2026-06-22, 10:45
Medlem
RiMaXs avatar
Kommer ihåg att Systembolaget hade stängt på helgerna förr, det gick bra det också. Hann man inte dit själv så fanns det som regel alltid nån man kunde skicka bud med eller utnyttja de ombud som fanns lite här och var!
Citera
2026-06-22, 11:25
Avslutad
Till och med i Norge får man köpa öl i matbutiker. Det säger väl allt om hur insnöat Sverige är.
Citera
2026-06-22, 14:13
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultharius
Till och med i Norge får man köpa öl i matbutiker. Det säger väl allt om hur insnöat Sverige är.

Staten i sverige har bestämt att vuxna inte kan ta egna beslut när det gäller att köpa alkohol.
Citera
2026-06-22, 18:50
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Nej.
Jo, har du inte koll Quinna?
Citera
2026-06-22, 19:02
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Jo, har du inte koll Quinna?

Alla blir inte alkisar om man hade kunnat köpa alkohol när som helst. Skrämselpropaganda!
Citera
2026-06-23, 17:01
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Jag vill nog inte ha en lösning? Har aldrig påstått att jag har problem med Systembolagets öppettider, det var trådstartaren som hade det. Jag har alltid vad som kan behövas hemma, och börjar det sina i barskåpet så fylls det på vid tillfälle. När Systembolaget har öppet!
Tänk om du får ett oväntat besök av gäster en långhelg och ni börjar laga en speciell måltid där en viss dryck passar som bäst till denna.
Då får du gå miste om spontanitet och fullständiga mat och dryck upplevelser.
Eller bunkrar du all sorts dryck hemma ifall att eller bara fyra flak Kung 5.2%
Senast redigerad av Giant Squid 2026-06-23 kl. 17:03.
Citera
2026-06-23, 19:26
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Alla blir inte alkisar om man hade kunnat köpa alkohol när som helst. Skrämselpropaganda!
Ja men sossarna har det som anledning till att förbjuda försäljning på t.ex söndagar.
Iogt nto har starka kopplingar till socialdemokratin.
Citera
2026-06-24, 02:21
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Vaknade upp ledig idag och var lite sugen på en starköl. Googlade mitt närmsta systembolag och såg på öppettiderna att inte ens på tre dagar får jag köpa en starköl i hela Sverige alltså vad är det för vidrigt bögland

Alla ni är så jävla sämst

Från Abba till Allah och inte ens en bärs får man dricka på tre dagar

Ni är sjuka i era hjärnor

jag orkar inte med er

explodera er själva

tack dra åt helvete
Maken till lamt försök till provokation. Framförhållning är inte svårt. Det går att köpa öl utan att hälla i sig allt direkt. Svårare än så är det inte. Såvida man inte är alkoholist då men då bör man söka hjälp och sluta dricka helt och hållet.
Citera
2026-06-26, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Om man vet att man ska ha nåt på Systembolaget och en helg (mitt i veckan eller inte) närmar sig så tar man väl reda på öppettiderna? Grattis, där lärde kanske du dig nåt nytt?

Du fick byxorna nerdragna inför öppen ridå på flashback och detta är allt du har att komma med?
Citera
2026-06-26, 15:46
Medlem
För man kan köpa det på fredagen innan kl 18:00
Kallas Planering.
Citera
2026-06-26, 16:03
Medlem
BevarsMilderPengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Vaknade upp ledig idag och var lite sugen på en starköl. Googlade mitt närmsta systembolag och såg på öppettiderna att inte ens på tre dagar får jag köpa en starköl i hela Sverige alltså vad är det för vidrigt bögland

Alla ni är så jävla sämst

Från Abba till Allah och inte ens en bärs får man dricka på tre dagar

Ni är sjuka i era hjärnor

jag orkar inte med er

explodera er själva

tack dra åt helvete

Det får man. På krogen.

Och om du inte kan planera bättre än så så tackar din kropp för pausen.
Citera
2026-06-26, 16:13
Medlem
slagskotts avatar
Så länge som du inte bor i en papplåda så kan du ju ha öl hemma hela tiden om något spontant skulle dyka upp.
Ett stort plus med att ha det hemma är att du inte behöver dricka pissljummen bärka rätt från systembolaget (om du sätter det i kylskåpet)

Jag vägrar besvara ts fråga och riktar mig helt sonika in på en lösning istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in