Igår, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Men detta ökar ju klyftorna i samhället, är det bra?

Så här säger Magdalena Andersson om saken:
"När människor plockar ut höga inkomster och inte betalar inkomstskatt utan betalar en låg avkastningsskatt på inkomsten, då ökar klyftorna"

Jag trodde inte det var sant först! Vad finns det mer att gräva fram? Nu blev jag nyfiken kan erkännas…. 😊

https://x.com/susannasilfver/status/2069071057588256958
Citera
Igår, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valdagen
Girighet talar sitt tydliga språk.

Kaptitalismen inom (S) är i full blom både nationellt men också regionalt och lokalt.. Någon frågade om detta det nya (S)? Jag skulle säga under himmelen intet nytt…

(FB) S-politiker går till domstol och kräver motsvarande 700.000/månaden i arvode (juni 2026)
Citera
Igår, 20:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Har faktiskt svårt att se att så skulle vara fallet. Magda har nog ett väldigt packat schema, särskilt nu i valtider, och kvalitetstiden hon spenderar med sin make går nog inte åt att diskutera hur han valt att lägga upp utdelningen i sitt företag.

Sen är det klart att om hon sett upplägget säkert hade förstått vad han höll på med, men det är ju en annan sak.

Tror du helt ärligt att det är något han startat med senaste månaden?
Detta har han säkerligen gjort hela sitt liv och hon är väl medveten om hur upplägget ser ut men givetvis säger hon inte det till journalister då det istället skylls på att gubben tar hand om ekonomin hemma.
Citera
Igår, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tror du helt ärligt att det är något han startat med senaste månaden?
Detta har han säkerligen gjort hela sitt liv och hon är väl medveten om hur upplägget ser ut men givetvis säger hon inte det till journalister då det istället skylls på att gubben tar hand om ekonomin hemma.

Hej, hittade artikeln nu, blä vad dåligt gjort..
Och min pensionsålder har hon höjt till 70 år… Tack för det, ingen som funderat över varför pensionsfrågorna inte hanteras i riksdagen utan i den särskilda pensionsgruppen? Skumt det med…

https://timbro.se/smedjan/anderssons-hushallsekonomi-bygger-pa-skatteplanering/
Citera
Igår, 20:42
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMoonshine
Hej, hittade artikeln nu, blä vad dåligt gjort..
Och min pensionsålder har hon höjt till 70 år… Tack för det, ingen som funderat över varför pensionsfrågorna inte hanteras i riksdagen utan i den särskilda pensionsgruppen? Skumt det med…

https://timbro.se/smedjan/anderssons-hushallsekonomi-bygger-pa-skatteplanering/

Se helt enkelt till att rösta rätt så hon inte tar över styret och får göra det värre för alla andra.

Läs detta från M, klart de tar i lite extra men jag är rädd för att det inte är så mycket.

https://www.expressen.se/debatt/debatt-utan-m-blir-parkeringen-dyr/
Citera
Igår, 20:46
Medlem
Citat:
Ja det är lite märkligt….
Vilket då ? Att Timbro inte tycks veta vad karlen heter ? Namnet återfinns inte i artikeln.

Men så blir det lätt när man sätter unga, okunniga och oerfarna människor till att göra
det smutsiga jobbet. Det vet du förstås säkert själv.

Och i toppen för Timbro finns PM Nilsson som fick avgå från sin toppost i kanslihuset
när det visade att fuskade med fiskandet. Inte något föredöme precis.
Citera
Igår, 20:52
Medlem
Varför inte köra med att hon anlitade svart städhjälp också ? Det är visserligen inte sant
men storljugarna måste väl få breda ut sig. Och hon avstod inte heller från sin RUT !

Städfirman i fråga fortsätter att fuska. Men ekonomisk brottslighet gillas ju av den här
s k SDregeringen.

"När polisen kom till huset frihetsberövades en kvinna som saknade uppehållstillstånd och vistades illegalt i Sverige. Enligt tidningen saknade företaget också kollektivavtal, vilket blivit föremål för diskussion och lett till hård kritik mot Andersson under helgen."

Ekonomisk brottslighet gillas av Timbro m fl.
Citera
Igår, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Se helt enkelt till att rösta rätt så hon inte tar över styret och får göra det värre för alla andra.

Läs detta från M, klart de tar i lite extra men jag är rädd för att det inte är så mycket.

https://www.expressen.se/debatt/debatt-utan-m-blir-parkeringen-dyr/

Hoppas väljarna inser att rödgröna röran smider planer för att höja bränslepriserna med 10 kr per liter, i någon artikel läste jag att ett riktpris på 40 kr var lämpligt. Yepp lamslå Sverige.. OCH det kommer inte att märkas om vi ställer alla fordon i Sverige permanent.. Och vad vill (S) med samarbetspartier ha de ökade skatteintäkterna till? Ett ökat flyktingmottagande enligt V… 😳
Citera
Idag, 00:11
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Hoppas väljarna inser att rödgröna röran smider planer för att höja bränslepriserna med 10 kr per liter, i någon artikel läste jag att ett riktpris på 40 kr var lämpligt. Yepp lamslå Sverige.. OCH det kommer inte att märkas om vi ställer alla fordon i Sverige permanent.. Och vad vill (S) med samarbetspartier ha de ökade skatteintäkterna till? Ett ökat flyktingmottagande enligt V… 😳

Exakt något sånt är att vänta.
Elpriser kommer säkerligen också gå upp då vindsnurror som MP vill bygga i mängder kostar pengar och ger tyvärr väldigt lite. När de väl ger mycket så blir det till minuspriser.

Vem vill äga de snurrorna?
Citera
Idag, 08:38
Medlem
CarlosEstevezs avatar
Citat:
Jag trodde inte det var sant först! Vad finns det mer att gräva fram? Nu blev jag nyfiken kan erkännas…. 😊

https://x.com/susannasilfver/status/2069071057588256958

Den där DDR Maggan är så otroligt vidrig. Står där så jävla självgod och arrogant och ondgör sig över alla som gör som hon själv gör. Hon själv och hennes lika klåfingriga kamrater som vill skatta oss andra tills vi inte rör på oss längre.
Gör den där kvinnan annat än ljuger och är ohederlig? Ledarmaterial någon?

Är nog även ganska säker på att det här endast är toppen på ett isberg gällande "bolagets" skumraskaffärer. Är nog ganska många tjänster och gentjänster a la sosse som står för den "extra inkomsten". Att vara hög sosse kommer alltid med privilegier betalat av oss som verkligen jobbar och sliter för våra löner. Korruptare parti får man leta efter.

Att inte vårt skämt till public service ens tar upp det här som en fucking fotnot säger allt. Inget att se här. Den "goda" sidan är ofelbar. Om skräckkabinettet DDR Maggan-V-MP kommer till makten i September så skulle jag inte ge en tunna piss för Sveriges framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in