2026-06-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
MånsPetter kvarhöll olovligen sina barn och Ciara fick genom polishandräckning tillbaka dem. Han har dessutom åtalats för tre fall av bidragsbrott och nu senast tog han med sina minderåriga barn på nattklubb. Tre allvarliga förseelser som du försvarar med näbbar och klor som värsta cellkamraten.

MånsPetter är narkoman, brottsling och notoriskt otrogen.
EFTER att Tingsrätten prövat fallet så ansåg de att barnen hade större anknytning till England än Sverige. Så som ett normalt förfarande går till om man inte är en kidnappare. Som du redan vet.
Handräckning av polis, efter beslut, är dessutom något helt normalt och tyder inte på något speciellt. Som du redan vet.

De tre fallen av bidragsbrott är egentligen ett och samma men fördelat på tre månader á 10 300 sek totalt.
Återbetalt sedan dagen det uppäcktes och helt utan uppsåt. Som du redan vet.

Alla människor i Sverige har enligt lag rätt att vistas var de vill - oavsett ålder eller tid på dygnet. Serveringsställen har däremot rätt att sätta egna gränser - och göra undantag. Som du vet.

För övrigt är en förseelse ett brott av lindrigare art och är därmed by default lite svårt att kombinera ihop med ordet "allvarligt".
(Inte för att han gjort något brottsligt övht)

"Måns Petter är narkoman, brottsling och notoriskt otrogen"
Jag vet att du vet att presens med största sannolikhet är falsk tidsangivelse. Det är även ALLT annat du säger.
Senast redigerad av Lazydell 2026-06-27 kl. 00:41.
Citera
2026-06-27, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Jag har faktiskt funderat på exakt samma sak. Är det möjligt att den där inkomsten var något hon helt hittade på eller kryddade i rätten, bara för att övertyga domstolen om att hon har mer än råd att försörja barnen på egen hand för att få flytta dem till England.

Hon verkar ju överlag inte ha några som helst problem med att skarva eller ljuga när det passar se bara på hur hon har plagierat andras konst och låtsats att det är hennes egna original.

Det blir nästan tragikomiskt när man ser hennes beteende på Instagram numera. Hur handlingsförlamad får man egentligen bli om man inte ens lyckas googla fram ett företag som kan laga en trasig pool, utan istället måste lägga ut en snyftstory på sin IG? Förhoppningen är väl helt uppenbart att något företag ska tycka synd om henne och göra jobbet helt gratis.
Stackars hjälplösa kvinna. Hon hade inget eget hus och ingen egen bil i Sverige beklagade hon sig.
Hoppades hon på bistånd även vad det gällde det? Någon rik miljonär som skulle komma till undsättning?
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-27 kl. 00:43.
Citera
2026-06-27, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Jag tvivlar på att informationen om att CJ tjänar 100 000 pund är sann. Troligtvis är detta ytterligare en stor lögn från CJ för att framställa sig själv i rätten som en duglig mamma. Och på tal om pengar, medlemmar i CJs fanklubb måste här förklara varför CJ, som påstås tjäna 100 000 pund om året, måste tigga pengar på Instagram: köp mina bilder, skilsmässa är dyrt, jag måste mata barnen... så vart tog de 100 000 punden vägen? Så kom igen medlemmar i CJs fanklubb, som köpte bilderna, träd fram, vad skäms ni för?... Ingen köpte det? ... Kan ni också ge CJ några råd om hur man hittar ett jobb, hon kan bli servitris på en bar, till exempel... eller kanske CL kan hitta någon rik och tillgänglig för CJ att gifta sig med... den sista svenske killen verkade inte så och hamnade snabbt i kategorin "Jag följer dig inte längre" på Instagram.

Ja just det, det var när hon åkte Sverige runt bl.a till Ice hotell i Jukkasjärvi där hon la ut storys om att hon kände sig som Elsa. Honom hon kallade för viking o.d. Ja, nej det verkar tvärdött ingen följer någon eller kanske var det han som drog innan det var försent. Kanske var allt bara ett spel för att "försöka" göra MZ svartsjuk?
Citera
2026-06-27, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
EFTER att Tingsrätten prövat fallet så ansåg de att barnen hade större anknytning till England än Sverige. Så som ett normalt förfarande går till om man inte är en kidnappare. Som du redan vet.
Handräckning av polis, efter beslut, är dessutom något helt normalt och tyder inte på något speciellt. Som du redan vet.

De tre fallen av bidragsbrott är egentligen ett och samma men fördelat på tre månader á 10 300 sek totalt.
Återbetalt sedan dagen det uppäcktes och helt utan uppsåt. Som du redan vet.

Alla människor i Sverige har enligt lag rätt att vistas var de vill - oavsett ålder eller tid på dygnet. Serveringsställen har rätt däremot rätt att sätta egna gränser - och göra undantag. Som du vet.

För övrigt är en förseelse ett brott av lindrigare art och är därmed by default lite svårt att kombinera ihop med ordet "allvarligt".
(Inte för att han gjort något brottsligt övht)

"Måns Petter är narkoman, brottsling och notoriskt otrogen"
Jag vet att du vet att presens med största sannolikhet är falsk tidsangivelse. Det är även ALLT annat du säger.

Handräckming av polis är naturligtvis INTE något "normalt".

Med serveringstillstånd kommer åldersgränser. Varför kommer inte 15-åringar in på uteställen med 20-årsgräns? Jo för att det är 20-årsgräns. Men du tycker att förskolebarn ska komma in där?
Du motsäger dessutom dig själv när du säger att alla människor enligt lag har rätt att vistas var de vill. Detta är ju löjeväckande😄. Har du rätt att sitta på statsminsterns kontor? Eller något kontor där du inte jobbar? Skola där du inte jobbar? Kan du lämpa av din 5-åring i en fabrik? Etc etc etc

Först medger du att han har gjort sig skyldig till bidragsbrott, sedan säger du att han inte gjort något brottsligt ö.h t.

Detta säger en del om din trovärdighet. Den är lika med noll.

Hela ditt inlägg andas fylla.
Senast redigerad av vinter-natt7 2026-06-27 kl. 01:11.
Citera
2026-06-27, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har inte ork eller energi över att pennfaitas med dig. Inte intresserad av ordvrängare.
Det räcker så bra med övrigas förvrängningar om MZ och CJs liv och skilsmässa.
Att pojkarna beundrar sin far ngt enormt, det såg väl även du?

Min poäng var att det inte räcker för att bygga en karriär att ens egna barn gillar en.
Citera
2026-06-27, 01:02
Medlem
Citat:
Stackars hjälplösa kvinna. Hon hade inget eget hus och ingen egen bil i Sverige beklagade hon sig.
Hoppades hon på bistånd även vad det gällde det? Någon rik miljonär som skulle komma till undsättning?

Ja, och nu har hon helt plötsligt ingen pool heller??!!

Det är naturligtvis jättesynd om sönerna, för man förstår ju verkligen att de längtar efter att få bada i poolen nu under sommaren. Men det här bekräftar ju bara exakt det som har framkommit tidigare i tråden att hon helt enkelt inte klarar av de mest grundläggande vardagssysslorna, som att till exempel planera inköp för att sedan laga mat.

Har man ont i tanden så går man till tandläkaren, har man trasiga skor går man till skomakaren, och är det fel på poolen så kontaktar man en firma som fixar detta. Svårare än så är det faktiskt inte i den vanliga verkligheten.

Men förhoppningen är väl som vanligt att någon ska tycka synd om henne och göra jobbet gratis.
Citera
2026-06-27, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7

Med serveringstillstånd kommer åldersgränser. Varför kommer inte 15-åringar in på uteställen med 20-årsgräns? Jo för att det är 20-årsgräns. Men du tycker att förskolebarn ska komma in där?
Du motsäger dessutom dig själv när du säger att alla människor enligt lag har rätt att vistas var de vill. Detta är ju löjeväckande😄. Har du rätt att sitta på statsminsterns kontor? Eller något kontor där du inte jobbar? Skola där du inte jobbar? Kan du lämpa av din 5-åring i en fabrik? Etc etc etc

Först medger du att han har gjort sig skyldig till bidragsbrott, sedan säger du att han inte gjort något brottsligt ö.h t.

Det kommer inga åldersgränser med serveringstillstånd det är upp till ägaren att sätta dem så länge de inte serverar alkohol till minderåriga. Ibland sätter ägaren en åldersgräns för att göra det enklare för dem att inte servera alkohol till minderåriga.

Ja du har fel alla har rätt att vistas var de vill även där det är åldersgräns. Sedan kan det ju givetvis finnas andra hinder för att vistas på andra platser i samhället.

Om du inte är nöjd med källan återkom med en egen!

Från Lawline

Det är inte olagligt att släppa in folk under 18 årDet finns inga regler, varken lagar eller annat som reglerar vem eller vilka som får besöka platser där det är 18 års gräns. Däremot finns det lagregler som förbjuder att personer under 18 år serveras alkohol (AHL 3 kap 7 §). Ansvaret ligger både på de som serverar alkohol men även den som äger verksamheten där det serveras alkohol (AHL 3 kap 8 § 3 st).

Eftersom det inte finns några lagar kring vem eller vilka som får besöka platser är det upp till ägaren av en verksamhet att bestämma när det är 18 års gräns. Det finns alltså inget lagligt stöd för att hindra att en minderårig vistas på platser med 18 års gräns. Åldersgränser bestäms av den som äger en verksamhet När det gäller just åldersgränser är det något som den som äger verksamheten bestämmer kring. Exempelvis kan alltså en ägare till en krog välja att inte släppa in personer under 18 år på samma sätt som de kan bestämma att inte släppa in personer med trasiga byxor eller ha slipstvång. Det beror helt på hur ägaren vill profilera sin verksamhet.

https://lawline.se/answers/ar-det-lagligt-for-minderariga-att-slappas-in-pa-platser-med-18-ars-grans
Citera
2026-06-27, 01:39
Medlem
Citat:

Med serveringstillstånd kommer åldersgränser. Varför kommer inte 15-åringar in på uteställen med 20-årsgräns? Jo för att det är 20-årsgräns. Men du tycker att förskokebarn ska komma in där?

Handräckning av polis ÄR normalt förfarande. Bevisa gärna att det inte är gängse tillvägagångssätt.

Med serveringstillstånd kommer alltid åldersgränsen 18 år. Detta är svensk lag.
15- åringar kommer mycket riktigt inte in när det är 20-årsgräns. Helt enkelt därför att gränsen är satt till 20 år. Detta bestäms av serveringsstället själva och har att göra med ordningsregler och inget med servering av alkohol. I Sverige får alla över 18 års ålder förtära alkohol och alla över 0 minuts ålder vistas på nattklubb.

Hur motsäger jag mig själv?
Om inte statsministern vill ha mig där får han visa mig vägen ut. Han bestämmer nämligen över sin arbetsplats. Det finns dock ingen lag som säger att jag inte får vistas var jag önskar i samhället. Kanske har du svårt att göra rum för dessa två regler samtidigt?

Jag har inte sagt att han gjort sig skyldig till bidragsbrott övht. Jag återgav någon annans uppfattning om huruvida han har begått brott.

Försök bara ta dig igenom fylleångorna så ska du se att du även kan börja begripa enklaste läsförståelse.
Citera
2026-06-27, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Min poäng var att det inte räcker för att bygga en karriär att ens egna barn gillar en.
Varför tror du bara att det är hans egna barn som gillar honom?
Citera
2026-06-27, 01:44
Medlem
Citat:
Varför tror du bara att det är hans egna barn som gillar honom?

Det är ju det enda du har framhållit. Med tanke på hur engagerad du är trodde jag att du hade koll.
Citera
2026-06-27, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja, och nu har hon helt plötsligt ingen pool heller??!!

Det är naturligtvis jättesynd om sönerna, för man förstår ju verkligen att de längtar efter att få bada i poolen nu under sommaren. Men det här bekräftar ju bara exakt det som har framkommit tidigare i tråden att hon helt enkelt inte klarar av de mest grundläggande vardagssysslorna, som att till exempel planera inköp för att sedan laga mat.

Har man ont i tanden så går man till tandläkaren, har man trasiga skor går man till skomakaren, och är det fel på poolen så kontaktar man en firma som fixar detta. Svårare än så är det faktiskt inte i den vanliga verkligheten.

Men förhoppningen är väl som vanligt att någon ska tycka synd om henne och göra jobbet gratis.
Hon får väl beklaga sig för Läckberg. Det var kanske det hon gjorde föressten. Hoppades att CL skulle läsa det och erbjuda sig att betala. Ja, det är ju synd om barnen verkligen. Just nu med värmebölja.
Men CJ har väl ont om pengar och är kanske inte kreditvärdig. Vad ska man tro?
Citera
2026-06-27, 01:55
Medlem
Citat:

Hur är det med läsförståelsen? Det är restaurangen eller stället som sätter åldersgräns för allmänheten.
Men de får göra undantag från åldersgränsen för folk de känner. Tex vänner med barn. Barn och ungdomar får vistas med målsmän varhelst de blir inbjudna och vilken tid bestämmer föräldrarna helt. Däremot säger lagen att underåriga inte får serveras alkohol.

Nej det var i samband med skilsmässan som det missades att barnbidrag kommit in på kontot.
Det fanns inget uppsåt, det var slarv. Hela beloppet betalades in med detsamma då det blev känt.
MZ har ej gjort sig skyldig till bidragsbrott.

EDIT: Jag tycker dina exempel var löjeväckande. Relevans med åldersgräns?
Det är kanske du själv som "andas fylla".
Senast redigerad av ottoplommon 2026-06-27 kl. 02:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in