2026-06-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur vet du att hon lämnade in skilsmässoansökan ”bakom ryggen på MånsPetter”? Givetvis visste han om det, det var därför han kontrade med att lämna in en ansökan i Sverige och sedan gömde han barnens pass. Sen kastade han ut Ciara från hemmet. Det handlade hela tiden om barnen, inte om något underhåll.

MånsPetter ville behålla barnen i Sverige så han anställde parets barnflicka i sitt bolag. Det visade sig vara olagligt eftersom hon saknade arbetstillstånd och hon blev också utvisad. Han ville helt enkelt kidnappa barnen från sin mamma, som värsta extremisten.

Jag förstår att det känns bittert för er Månsterdiggare, men i det läget fick Ciara hjälp från goda vänner och som den lejoninna hon är så tog hon kampen mot barnarövaren, hon avslöjade hans otrohetsaffärer och drogmissbruk. I krig och kärlek är allt tillåtet, speciellt för en mamma som slåss för sina barn.

Allt MånsPetter drabbades av efter sin kidnappning har han förtjänat. Han hade kunnat uppträda som en man men valde att agera som värsta skäggtalibanen genom sitt barnarov. Det är inte många som tycker synd om honom efter hans egoistiska agerande.

Sen har han staplat misslyckanden efter detta, helt på egen hand har han lyckats bli anmäld för tre fall av bidragsbrott. Den sista dumheten var att dra med sig barnen på nattklubben för att försöka visa vilken bra pappa han är. Prata om hål i huvudet!

Ja, prata om hål i huvudet! Det är inte många rätt i hans bok, om man säger så. Han tycks inte ha förstånd nog att räta upp sitt liv, utan fortsätter bete sig illa på än det ena, än det andra viset. Det är både fascinerande och obehagligt på samma gång.
Citera
2026-06-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Japp. CJ hämnades på MZ när han hade fräckheten att ansöka om skilsmässa I Sverige genom att förtala honom på sitt IG.
Skilsmässor är offentlig handling i Sverige så det hade kommit fram ändå men utan förtal.
Men vi vet varför det var så viktigt för CJ att skilsmässan hölls i UK och det handlar om att bli tilldömd livslångt underhåll från MZ, vilket inte förekommer i Sverige. Mao mkt pengar på spel. Underhåll för gemensamma barn men inte för fruar som anses kunna försörja sig själv i Sverige.

EDIT: Så MZ tvingades att söka skilsmässa här. För annars hade skilsmässoförhandlingen hamnat i UK villkorslöst. Och därför träter parterna fortfarande om var skilsmässan ska hållas.

"I all tysthet" Du menar väl bakom ryggen på MZ? Och så tyckte hon det var lämpligt och komma sista, nervösa veckan innan final och slänga "sitt smarta drag" i ansiktet på honom.

För mig framstår MZ i alla fall som extremt generös, både med sina egna pengar, sina kontakter och sitt enorma engagemang för att hjälpa Ciara på alla möjliga olika sätt efter att han har försörjt dem i alla år.

Hon hade troligtvis inte varit med i ett enda svenskt tv-program utan honom, och hon hade med största sannolikhet inte heller haft några konstutställningar på de där hotellen om det inte var för honom.

Att hon nu har som enda mål att pressa honom på så mycket pengar som möjligt är inget annat än rent motbjudande.

Inte ens de engelska domstolarna anser att någon som drar in 100 000 i månaden behöver bli försörjd av sin ex-make, så hennes giriga fasad kommer att spricka förr eller senare.
Citera
2026-06-26, 22:44
Medlem
Citat:
Hur vet du att hon lämnade in skilsmässoansökan ”bakom ryggen på MånsPetter”? Givetvis visste han om det, det var därför han kontrade med att lämna in en ansökan i Sverige och sedan gömde han barnens pass. Sen kastade han ut Ciara från hemmet. Det handlade hela tiden om barnen, inte om något underhåll.

MånsPetter ville behålla barnen i Sverige så han anställde parets barnflicka i sitt bolag. Det visade sig vara olagligt eftersom hon saknade arbetstillstånd och hon blev också utvisad. Han ville helt enkelt kidnappa barnen från sin mamma, som värsta extremisten.

Jag förstår att det känns bittert för er Månsterdiggare, men i det läget fick Ciara hjälp från goda vänner och som den lejoninna hon är så tog hon kampen mot barnarövaren, hon avslöjade hans otrohetsaffärer och drogmissbruk. I krig och kärlek är allt tillåtet, speciellt för en mamma som slåss för sina barn.

Allt MånsPetter drabbades av efter sin kidnappning har han förtjänat. Han hade kunnat uppträda som en man men valde att agera som värsta skäggtalibanen genom sitt barnarov. Det är inte många som tycker synd om honom efter hans egoistiska agerande.

Sen har han staplat misslyckanden efter detta, helt på egen hand har han lyckats bli anmäld för tre fall av bidragsbrott. Den sista dumheten var att dra med sig barnen på nattklubben för att försöka visa vilken bra pappa han är. Prata om hål i huvudet!
Åh, i din eufori verkar du medvetet byta ut några fakta, framför allt när det gäller tidsföljden, så att det passar bättre in i din nedsättande berättelse om MZ? Men låt oss klargöra en sak:

Ja, det är högst troligt att MZ redan kände till hennes ansökan om skilsmässa innan han lämnade in sin egen i Sverige. Det var inte utan anledning som han sa att hans frustration i Mello bara till en liten del hade att göra med hans andraplats. Man kan nog med stor säkerhet anta att CJ berättade det för honom strax före finalen. Det är förstås bara spekulationer, men de andra omständigheterna går att dra slutsatser om när man ser på helheten.

Ciara ville utan hans samtycke från en dag till en annan ta med barnen till England, trots att de var folkbokförda i Sverige och gick i skolan här. Det kallas egenmäktighet med barn, och det skulle till och med ha varit ett allvarligt brott, eftersom hon ville ta med barnen utomlands. Naturligtvis ville MZ först och främst skapa rättssäkerhet i ärendet och lät henne inte åka utan grund och samförstånd. Det tycks inte ha passat CJ, som därefter spridit olika anklagelser mot honom offentligt – kanske för att sätta press på honom? – och dessutom anmält honom till polisen – vilket i efterhand lades ner på grund av bristande bevis.

Då ingrep Läckberg, som uppenbarligen inledningsvis var välmenande och trodde på CJs berättelse om det fysiska och psykiska misshandeln. Därefter ordnade hon så att CJ och barnen kunde flytta in på ett kvinnojourhem. MEN där uppstår ytterligare uppenbara motsägelser. CJ avvisar nämligen detta stöd eftersom hon inte vill utsätta sig själv och barnen för den miljön. Hon föredrar alltså att stanna kvar i MZs hus, trots att han påstås vara så våldsam att de är livrädda för honom (såsom Läckberg senare skriver i ett inlägg)? Märkligt nog hade CJs mamma bara några dagar tidigare lagt upp en story där CJ och barnen strålade av glädje och skrattade i köket i Staffanstorp. Alltså strax innan hon tillsammans med Läckberg utan förvarning stormade huset och ville ta barnen ifrån MZ. Det var förståeligt nog för mycket för MZ, som trots den grova förtalet ändå hade låtit CJ bo kvar i huset så länge. Först då blev hon utvisad ur huset. Förståeligt.

Är allt tillåtet i krig och kärlek? Så du anser alltså att det är helt okej att en mamma först vill föra bort barnen från landet utan att ha någon som helst rättslig grund för det? Att hon sedan, som påtryckningsmedel kanske, inleder en offentlig förtal? Att hon anmäler honom till polisen, trots att det i efterhand visar sig att det inte finns något som kan styrka anklagelserna? Ciara själv var senare till och med tvungen att medge att det PÅSTÅS ha varit ETT fall som dessutom inte lämnat några spår, och detta trots att hon tidigare i förtalet hade antytt att det 1. skedde regelbundet och 2. dessutom var riktat mot henne och barnen? Och bara några månader senare (i augusti hos GB News) har hon ju uppenbarligen ändrat åsikt helt och hållet och säger plötsligt igen att MZ är en fantastisk pappa för de båda barnen och sin styvson? Anser du också att det är tillåtet att manipulera fynd av droger (t.ex. genom att bevisligen ange andra platser eller, ännu värre, helt och hållet fejka fyndet) för att ha ”bevis” att lägga fram i domstolen?

MZ och hans familj har naturligtvis kämpat i domstol för att få behålla barnen i Sverige. Det var ju uppenbart att de mådde mycket bättre där än i England. Och de kände redan i förväg till Ciara bristfälliga föräldraförmåga, som hon själv har visat prov på i flera år på Instagram (med inlägg med innehåll som i princip lyder: sätt en skärm framför näsan på ditt barn, så kan du dricka vin i lugn och ro). Det är uppenbart, och har varit det i flera år, och hon visar det fortfarande idag i sina stories.

MZ och barnflickan har strukturerat barnens vardag, de har tagit hand om deras behov. De har tagit på sig de ”obehagliga” uppfostringsuppgifterna, som Ciara redan tidigare hade överlåtit till barnflickan för att själv kunna ägna sig åt andra saker.

Och i över ett år har ni försökt vända varje liten sak mot MZ och hittar till och med på lögner, som nyligen uppträdandet på en nattklubb. Papas Garden har aldrig varit en nattklubb, inte ens för tre veckor sedan när Pepes Bodegas jubileum firades där.

MZ är den som har uppträtt mest ansvarsfullt under det senaste året. Han har visat återhållsamhet i skilsmässan för sina barns skull. Det kan man absolut inte säga om motparten. Ständiga hån och angrepp, skuldbeläggningar som påstås inte vara just det. Och skilsmässan har också använts flera gånger i reklamsyfte, till exempel för att marknadsföra sin egen konstutställning. Hon har till och med använt barnen i reklamsyfte, strax efter att de återvänt till henne i England.

Då måste man helt enkelt fråga sig: uppför sig ett verkligt offer så här? Eller försöker någon här dra största möjliga nytta av situationen?
Citera
2026-06-26, 22:47
Medlem
Citat:

Vad i hela friden yrar du om? För det första har du helt, helt fel i din tidslinje.
För det andra så kidnappade inte MZ barnen. De har hela tiden haft delad vårdnad om barnen.
Däremot så "kidnappade" CJ o CL barnen när CJ skulle lämna över dem till MZ när det var hans tur att ha barnen.
Måns fick köra och hämta dem sedan hos främmande människor efter att fått adressen av socialen i Staffanstorp, vill jag minnas. Det stora bullret i Staffanstorp som jag kallar det, förra påsken.

Ta du och läs om tråden från förra vårvintern och framåt. För du hade 0 rätt.
Det är nästan som du fått solsting eller nåt.
Som du blandar ihop händelser för att få ihop till din saga om en hjältemodig lejoninna som slåss för sina ungar! Det låter mest som önsketänkande från din sida.
Jag håller med att det varit väldigt varmt idag men nu kom kvällsbrisen och det är svalt ute.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-26 kl. 23:27.
Citera
2026-06-26, 22:51
Medlem
Citat:
Vad jag erfarit är MZ omtyckt av de flesta, olika åldrar av de som ser på Mello i alla fall.

Det var dock inte vad du valde att lyfta fram i det inlägg jag svarade på:

Citat:
Vad ni är fördomsfulla. På facebook håller mest äldre till och det är mest äldre också som läser på facebook.
Det verkar som MZ har fans i alla åldrar. Hans små pojkar är helt klart fans.

Observera skillnaden på "verkar som" och "är helt klart". Två (2) välbelagda fans, som trots eller på grund av sin ringa ålder inte kan betraktas som helt ojäviga i sin syn på Månselimåns eftersom han såvitt vi (och de?) vet är deras far.
Citera
2026-06-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
För mig framstår MZ i alla fall som extremt generös, både med sina egna pengar, sina kontakter och sitt enorma engagemang för att hjälpa Ciara på alla möjliga olika sätt efter att han har försörjt dem i alla år.

Hon hade troligtvis inte varit med i ett enda svenskt tv-program utan honom, och hon hade med största sannolikhet inte heller haft några konstutställningar på de där hotellen om det inte var för honom.

Att hon nu har som enda mål att pressa honom på så mycket pengar som möjligt är inget annat än rent motbjudande.

Inte ens de engelska domstolarna anser att någon som drar in 100 000 i månaden behöver bli försörjd av sin ex-make, så hennes giriga fasad kommer att spricka förr eller senare.
Tyvärr vet vi inte om hennes inkomst som hon påstod i rättegången stämmer. Vad tjänar hon nu tex?
Det är kanske MZ som tackar nej till jobb på löpande band så han inte har för hög inkomst, så att han tvingas försörja henne med underhåll livet ut.
Jag tycker också Måns har varit väldigt snäll och generös. Hon har fått behålla vad hon tjänar (utom att hon köper kläder till barnen) och så har MZ stått för allt annat i 9 år.
Jag tycker att hon rent av varit väldigt bortskämd iallafall materiellt sett.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-26 kl. 23:28.
Citera
2026-06-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det var dock inte vad du valde att lyfta fram i det inlägg jag svarade på:

Observera skillnaden på "verkar som" och "är helt klart". Två (2) välbelagda fans, som trots eller på grund av sin ringa ålder inte kan betraktas som helt ojäviga i sin syn på Månselimåns eftersom han såvitt vi (och de?) vet är deras far.
Jag har inte ork eller energi över att pennfaitas med dig. Inte intresserad av ordvrängare.
Det räcker så bra med övrigas förvrängningar om MZ och CJs liv och skilsmässa.
Att pojkarna beundrar sin far ngt enormt, det såg väl även du?
Citera
2026-06-26, 23:30
Medlem
Citat:
Vad i hela friden yrar du om? För det första har du helt, helt fel i din tidslinje.
För det andra så kidnappade inte MZ barnen. De har hela tiden haft delad vårdnad om barnen.
Däremot så "kidnappade" CJ o CL barnen när CJ skulle lämna över dem till MZ när det var hans tur att ha barnen.
Måns fick köra och hämta dem sedan hos främmande människor efter att fått adressen av socialen i Staffanstorp, vill jag minnas. Det stora bullret i Staffanstorp som jag kallar det, förra påsken.

Ta du och läs om tråden från förra vårvintern och framåt. För du hade 0 rätt.
Det är nästan som du fått solsting eller nåt.
Som du blandar ihop händelser för att få ihop till din saga om en hjältemodig lejoninna som slåss för sina ungar! Det låter mest som önsketänkande från din sida.
Jag håller med att det varit väldigt varmt idag men nu kom kvällsbrisen och det är svalt ute.
Allt jag skriver är 100% korrekt och tidslinjen stämmer.
Citera
2026-06-26, 23:39
Avslutad
Vad får ni ut av det här att älta i samma saker hela tiden vrider vänder om. År in år ut Börjar ni om med allting ingen ???? MZ har gått vidare med sitt liv så enkelt är det med det inget märkvärdigt alls
Det ni nu här sitter håller på tramsat om tycker ni har efter alla år kommit fram till nåt ärligt vettigt
era uttalande talat??
Låt han vara han är också vanligt människa på den här jorden som ni är .
Jodå jag vet att hållt käften i 11 år här inne. Det går en gräns för mig hur man kan uttala om en människa som ingen känner igentligen i botten och att skylla allt på Måns deras äktenskap att det är hans fel bla bla bla Ni vet inte ett dugg. Hon har säkert varit en förtjust fruntimmer i början vad vi vi sen visar en helt en annan sida sen vem hon är igentligen hon är ju ändå en skådespelerska . Riktigt 🦊 upplever henne som men det är jag det som tycker det själv vad ni andra tycker det får ni stå för själva ..
Citera
2026-06-27, 00:04
Medlem
Citat:
Tyvärr vet vi inte om hennes inkomst som hon påstod i rättegången stämmer. Vad tjänar hon nu tex?
Det är kanske MZ som tackar nej till jobb på löpande band så han inte har för hög inkomst, så att han tvingas försörja henne med underhåll livet ut.
Jag tycker också Måns har varit väldigt snäll och generös. Hon har fått behålla vad hon tjänar (utom att hon köper kläder till barnen) och så har MZ stått för allt annat i 9 år.
Jag tycker att hon rent av varit väldigt bortskämd iallafall materiellt sett.

Jag har faktiskt funderat på exakt samma sak. Är det möjligt att den där inkomsten var något hon helt hittade på eller kryddade i rätten, bara för att övertyga domstolen om att hon har mer än råd att försörja barnen på egen hand för att få flytta dem till England.

Hon verkar ju överlag inte ha några som helst problem med att skarva eller ljuga när det passar se bara på hur hon har plagierat andras konst och låtsats att det är hennes egna original.

Det blir nästan tragikomiskt när man ser hennes beteende på Instagram numera. Hur handlingsförlamad får man egentligen bli om man inte ens lyckas googla fram ett företag som kan laga en trasig pool, utan istället måste lägga ut en snyftstory på sin IG? Förhoppningen är väl helt uppenbart att något företag ska tycka synd om henne och göra jobbet helt gratis.
Citera
2026-06-27, 00:12
Medlem
Jag tvivlar på att informationen om att CJ tjänar 100 000 pund är sann. Troligtvis är detta ytterligare en stor lögn från CJ för att framställa sig själv i rätten som en duglig mamma. Och på tal om pengar, medlemmar i CJs fanklubb måste här förklara varför CJ, som påstås tjäna 100 000 pund om året, måste tigga pengar på Instagram: köp mina bilder, skilsmässa är dyrt, jag måste mata barnen... så vart tog de 100 000 punden vägen? Så kom igen medlemmar i CJs fanklubb, som köpte bilderna, träd fram, vad skäms ni för?... Ingen köpte det? ... Kan ni också ge CJ några råd om hur man hittar ett jobb, hon kan bli servitris på en bar, till exempel... eller kanske CL kan hitta någon rik och tillgänglig för CJ att gifta sig med... den sista svenske killen verkade inte så och hamnade snabbt i kategorin "Jag följer dig inte längre" på Instagram.
Citera
2026-06-27, 00:23
Medlem
Citat:
Allt jag skriver är 100% korrekt och tidslinjen stämmer.
Jag förstår att du tycker att MZ är en usling med den tidslinjen du har.
Jag ville att vi skulle göra en tidslinje med datum tillsammans, för du har blandat ihop händelser förut.
Men det var ingen som var intresserad då. Hur ska vi nu få rätt på det här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in