Idag, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det hade det varit om det var normalt folk man debatterade mot. Men nu är det inte normalt folk.
Om du tycker misogyna lögner är bra när man debatterar mot onormalt folk så får det stå för dig. Jag delar inte den åsikten.
Citera
Idag, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Om du tycker misogyna lögner är bra när man debatterar mot onormalt folk så får det stå för dig. Jag delar inte den åsikten.

Det är ingen misogyn lögn att könen gör sig fina för varandra när könen vill ha sex med varandra. (Därmed behöver det inte alltid var så att man gör sig fin för sex. Man kan ju göra sig fin för annat. Eller inte fin alls, fast man vill ha sex).

Och det är ingen misogyn lögn att hon var klädd för att sova. Hon var trött och klädde sig i nattsärken. Sov-klädd.
Citera
Idag, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du vet väl inte vad hon hade för intention med att klä sig i ett blått långt nattlinne? Hon klädde kanske upp sig för att vara förförisk?

Den stackars Chalmersisten som till sist blev friad i hovrätten såg väl dessutom henne för första gången i detta långa blå nattlinne som även kanske var lite genomskinligt eller i vart fall lite sensuellt?

Hoppas förövrigt att du äntligen har accepterat att den unge mannen är oskyldig.

Hon var trött. Och klädde på sig det nattlinne hon brukar sova i. Väldigt tydligt då att det var sova hon ville göra.

Nej, det var ett vanligt blått nattlinne. Beskrivs av vittne som hennes "vanliga blå nattlinne". Inget sexigt alltså. Utifrån beskrivningen, så var det förmodligen något liknande detta hon hade på sig när hon öppnade dörren: https://www.nedeto.se/pyjamas-for-kvinnor/171074-nattlinne-for-kvinnor-gina-bla-19131-lzmmzm.html?cjdata=MXxZfDB8WXww&utm_source=CJ&utm_ medium=affiliate&utm_campaign=8280252&utm_content= 16979857&cjevent=b1be1e3b71c111f1830f00450a18b8fc# /24-storlek-xl

Man behöver inte vara oskyldig, bara för att man inte är dömd. Det begriper du väl ändå? I Sverige är vi hårda med rättssäkerheten och dömer bara folk om det finns tillräckligt med bevis för fällande dom.
Citera
Idag, 02:53
Medlem
Citat:
Det är ingen misogyn lögn att könen gör sig fina för varandra när könen vill ha sex med varandra. (Därmed behöver det inte alltid var så att man gör sig fin för sex. Man kan ju göra sig fin för annat. Eller inte fin alls, fast man vill ha sex).
Jo, det är det eftersom det är långt ifrån alltid som det sker, och i synnerhet eftersom du påstår att eftersom hon inte gjorde det så betyder det att hon inte vill ha sex. Det är verkligen helt otroligt hur du inte kan se hur "Hade hon velat ha sex med V, hade hon sminkat upp sig, tagit på sig en sexig outfit och försökt förföra honom genom sitt utseende." är ett synnerligen misogynt uttalande och som dessutom inte stämmer.

Vet inte hur många kvinnor du legat med, men jag har varit med om många som förför med sin hjärna utan att anspela på sitt utseende, i sunkiga kläder och helt utan smink.

Citat:
Och det är ingen misogyn lögn att hon var klädd för att sova. Hon var trött och klädde sig i nattsärken. Sov-klädd.
Möjligt, men irrelevant.
Citera
Idag, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Jo, det är det eftersom det är långt ifrån alltid som det sker, och i synnerhet eftersom du påstår att eftersom hon inte gjorde det så betyder det att hon inte vill ha sex. Det är verkligen helt otroligt hur du inte kan se hur "Hade hon velat ha sex med V, hade hon sminkat upp sig, tagit på sig en sexig outfit och försökt förföra honom genom sitt utseende." är ett synnerligen misogynt uttalande och som dessutom inte stämmer.

Vet inte hur många kvinnor du legat med, men jag har varit med om många som förför med sin hjärna utan att anspela på sitt utseende, i sunkiga kläder och helt utan smink.

Möjligt, men irrelevant.

Du missar sammanhanget.
Skribenterna i tråden tror att hon har klätt sig i nattlinnet för att kåta upp V.
Dvs. de tror att hon är en sådan kvinna som använder sitt utseende för att kåta upp en man. Och då skrev jag till "bönderna på böndernas språk". Och skrev således "Hade hon velat ha sex med V, hade hon sminkat upp sig, tagit på sig en sexig outfit och försökt förföra honom genom sitt utseende. Inte öppna dörren i kläder som signalerar "nu ska jag sova"."

Hade inte de varit så jädra inne på att hon försökte sexa upp sig med sitt nattlinne. Så hade jag alltså inte skrivit så. Jag la mig alltså språkligt på deras onormala, misogyna nivå. För att försöka få dem att förstå att hon var nerklädd med sitt nattlinne för att sova. Inte uppklädd med sitt nattlinne för att sexa loss.

Hade jag skrivit med normalt folk, så hade jag som sagt var inte uttryckt mig så. om jag tex. hade skrivit med dig. För du har vett innanför pannbenet och förstår nyanser.
Citera
Idag, 03:25
Medlem
Vem är så dum och släpper in en full person även om det är ens kursare?
Citera
Idag, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Vem är så dum och släpper in en full person även om det är ens kursare?

Du menar att alla berusade män är djur?
Citera
Idag, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du menar att alla berusade män är djur?

Inte nödvändigtvis männen själva, men alkohol stänger uppenbarligen ner vissa funktioner i hjärnan. Själv har jag aldrig druckit, men jag har sett hur fulla människor gjort saker de aldrig skulle gjort om de var nyktra.
Citera
Idag, 03:47
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Hon var trött. Och klädde på sig det nattlinne hon brukar sova i. Väldigt tydligt då att det var sova hon ville göra.

Ändå framkom det under rättegången att kvinnan bland annat ridit mannen och utfört oralsex, vilket även låg till grund för hovrättens bedömning att det inte rörde sig om en våldtäkt.

Något stämmer alltså inte med dina påståenden.
Citera
Idag, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Kul med de som ska framställa MÄ som en späd liten rädd flicka som sätts i skräck när stora stygga Viking uppenbarar sig. Hon är ju i själva verket ett riktigt fysmonster med svartbälte i judo, drar en SL-serie på nästan 400 kg och tävlar i armbrytning.

Viking måste då vara en riktig bjässe för att denna story ska gå ihop. Nån borde väl veta hur mannen ser ut och är det inte 190cm/100kg råbarkad urViking så vill jag gärna ha en förklaring till varför MÄ kommer undan med sina sagor om hur rädd hon var.

Va? Har du sett någon bild på henne eller liknande?

Men vad får en person att ångra sig så hårt efter en kväll?

Kanske var det så att hon inte riktigt vara på, han tjatade, hon gick med på det, det var säkert skoj i ögonblicket och sen kände hon sig svag och utnyttjad när hon vaknade och gick ända hit?

Alltså vad är scenariot där man helt ur det blå, utan att planera för något sånt börjar våldtäktsanklaga en bekant som då i scenariot inte begått en våldtäkt?
Citera
Idag, 12:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Man behöver inte vara oskyldig, bara för att man inte är dömd.

Samtidigt måste man inte vara skyldig bara för att man är dömd i exempelvis tingsrätten, det finns många exempel på oskyldiga människor som har dömts men senare blivit friade i högre instans.

I det här fallet överklagade Chalmeristen domen och Hovrätten gjorde då en annan bevisvärdering, upphävde fängelsestraffet och friade Chalmeristen helt.

Låt den där stackars pojken vara nu.
Citera
Idag, 13:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmalet
Men vad får en person att ångra sig så hårt efter en kväll?

Kanske var det så att hon inte riktigt vara på, han tjatade, hon gick med på det, det var säkert skoj i ögonblicket och sen kände hon sig svag och utnyttjad när hon vaknade och gick ända hit?

Alltså vad är scenariot där man helt ur det blå, utan att planera för något sånt börjar våldtäktsanklaga en bekant som då i scenariot inte begått en våldtäkt?

Hon kan i teorin ha ångrat sig i efterhand, det är inte alls ovanligt vid snedsteg som slutar i sänghalmen. Hon hade väl precis haft problem med sin kille också och gjort slut (om jag minns rätt) så man kan här bara spekulera i om hon började misstänka att nattens aktiviteter med "bekanten" kunde "läcka ut" och nå exet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in