2026-06-27, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
In med starfält så att vi har en riktig krigare på plan

Tyvärr lät det på presskonferensen med Potter efter Japan matchen som han kanske inte helt är hundra än, bara hoppas han är bra i ryggen tillräckligt för kunna starta och göra det bra på tisdag!
2026-06-27, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReklamApaNeger
Ja, det vore intressant att veta vad ett sånt där jävla klappmongo på TV4 drar in efter skatt.

Ja, det är direkt fascinerande att de svenska kommentatorerna under decennier inte på långa vägar håller måttet. Det är liksom tradition vid det här laget. Glenn Strömberg är bra, och Härenstam har jag inget emot - men filurer som Bojan D...? Hur kom denne in i studion? Varför är han kvar...? Frågorna är många.
2026-06-27, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Så intressant att se dessa "idrottsmän" som tjänar miljoner, Mbapee, Håland.... producera INGENTING. Och Mbapee dessutom fuskande kastar sig för att försöka påverka domaren att blåsa straff. Om jag producerade lika dåligt och dessutom fuskade för egen vinning så skulle min arbetsgivare sparka mig och mina arbetskamrater vända sig emot mig..... Men "arbetsgivarna" läs fansen, tycker att dom är SÅÅÅ bra 😂😂😂😂😂
Blind och dum. Kollar du på matcherna? Det här VM'et har varit ett VM där stjärnorna har producerat en hel del.
2026-06-27, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sverige är inte chanslösa mot Frankrike. Spika igen. Fem i backlinjen. Punktmarkera Mbappe. Ju längre det står 0-0 desto nervösare blir grodlåren.

Sen tar vi dem på ett kontringsmål eller straffar. Grodlåren skakar.

Vi såg hur det slutade mot Holland med den taktiken och tänk på att Frankrike är några klasser bättre än Holland.

Tror absolut att Sverige kan göra en bra match, men det är godnatt på tisdag. Ett helt OK VM ändå om man tänker efter vart man var i höstas när man inte kunde göra mål
på Kosovo.
2026-06-27, 02:06
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
He-he, her er det på tiden att avliva en myt. Det selges 25 miljoner av den norske skitmaten Grandiosa i Norge pr. år, dvs.
5 pizzaer pr. år pr. nordmann. Medan det i Sverige i tillegg til deres egen Billys og andre inhemske merker og utlandske merker,
selges 55 miljoner av den norske skitmaten. Altså 5.5 Grandiosa pr. jævla svensk. nyfødte som pensjonærer
Hur många av dessa pizzor letar sig ner i norska magar till slut ändå? Gränshandeln i Norra Bohuslän är i mångt och mycket en historia om harrys som undviker norsk sockerskatt och höga priser genom att köpa livets förnödenheter i Sverige.

Jag är från Stockholm och där äter ingen fryspizza. Särskilt inte till middag. En äcklig broskmacka från Billy’s har dock slunkit ned - som mellanmål.
2026-06-27, 06:55
Medlem
Frankrike tar vi, vi måste bara göra det. Vi har ju Ayari och Isak!
2026-06-27, 07:27
Medlem
Fangfaces avatar
Då kan jag konstatera att jag detta mästerskap har sett en match med Sverige och där fick dom stryk med 5-1. Kommer såklart inte titta på förnedringen på tisdag.

Citat:
Ursprungligen postat av Tantradys
Hur fan har den där arrogante blatten kvalat in till VM-studion?
Då var han ändå säkert den vettigaste blatten de hade att välja mellan.
2026-06-27, 07:55
Medlem
En svensk vinst på tisdag hade varit det största idrottsmiraklet inom svensk idrott någonsin. Vet inte om man kan begära det men hoppas Sverige håller nere siffrorna åtminstone. Oavsett vad så är Sveriges turnering godkänd och Potter kan räkna med arbetsro inför kommande landslagsmatcher.
2026-06-27, 07:55
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Fast om du baserar din tes på att vi har ayari och Isak så måste du också tänka på att de har Mbappe och dembele. Vilken stjärnspelare vi än slänger fram så har de en som är ännu bättre. Vi kan inte vinna på individuell skicklighet. Vi måste visa att vi är ett mer samspelt lag och att vi kämpar hårdare än dem!
2026-06-27, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy

Ja du, det spelar nog ingen större roll vilka "vi har". Mot Frankrike är dom chanslösa oavsett även om man får ställa upp med 15 man istf 11.
Senast redigerad av Challe321 2026-06-27 kl. 08:26.
2026-06-27, 08:28
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Hoppas att Sverige inte utklassas lika hårt som TV4 utklassas av SVT i alla fall, kunde de inte hitta bättre än så till sin studio och kommentatorer?
Förlorar vi med mindre än tre mål är det en helt ok insats.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-06-27 kl. 08:30.
2026-06-27, 08:29
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyruss
Blind och dum. Kollar du på matcherna? Det här VM'et har varit ett VM där stjärnorna har producerat en hel del.
Jag förstod redan att du är blind och dum, det behövde du inte erkänna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in