2026-06-27, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Hon får väl beklaga sig för Läckberg. Det var kanske det hon gjorde föressten. Hoppades att CL skulle läsa det och erbjuda sig att betala. Ja, det är ju synd om barnen verkligen. Just nu med värmebölja.
Men CJ har väl ont om pengar och är kanske inte kreditvärdig. Vad ska man tro?

Ja trodde att Camilla Läckberg verkligen stod vid hennes sida i vått och torrt efter alla skriverier som varit om detta men Läckberg kanske med rätta har tröttnat på att vara en gående finansiär. Så nu får det bli mer torrt än vått i poolen tydligen.

https://www.hant.se/noje/camilla-lackbergs-hemliga-pengar-till-ciara-janson-nu-berattar-hon-allt-min-funktion/11000995
Citera
2026-06-27, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja trodde att Camilla Läckberg verkligen stod vid hennes sida i vått och torrt efter alla skriverier som varit om detta men Läckberg kanske med rätta har tröttnat på att vara en gående finansiär. Så nu får det bli mer torrt än vått i poolen tydligen.

https://www.hant.se/noje/camilla-lackbergs-hemliga-pengar-till-ciara-janson-nu-berattar-hon-allt-min-funktion/11000995
Om man verkligen vill hjälpa någon så gör man väl det i det tysta.
Men CL skryter om det. Hon vill uppenbarligen stärka sin Goodwill för varumärket Camilla Läckberg.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-27 kl. 02:37.
Citera
2026-06-27, 02:36
Medlem
Citat:
Om man verkligen vill hjälpa någon så gör man väl det i det tysta.
Men CL skryter om det. Hon vill stärka sin Goodwill för varumärket Camilla Läckberg.

Ja, det kan jag verkligen hålla med om. Så fort MZ exfru Ciara inte längre gav tillräckligt med medial utdelning så verkade det intresset svalna snabbt, och man gick istället raskt vidare till ”Fallet Elsa” och annat som genererade mer publicitet överallt.
Citera
2026-06-27, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja, det kan jag verkligen hålla med om. Så fort MZ exfru Ciara inte längre gav tillräckligt med medial utdelning så verkade det intresset svalna snabbt, och man gick istället raskt vidare till ”Fallet Elsa” och annat som genererade mer publicitet överallt.
Isåfall är hon ingen "vän". Bara ute efter medial uppmärksamhet. Tycker nästan synd om Ciara.
Citera
2026-06-27, 05:40
Medlem
Citat:
Hur är det med läsförståelsen? Det är restaurangen eller stället som sätter åldersgräns för allmänheten.
Men de får göra undantag från åldersgränsen för folk de känner. Tex vänner med barn. Barn och ungdomar får vistas med målsmän varhelst de blir inbjudna och vilken tid bestämmer föräldrarna helt. Däremot säger lagen att underåriga inte får serveras alkohol.

Nej det var i samband med skilsmässan som det missades att barnbidrag kommit in på kontot.
Det fanns inget uppsåt, det var slarv. Hela beloppet betalades in med detsamma då det blev känt.
MZ har ej gjort sig skyldig till bidragsbrott.

EDIT: Jag tycker dina exempel var löjeväckande. Relevans med åldersgräns?
Det är kanske du själv som "andas fylla".

https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-atalas-for-bidragsbrott/

Citat:
– Utredningen visar att mannen inte anmält till Försäkringskassan att hans barn varit bosatta utomlands, trots att han enligt lag var skyldig att göra det. Det har fått till följd att barnbidrag och flerbarnstillägg felaktigt har betalats ut till honom, säger kammaråklagare Nina Bengtsson i ett pressmeddelande.
Citera
2026-06-27, 05:54
Medlem
Citat:
Vad i hela friden yrar du om? För det första har du helt, helt fel i din tidslinje.
För det andra så kidnappade inte MZ barnen. De har hela tiden haft delad vårdnad om barnen.
Däremot så "kidnappade" CJ o CL barnen när CJ skulle lämna över dem till MZ när det var hans tur att ha barnen.
Måns fick köra och hämta dem sedan hos främmande människor efter att fått adressen av socialen i Staffanstorp, vill jag minnas. Det stora bullret i Staffanstorp som jag kallar det, förra påsken.

Ta du och läs om tråden från förra vårvintern och framåt. För du hade 0 rätt.
Det är nästan som du fått solsting eller nåt.
Som du blandar ihop händelser för att få ihop till din saga om en hjältemodig lejoninna som slåss för sina ungar! Det låter mest som önsketänkande från din sida.
Jag håller med att det varit väldigt varmt idag men nu kom kvällsbrisen och det är svalt ute.
Det stora bullret i Staffanstorp hände bara i ditt huvud. Ciara lämnade över barnen i MånsPetters hem, men hon var orolig eftersom MånsPetter hade återfallit i missbruk, ett återfall han själv har erkänt.

https://www.expressen.se/noje/lackberg-var-en-av-framlingarna-i-huset/

Citat:
I samband med skilsmässan skrev Måns Zelmerlöw att oinbjudna personer var hemma hos honom.
Nu berättar Camilla Läckberg:
”Jag var en av de ’främmande’ människor som satt i huset.”
Men hon har en annan bild av händelseförloppet.

”Vi sitter i vardagsrummet när han kommer in i huset. Jag är skiträdd för ev konfrontation”, skriver hon om när Måns Zelmerlöw kom hem vid tillfället.

”Tvärtemot vad Måns påstår filmar INGEN av oss. INGEN försöker provocera. Jag säger t om i trevlig ton ’hej’.”

Ditt stora buller kanske kan förklaras med ordspråket ”tomma tunnor skramlar mest”?
Citera
2026-06-27, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
https://www.expressen.se/noje/mans-zelmerlow-atalas-for-bidragsbrott/
Och du har ingen förståelse för att de kunde hända just då med turbulensen runt skilsmässan, mediastormen och förlusten av hans barn?
Du förstår väl att det var en väldigt mörk tid. När MZ inte gick in o kollade bankkontot på vilka inkomster som kommit in varje månad.
(Jag är glad att han bara överlevde.)
Ibland händer det att människor blir sjukskrivna pga depression och då har svårt att sköta ekonomin.
Har du ingen förståelse för det heller?

10 600 kr som han betalade tillbaka till försäkringskassan så fort han såg det på Kivra.
MZ är inte misstänkt för bidragsbrott och inte dömd för det heller.
Så var snäll och lägg ned. Lägg din energi på att kolla upp din tidslinje istället, för den är helt uppåt väggarna.
Istället för att försöka sprida lögnaktiga rykten.
Citera
2026-06-27, 06:17
Medlem
Citat:
Det stora bullret i Staffanstorp hände bara i ditt huvud. Ciara lämnade över barnen i MånsPetters hem, men hon var orolig eftersom MånsPetter hade återfallit i missbruk, ett återfall han själv har erkänt.

https://www.expressen.se/noje/lackberg-var-en-av-framlingarna-i-huset/

Ditt stora buller kanske kan förklaras med ordspråket ”tomma tunnor skramlar mest”?
Men snälla nån! Jag återkommer när jag vaknat.
Citera
2026-06-27, 07:11
Medlem
Citat:
Och du har ingen förståelse för att de kunde hända just då med turbulensen runt skilsmässan, mediastormen och förlusten av hans barn?
Du förstår väl att det var en väldigt mörk tid. När MZ inte gick in o kollade bankkontot på vilka inkomster som kommit in varje månad.
(Jag är glad att han bara överlevde.)
Ibland händer det att människor blir sjukskrivna pga depression och då har svårt att sköta ekonomin.
Har du ingen förståelse för det heller?

10 600 kr som han betalade tillbaka till försäkringskassan så fort han såg det på Kivra.
MZ är inte misstänkt för bidragsbrott och inte dömd för det heller.
Så var snäll och lägg ned. Lägg din energi på att kolla upp din tidslinje istället, för den är helt uppåt väggarna.
Istället för att försöka sprida lögnaktiga rykten.
Hur faktaresistent är man om man argumenterar emot ett pressmeddelande från åklagarmyndigheten?

Citat:
Nu åtalas Måns Zelmerlöw för bidragsbrott. En utredning visar att han inte anmälde att barnen lämnat landet.
– Det har fått till följd att barnbidrag och flerbarnstillägg felaktigt har betalats ut till honom, säger kammaråklagare Nina Bengtsson i ett pressmeddelande.

Du raljerar över att Ciara behöver hjälp med att fixa en pool men ljuger om åtalet mot MånsPetter för bidragsbrott.

Fixa din tidslinje själv, du har lyckats missuppfatta exakt allt som hänt de senaste åren.
Citera
2026-06-27, 07:11
Medlem
Citat:
Men snälla nån! Jag återkommer när jag vaknat.
Kommer tyvärr inte att hända, jag tror att du lider av någon sorts sömnsjuka.
Citera
2026-06-27, 11:21
Medlem
Ciara har inget vatten i poolen, men för att återgå till Trådenz Huvudperzon: Har Månselimåns någon pool överhuvudtaget? (Inte vad jag kan se på flygbilder över vineriet utanför Kyrkheddinge utanför Staffanstorp utanför Lund.) Och är det bättre att ha en tom pool eller ingen pool alls?
Citera
2026-06-27, 17:02
Medlem
Citat:
Hur faktaresistent är man om man argumenterar emot ett pressmeddelande från åklagarmyndigheten?

Du raljerar över att Ciara behöver hjälp med att fixa en pool men ljuger om åtalet mot MånsPetter för bidragsbrott.

Fixa din tidslinje själv, du har lyckats missuppfatta exakt allt som hänt de senaste åren.
Nej , jag ljög inte. Jag trodde åtalet var nedlagt för det är ju fullt ut förklarat samt återbetalt direkt när han blev varse om det.
Tror du att det var medvetet gjort med de olyckliga omständigheterna som rådde då? Att MZ hade uppsåt? Eller berodde det på glömska?

När kommer rättegången om du vet?

EDIT: Jag var inte i tråden när detta hände. Men jag har läst lite i tidningarna om det.
Om åklagarmyndigheten ska åtala alla stackars människor som pga sjukdom inte klarar av att sköta sin ekonomi en kort period så lär åklagarmyndigheterna att ha väldigt mycket att göra.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-27 kl. 17:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in