2026-06-19, 10:10
Avstängd
Vaknade upp ledig idag och var lite sugen på en starköl. Googlade mitt närmsta systembolag och såg på öppettiderna att inte ens på tre dagar får jag köpa en starköl i hela Sverige alltså vad är det för vidrigt bögland

Alla ni är så jävla sämst

Från Abba till Allah och inte ens en bärs får man dricka på tre dagar

Ni är sjuka i era hjärnor

jag orkar inte med er

explodera er själva

tack dra åt helvete
Citera
2026-06-19, 10:17
Medlem
Onanikrems avatar
Lär dig helgdagarna!

Kan hålla med om att det är lite irriterande, men har tre flak i skuffen och nästan ett helt i kylen. Kallas planering. Varit så i Sverige sedan Hedenhös, eller i alla fall så länge jag varit med.

Midsommar och Julafton är de två största högtiderna i Sverige. Antar de vill vara lite lediga då med?
Citera
2026-06-19, 10:19
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Du verkar mentalt ostadig när du är nykter. Starköl eller andra drycker med alkohol är det sista du bör dricka, då kommer din redan dåliga hjärna fungera ännu sämre.

Systembolaget är mycket bra, om det dämpar psykfalls möjligheter att dricka så de skapar ännu mer problem för andra människor.

Och högern och onda liberaler vill såklart öka tillgängligheten av alkohol till dessa människor som aldrig borde dricka en droppe till.
Citera
2026-06-19, 10:25
Medlem
Flytta till Helsingborg. Öppet i DK hela helgen. Dessutom serverar hotell numera alkohol före 11
Citera
2026-06-19, 10:28
Medlem
Det är förjävligt jag håller med.. Borde säljas på macker och mataffärer som i alla andra länder.
Citera
2026-06-19, 10:30
Avstängd
John.Glantons avatar
Så är det i clownlandet Sverige.

Här har vi monopol, och sen slår man igen butiken när folk behöver handla.

Du får väl knarka istället!
Citera
2026-06-19, 10:31
Medlem
Grisus-Kristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Vaknade upp ledig idag och var lite sugen på en starköl. Googlade mitt närmsta systembolag och såg på öppettiderna att inte ens på tre dagar får jag köpa en starköl i hela Sverige alltså vad är det för vidrigt bögland

jag orkar inte med er

explodera er själva

tack dra åt helvete
Det är för att gynna narkotikaförsäljning.
Moder Svea vill att du ska ta något bättre ibland.
Citera
2026-06-19, 10:32
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss

jag orkar inte med er

explodera er själva

tack dra åt helvete

Kan förklara, det är för att Sverige har ett monopol. Väldigt sämst, och unikt, ett sätt för staten att vara enda inkomsttagare på alkohol, istället för som i alla andra länder där man kan öppna en affär och sälja bärs om man vill. De är pungar helt enkelt.
Citera
2026-06-19, 10:33
Medlem
karlgunnars avatar
Pga att i Sverige vet staten bättre än vuxna människor. Gäller från Systembolaget till föräldraledighet och allt däremellan och svenskarna trivs med detta.
Citera
Medlem
Jag hade för tillfället inte i minnet att midsommardagen var en röd dag, det kan ju vara lite besvärande för den som tömmer baren redan aftonen före.

Men är det så förtvivlat svårt att stasha upp lite och hushålla med det? Är hela skafferiet det som ryms i rockfickan?
Facit finns ju t.o.m i en liten fickkalender, och den som redan lever på marginalerna kanske borde ha koll.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Ja i Sverige får du ta beslutet att operera bort kuken och döpa om dig till Britta när du är typ 13 år (eller nått) men myndig nog att köpa starköl (öl, med andra ord) på Hemköp betraktas du aldrig som. Till situationens försvar så är det en del av svensk allmänkunskap att vara medveten om att systemet är stängt på midsommarafton. Framförhållning nästa gång! Och, glad midsommar! Blir folköl för dig idag är jag rädd
Citera
2026-06-19, 10:35
Medlem
själv har jag börjat dricka antabus för att slippa supa...
men vet hur det är ts, "styrkekramaR"
JAG SLUTADE FIRA NATIONALDAGEN NÄR BOLAGET BÖRJADE HA STÄNGT DEN DAGEN
ojsan...sorry, råkade caps:a

du får traska till ica o köpa 3.5- or istället!

lycka till i nykterhetens dag, o gla midsommar på dig!

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in