2026-06-26, 23:57
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Så de andra i lagen behövs inte då menar du? Kanske räcker med att Mbappe och Haaland går in på planen? Fotboll är en Lagsport. Det handlar inte om en individuell sport som stavhopp eller kulstötning. Okunskap? Nej, logik. Har du testat det?
Din logik fallerar. Självklart behövs det ett helt lag för att spela fotboll, Jag har aldrig antytt någonting annat.
Men du sa att varken Haaland eller Mbappe kunde "Sköta sitt jobb" vilket jag påpekade var felaktigt. De är 2 av världens bästa spelare just nu och är betalda därefter. Och de har båda presterat som sig bör.
2026-06-27, 00:00
Medlem
Tantradyss avatar
Hur fan har den där arrogante blatten kvalat in till VM-studion?
2026-06-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Fyfan. Kom hem sent och tänkte se matchen, Norge-Frankrike. Och upptäcker att det är en ren jävla läggmatch från Norges sida.
Och dom s.k. experterna på diverse media ser inte det uppenbara.
Fy fan.
Nu stänger jag ner fotbolls-VM och återkommer till kvartsfinalerna. I slutspelet är det svårt att fuska och att skjuta straffar medvetet dåligt. Och ha sina bästa spelare på bänken.
Ja det är ju det.
Det kan tagga att vilja slå fransmännen bara för att få sätta åt norrmännen senare. 😂
Vårt lag är taggat och det förtjänar de!
Att rycka upp sig som lag efter nederlaget och höja sig som de gjorde mot ett högtrankat lag sådär var imponerande! 😃

Några fransoser borde inte vara så svårt när vi har vårt grymma anfall! 😃

Vi är i en bra form. Jag tippar på 3-2 till oss vikingar!
Inte som Norge, gå och lägg er, nu kommer Sverige era veklingar. 😋
2026-06-27, 00:03
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok
Din logik fallerar. Självklart behövs det ett helt lag för att spela fotboll, Jag har aldrig antytt någonting annat.
Men du sa att varken Haaland eller Mbappe kunde "Sköta sitt jobb" vilket jag påpekade var felaktigt. De är 2 av världens bästa spelare just nu och är betalda därefter. Och de har båda presterat som sig bör.
Gjorde inte de andra det då? Skötte inte dom sitt jobb? Eller hade det räckt med Haaland och Mbappe på plan? Skötte de två då sitt jobb? Din logik fallerar alltså inte? 🤔
2026-06-27, 00:06
Medlem
Vill man hålla på Norge efter den här läggmatchen? Beror väl på om vi slår Frankrike, men eftersom vi spelar efter dem så får man väl hoppas på afrikanerna.
2026-06-27, 00:06
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Gjorde inte de andra det då? Skötte inte dom sitt jobb? Eller hade det räckt med Haaland och Mbappe på plan? Skötte de två då sitt jobb? Din logik fallerar alltså inte? 🤔
Jo, Men är man världens bästa spelare får man mer betalt. Eller tycker du att alla spelare ska få lika lön oavsett nivå? Men det var inte det här jag påpekade överhuvudtaget med ditt första inlägg.

Citat:
Så intressant att se dessa "idrottsmän" som tjänar miljoner, Mbapee, Håland.... producera INGENTING. Och Mbapee dessutom fuskande kastar sig för att försöka påverka domaren att blåsa straff. Om jag producerade lika dåligt och dessutom fuskade för egen vinning så skulle min arbetsgivare sparka mig och mina arbetskamrater vända sig emot mig..... Men "arbetsgivarna" läs fansen, tycker att dom är SÅÅÅ bra 😂😂😂😂😂

Det var det fetade jag reagerade på. På vilket sett har dessa "Producerat ingenting" ?
Senast redigerad av Pokpokpok 2026-06-27 kl. 00:11.
2026-06-27, 00:09
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
För mig som ska titta jo lite grann

Hade hellre föredragit 19:00. Synd för min del lär det bli att kolla highlights istället efteråt

det är rätt svagt av dig att inte stanna uppe.
2026-06-27, 00:12
Medlem
In med starfält så att vi har en riktig krigare på plan
2026-06-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
För mig som ska titta jo lite grann

Hade hellre föredragit 19:00. Synd för min del lär det bli att kolla highlights istället efteråt
Vafan en riktig viking offrar sig, dock vet vi att mbappe är bäst när det gäller så Sverige kommer inte gå vidare utan åker ut på onsdag natten
2026-06-27, 00:31
Medlem
slagskotts avatar
Norge roar sig med den svenska chanten RO och förlorar med ett b-lag mot frankriker...
2026-06-27, 00:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Norge måste ha känt att de inte skulle ha en chans mot Frankrike ens med det bästa laget, och väljer alltså att spela med B-laget. Konstigt.
Dessutom verkar det som att norrmännen absolut inte ville möta Sverige i nästa match!

..eller så ville de inte bränna sitt bästa krut i denna match i.o.m att de var säkra för avancemang.

Var många spelare i den förra matchen som hade kramp-känningar, samt en Haaland som hade löpt sk-ten av sig till ca 75 min, och såg sedan rejält trött ut.

Kan också bli extra-omgångar i nästa match.
2026-06-27, 00:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Sverige är inte chanslösa mot Frankrike. Spika igen. Fem i backlinjen. Punktmarkera Mbappe. Ju längre det står 0-0 desto nervösare blir grodlåren.

Sen tar vi dem på ett kontringsmål eller straffar. Grodlåren skakar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in