2026-06-26, 20:30
Medlem
Varför skall man varna rattfyllerister för poliskontroll? Det är det dummaste jag hört
Citera
2026-06-26, 20:38
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det är bara dåliga förare som torskar i poliskontroller. Det trodde jag alla visste.
Körkortet borde ryka vid minsta förseelse och alla som förlorat kortet skall ta om hela alltet igen. Med körlektioner och allt.
Fast det var ju inte svar på min fråga…
Citera
2026-06-26, 21:15
Medlem
Använde waze när jag höll på och ta mc kortet för att undvika poliskontroller. Hade ingen privat handledare och inte råd heller med körskolors girighet. Är dock säker att 9 av 10 gånger jag var ute så var det nån civil polis som kört efter utan att stoppa mig, tror de jagar bara efterlysta eller grovt kriminella, har inte resurser/befogenheter att stoppa för trafikbrott, eller så kanske för att jag kört superduper lagligt utan körkort så de kanske trodde att jag fick kortet dagen innan och inte hunnit registreras i deras system.
Citera
2026-06-26, 21:32
Avstängd
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddevonal
Varför skall man varna rattfyllerister för poliskontroll? Det är det dummaste jag hört

För att de egentligen är narcissister och därmed är onda och står bakom dåliga/avskyvärda beteenden
Jag har själv mot bättre vetande en gång i tiden umgåtts med sånna kräk
Citera
2026-06-26, 22:12
Medlem
Glödskals avatar
Jag använder Waze och 19 gånger av 20 är polisvarningarna värdelösa för både laglydiga och trafikförbrytare.

En polisvarning säger ingenting annat än att någon påstår sig sett en polis på ett ställe, och varningen beskriver inte vad polisen gör. Det innebär att:

- Polisen kanske inte ens existerar, rapportören ljuger eller ser i syne.
- Polisen kanske inte utför kontroller, utan har stannat ett annat fordon eller sysslar med annat
- Polisen har lämnat platsen när egen bil kör förbi.

Ett eventuellt förbud mot polisvarningar, som jag tycker vore dåligt, kommer alltså egentligen inte få några egentliga större konsekvenser. Trafikförbrytare kommer att åka dit eller klara sig undan nästan precis lika mycket som nu.
Senast redigerad av Glödskal 2026-06-26 kl. 22:28. Anledning: stavferöl
Citera
2026-06-26, 22:54
Medlem
Flashshits avatar
Vem behöver en app eller sociala medier?

https://www.deltron.nl/en/products/target-blu-eye-go

Citera
2026-06-26, 23:19
Medlem
Kontroller behövs, men inte pga ren bilfientlighet som i Göteborg. Rödgröna politiker som hatar bilar och sätter 30-40 km/h gränser för att försämra för bilister, utan att det blir bättre kollektivtrafik.

Alla har inte gångavstånd till någon lokal vinbar eller låg hyra i någon subventionerad hyresrätt i centrum.
Citera
2026-06-26, 23:47
Medlem
WordWarriors avatar
Brukar alltid köra dubbelblink med helljusen. Stoppa mig om ni kan...
Citera
2026-06-27, 00:04
Medlem
chrizps avatar
Man brukar fråga sig varför Sverige inte är ett mysigt land längre. Här har vi utvecklingen.
Citera
2026-06-27, 00:19
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av din.mats.i.skolan
I Sverige lever vi ju inte i en diktatur där medborgarnas tillgänglighet till information är begränsad (nope, barnporr etc eller hemligstämplat material eller material där någon har rättigheter är inte en medborgerlig rätt till information).

Vet inte vilket land du lever i, men i Sverige har du väldigt få begränsningar. Eller hur?
Det är få länder i världen som har så mycket social stigma som vårt. Testa att uttrycka en avvikande åsikt, gärna offentligt, och se hur toleranta svenskar är.
Citera
2026-06-27, 00:31
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Fan vad mycket skit ni snackar i denna tråd skapad av en av forumets största skitsnackare som är helt nerknarkad.

Jag kör väldigt mycket bil och har inte sett en fartkontroll på svenska vägar på 15 år. FÖRUTOM på typ 30-sträckor vid skolor och där är det bra att man har det. Så snacket om att polisen står och lurar folk att få böter är BARA SKITSNACK.

Idag förlitar de sig på fartkamerorna. Tyvärr anser jag. Borde vara fler fartkontroller på farliga platser och i tätorterna.
Nja, det är du som snackar skit. Blev själv kontrollerad ute i ett öde industriområde för några veckor sen. Faktum är att jag aldrig blivit stoppad av polisen på 30-väg/skola. Det har uteslutande varit i industriområden och landsvägar. Har även varit med om att de legat på berg och gömt sig medan de skjutit folk på motorvägen.

För varje år som går tappar jag tilliten och respekten för svensk polis. Skräckscenariot är att vi får en poliskår lik den i Storbritannien idag, som är som ett skämt taget ur A Clockwork Orange.
Citera
2026-06-27, 00:41
Medlem
Det är obegripligt varför så många är emot att följa lagen å villiga att hjälpa främlingar att komma undan när det gäller just bilkörning. Känner flera vars passion i livet verkar va att köra som idioter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in