2026-06-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
3:12-reglerna är inte skattetekniska finter. Det är en närmast vardagsekonomisk planering som varenda fåmansföretagare använder sig av. Reglerna är konstruerade för att användas på det här sättet.

Varför skulle Magdalena Anderssons man betala mer i skatt än han behöver? Idén om att politiker, eller ännu värre – deras anhöriga, ska avstå från att använda helt legitima regler är löjlig.

Och vilket är skalbolaget? Det är fullt rimligt att han som professor har ett fåmansbolag utan anställda för att fakturera för extraknäck.

Ett sådant skattemässigt planerat upplägg med enda syfte att betala så lite skatt som möjligt avviker bjärt från den traditionella socialdemokratiska andan. Olof vänder sig i graven. Detta är ännu en spik i kistan för woke och socialdemokraterna. En ny era träder in och socialdemokraterna som enligt mångas mening sålt ut landet skrivs in i historieböckerna. Sveavägen 68 och trollkontoret kan försöka trolla med statistik hit och dit. Att bortse från kriget i Syrien etc. Det viktiga för väljarna i valet 2026 är riktningen för Sverige framåt! Vem är trovärdig när det gäller att rädda Sverige från kriminalitet och korruption och åter satsa på Sverige 🫡🇸🇪
Citera
2026-06-25, 19:25
Medlem
RadioGaGas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mats41
Tidö stängde ner S lotteri.

Hoppas S stänger ner Timbro.

Revansch ska bäst serveras kall.

Har Timbro lurat fattigpensionärer på pengar eller vad menar du?
Citera
2026-06-25, 22:24
Medlem
krackelerars avatar
Fånigt när hon fiskar röster med att låtsas vara intresserad av fotbolls-vm.

Jag får avsmak när politiker röstfiskar med sport och idrottare.
Citera
2026-06-26, 01:31
Medlem
BerraByggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMoonshine
Ja det här med lotterna som (S) sålt till även dementa äldre är för jävla dåligt.. Socialdemokratiska partiet äger nu tillgångar på mellan 1-1/2 miljard kronor! Varför?

Varför inte, säkra framtida kommunism !!
Citera
2026-06-26, 08:01
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Nu är det nog hennes makes konto pengarna kommer in på så snyggt försök till trollning.
Frågan till dig blir då.
Har du 100% koll på din partners konto?

Bra försvar där. DDR Maggan har inte ens koll på vad det är som händer i hennes eget hushåll men ett land kan hon styra😁👍

A sosse will sosse.
Citera
2026-06-26, 08:33
Medlem
CarlosEstevezs avatar
DDR Maggans främsta och enda ”argument” varje gång hon kommer till tals är att Kristersson minsann sänkt sin egen skatt med 6000kr per månad. Jag skulle vara gravt alkoholiserad om jag tog en drink varje gång jag hört henne yttra skattesänkningar för de allra rikaste.

Vilken Äcklig hycklare den där DDR Maggan är alltså.

Det är som att Åkesson skulle harborera illegala invandrare i hans källare.

Den nivån ligger detta på. Väntar bara på att det högerlutande enligt sossarna Public Service tar upp detta sveket mot högskatte samhället❤️👍
Citera
2026-06-26, 16:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Vad ljuger jag om för mig själv?

Att hon inte har en påverkan/inverkan på maken och lätt kunde ha gjort på ett annat sätt om hennes moraliska fiber var starkare än hennes girighet.

Med det sagt så beskyller jag henne heller ej för detta minre fiffel som knappast ens är olagligt, alla håller på med det tyvärr och Sverige har snart en regressiv skatt pga alla hål i skattesystemet som finns för de med kapital.
Citera
2026-06-26, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
DDR Maggans främsta och enda ”argument” varje gång hon kommer till tals är att Kristersson minsann sänkt sin egen skatt med 6000kr per månad. Jag skulle vara gravt alkoholiserad om jag tog en drink varje gång jag hört henne yttra skattesänkningar för de allra rikaste.

Vilken Äcklig hycklare den där DDR Maggan är alltså.

Det är som att Åkesson skulle harborera illegala invandrare i hans källare.

Den nivån ligger detta på. Väntar bara på att det högerlutande enligt sossarna Public Service tar upp detta sveket mot högskatte samhället❤️👍

Ja, detta är äckligt rent ut sagt. Vilken sopa !!
Maggan kan väl lika gärna lansera Sosseriet som ett lågskatteparti när hon ändå gör som hon gör ?
Istället för att alla betalar 55 % i skatt så kan Sosseriet gå till val på att alla slipper undan med bara 20 % i skatt, eller hur ?

Plus ett generellt Lex Özzen avdrag att alla får dra av 85 000 kronor ?

Plus ett Lex Sahlin-Toblerone avdrag på 53 000 kronor per år ?
Kom ihåg Allah ska med !!!

Istället så höjer Sossarna ihop med MP skatten på bränslen till futtiga 200 kr/litern typ ?

Citat:
Ursprungligen postat av Finmalet
Att hon inte har en påverkan/inverkan på maken och lätt kunde ha gjort på ett annat sätt om hennes moraliska fiber var starkare än hennes girighet.

Med det sagt så beskyller jag henne heller ej för detta minre fiffel som knappast ens är olagligt, alla håller på med det tyvärr och Sverige har snart en regressiv skatt pga alla hål i skattesystemet som finns för de med kapital.

Dock är hon faktiskt styrelsemedlem i sitt och makens bolag. Så hon var mycket väl medveten vad som pågick.
Maggan är en idiot rent ut sagt...

Sossepartiet är förmodligen fullt av sådana här sossetoppar som gör på samma
sätt.
Förut fanns det en säkerhetsventil för dessa genom att rymma till Bryssel.
Tex Margot Wallström ??
Men den verkar inte lika öppen nu ?

3:12 reglerna är väl skapade för att fåmansbolag ska kunna överleva.
Tex små familjebagerier och liknande.
Knappast för Sossetopparna ?
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2026-06-26 kl. 17:07.
Citera
2026-06-26, 17:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Ja, detta är äckligt rent ut sagt. Vilken sopa !!
Maggan kan väl lika gärna lansera Sosseriet som ett lågskatteparti när hon ändå gör som hon gör ?
Istället för att alla betalar 55 % i skatt så kan Sosseriet gå till val på att alla slipper undan med bara 20 % i skatt, eller hur ?

Istället så höjer Sossarna ihop med MP skatten på bränslen med 200 kr/litern typ ?

Dock är hon faktiskt styrelsemedlem i sitt och makens bolag. Så hon var mycket väl medveten vad som pågick.
Maggan är en idiot rent ut sagt...

Sossepartiet är förmodligen fullt av sådana här sossetoppar som gör på samma
sätt.
Förut fanns det en säkerhetsventil för dessa genom att rymma till Bryssel.
Tex Margot Wallström ??
Men den verkar inte lika öppen nu ?

3:12 reglerna är väl skapade för att fåmansbolag ska kunna överleva.
Tex små familjebagerier och liknande.
Knappast för Sossetopparna ?

Alltså jag menar på att hon en möjlighet att påverka, personen jag citerar menar på att hon inte hade någon agency där alls.

Frågan är varför du bryr dig att en sossepolitiker gör så när varenda kapitalist och dennes fru gör samma sak eller vice versa medan knegare och småföretagare får betala världen högsta skatter om de spelar som det var tänkt.

Jag vet, hon är politiker, det är lätt att hata henne och hon "hycklar" tycker du, buhuhu. Inget kommer att ändras förrän du hatar hela upplägget och inte någon hycklare hit eller dit.

Röstar du blått så fortsätter det, röstar du rött så kanske det finns en minimal chans att hålen täpps till. Men nog behövs det en färglös revolution mot överheten och sörjan om det här faktiskt ska förändras.
Senast redigerad av Finmalet 2026-06-26 kl. 17:16.
Citera
2026-06-27, 17:12
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmalet
Alltså jag menar på att hon en möjlighet att påverka, personen jag citerar menar på att hon inte hade någon agency där alls.

Frågan är varför du bryr dig att en sossepolitiker gör så när varenda kapitalist och dennes fru gör samma sak eller vice versa medan knegare och småföretagare får betala världen högsta skatter om de spelar som det var tänkt.

Jag vet, hon är politiker, det är lätt att hata henne och hon "hycklar" tycker du, buhuhu. Inget kommer att ändras förrän du hatar hela upplägget och inte någon hycklare hit eller dit.

Röstar du blått så fortsätter det, röstar du rött så kanske det finns en minimal chans att hålen täpps till. Men nog behövs det en färglös revolution mot överheten och sörjan om det här faktiskt ska förändras.

Hahahahahahahahaaaaaaaaa! Du slår fan knut på dig själv gubben i ditt försvar till DDR Girig Hycklare Maggan.
Hon gör bara det alla andra Sossar gör och har gjort i alla tider. Alla ska ha det lika dåligt. Förutom Sossarna.
Göran Persson bor ju för fan i en herrgård numera. Hur många jävla ”arbetare” känner du som gör det??!!
Arbetar partiet my fucking ass son!
Citera
2026-06-27, 17:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosEstevez
Hahahahahahahahaaaaaaaaa! Du slår fan knut på dig själv gubben i ditt försvar till DDR Girig Hycklare Maggan.
Hon gör bara det alla andra Sossar gör och har gjort i alla tider. Alla ska ha det lika dåligt. Förutom Sossarna.
Göran Persson bor ju för fan i en herrgård numera. Hur många jävla ”arbetare” känner du som gör det??!!
Arbetar partiet my fucking ass son!

Jag försvarar ingen.Jag vill ta ner hela skiten.
Citera
2026-06-28, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Hon kör 90km/h enligt vad lagen tillåter, istället för att självmant sänka sin egna hastighet till 50km/h som hon själv argumenterar för borde gälla. Hon följer med i de uppsatta spelreglerna men vill ända dom. Inget konstigt.
Kallas för hyckleri, och går du på ditt eget exempel så bör hon föregå med gott exempel, annars finns ju ingen anledning att göra förändringen hon förespråkar. Du sänker hastigheten med hänvisning till säkerhet, skatter höjs med hänvisning till att man vill finansiera nån offentlig tjänst eller minska klyftorna.

Som sagt, ser lika illa ut som om en SDare hade gömt illegala i källaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in