läser domen så kan man nästan tro att det inte var några vittnen på plats överhuvudtaget.

Samt på vilket sätt skulle den här domen vara "ett skolboksexempel för blivande arbetsrättsjurister"? Eller du kanske tänker på blivande rådmän i det fall de vill skriva en dom som liknar det för brottmål men inom civilrätten?
Citera
2026-07-02, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
På vilket sätt är den välskriven? Den sticker ju snarare ut på sättet som den inte tar upp tillnärmelsevis tillräckligt av det som käranden har anfört i sin bevisföring under huvudförhandling. Trots att det normalt sett är standarden när en sådan dom skrivs ihop.

När man läser domen så kan man nästan tro att det inte var några vittnen på plats överhuvudtaget.

Samt på vilket sätt skulle den här domen vara "ett skolboksexempel för blivande arbetsrättsjurister"? Eller du kanske tänker på blivande rådmän i det fall de vill skriva en dom som liknar det för brottmål men inom civilrätten?

Hela hennes argumentation visar att hon inte förstår vad målet handlade om. Det är klassiskt att rättshaverister drar fram bevisning som inte är relevant. Precis som PÅ och hennes inkompetenta ombud har gjort i det här målet. PÅ kan inte vinna. Det handlar om hennes beetende och huruvida det var befogat att avskeda henne. Svaret är solklart ja. Hennes fackförening visste det. Domstolen vet det nu. Hon har ingen som helst chans att få prövningstillstånd. Hon är en korkad rättshaverist och de enda som tror på henne är andra rättshaverister som inte kan något om arbetsrätt. Hennes nästa steg blir nu polisanmälningar som läggs ned och därefter blir det Europadomstolen. Precis så där fungerar nämligen alla rättshaverister.
Citera
2026-07-02, 22:39
Medlem
Citat:
I veckan traskade jag in på polisstationen i Härnösand och upprättade en polisanmälan. Jag har fått nog av de utpressningsliknande hot och den smutskastningskampanj som riktas mot mig (och mina tidigare kollegor) på nätet i efterdyningarna av min LAS-tvist.
Att som visselblåsare inte bara förlora sitt jobb och bli skyldig Regionen över 300 000 kronor, utan att dessutom behöva utstå anonyma trakasserier på forum som Flashback av en tidigare medarbetare är ett enormt systemfel.
Det handlar dessutom om djupt personliga påhopp, läckta uppgifter om min yrkesroll, arbetsplats, sysselsättningsgrad och direkta försök att skrämma mig från att driva min process vidare till Arbetsdomstolen (AD). Närmare bestämt genom att hota med att lägga fram 10 år gammal ”gotta” ”när det är läge för det”.
Det anmärkningsvärda är att personen lämnar ett tydligt digitalt fingeravtryck. Genom att skryta om intern information från ledningen, referera till, vid tidpunkten icke offentliggjorda vittnesmål från tingsrätten, samt avslöja detaljer som visar på en direkt koppling till ledarskapsstrukturen på arbetsplatsen, gör personen sin unika insyn uppenbar.
Det framstår tydligt att det inte handlar om ett utomstående nättroll – utan en person med insyn som fortsätter processen utanför rättssalen. När personen dessutom bekräftar att den blockerats av mig på Facebook så kan jag genom uteslutningsmetoden räkna ut precis vem det rör sig om.
Att en offentlig arbetsgivare som Region Västernorrland tillåter att interna processer flyttar ut på anonyma forum för att pressa en visselblåsare är ett enormt systemfel.
Nu ligger ärendet hos polisen, som får besluta huruvida ärendet bör utredas.
Men den principiella frågan kvarstår till ledningen:
Hur ser Region Västernorrland på att anonyma nätforum används som verktyg för att pressa och tysta medarbetare som vågat anmäla missförhållanden? Ska inte en offentlig arbetsgivare föregå med gott exempel och garantera trygghet för alla sina medarbetare?
Vad tycker du
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid0qWiidTnciAh3EtUb4mb RzJS2FMy2iWgPAQZwRS2SDEzS8HefqmxaH3oFMa5dKNEkl&id= 100084104538199
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in