2026-06-21, 12:44
Medlem
För att Sverige är ett av världens mest feminiserade land.

Swefem inte Sweden
Citera
2026-06-21, 15:47
Medlem
Det är ett arv från DDR-tiden i Sverige.
Citera
2026-06-21, 16:37
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Jag och många med mig tycker att den obligatoriska nykterhetsföreläsningen om 15 minuter som gäller vid gårdsförsäljning borde vara standard vid all försäljning av alkohol. Man kan tänka att kassor på systembolaget är byggda som en del i ett system där varje kassa efterföljs av 8-10 bås där en avskräckande föreläsning kan ges.

Något krångligare på krogen, men man kan i alla fall tänka sig att servitrisen har på sig att, under hot om vite, ge ett kortare sammandrag av farorna, kanske komprimerat till bara 2-3 minuter. Beställer alla vid bordet samtidigt så kan tid sparas.

Detta skulle på allvar hjälpa de fördruckna folket i Sverige att skärpa till sig.
Citera
2026-06-21, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Vaknade upp ledig idag och var lite sugen på en starköl. Googlade mitt närmsta systembolag och såg på öppettiderna att inte ens på tre dagar får jag köpa en starköl i hela Sverige alltså vad är det för vidrigt bögland

Alla ni är så jävla sämst

Från Abba till Allah och inte ens en bärs får man dricka på tre dagar

Ni är sjuka i era hjärnor

jag orkar inte med er

explodera er själva

tack dra åt helvete

Det kallas Planering!
Citera
2026-06-21, 20:04
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Mat lever man av. Inte alkohol.

Kaffet då?
Citera
2026-06-21, 20:08
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Det verkar vara väldigt svårt att planera för en del människor! Alla vet att på söndagar och helgdagar är Systembolaget stängt, ska man då ha nåt därifrån får man ta sig dit innan!

Eller så låter man vanliga affärer få sälja sprit alla dagar så löser sig problemen helt. Men du vill nog inte ha en lösning.
Citera
2026-06-21, 20:19
Medlem
SoulOfSophias avatar
Därför att man tydligen vill att svenska folket under röda dagar ska kontakta närmsta langare och köpa sprit illegalt där istället. Det är samma visa när det kommer till knark. Man undanhåller Sverige en normal laglig marknad för att man vill att knark ska köpas av farliga gäng istället.
Citera
2026-06-21, 20:24
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Vaknade upp ledig idag och var lite sugen på en starköl. Googlade mitt närmsta systembolag och såg på öppettiderna att inte ens på tre dagar får jag köpa en starköl i hela Sverige alltså vad är det för vidrigt bögland

jag orkar inte med er

explodera er själva

tack dra åt helvete
Jag vet inte om retards och mongos får handla på bolaget men jag är tämligen säker på att de genom att räkna på fingrarna kan lära sig när ölen tar slut och det behövs påfyllning. De kan förvånansvärt ofta även veckodagarna. Hävdar du alltså att du är mer korkad än ett mongo?
Citera
2026-06-21, 20:25
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Sossarna har bestämt det för om du kan köpa alkohol vilken dag som helst så blir alla alkoholiserade.

Nej.
Citera
2026-06-22, 02:42
Medlem
Citat:

jag orkar inte med er

explodera er själva

tack dra åt helvete

I ett solidariskt samhälle så hade vi langat till varandra i tider som detta.
Knacka på hos grannen o fråga, det kanske blir en grej att ni tar en öl tillsammans nångång per månad som det bore vara?

Jag hade lätt bjudit dig (om jag nu drack vilket jag ack så sällan gör).

PS: Jag är fortf för systemet. Bara att man i rimlig mån går runt det också. Lite som gräs borde vara illegalt men utan större konsekvenser för regelbrott. Gränsfall är bra saker.
Senast redigerad av Finmalet 2026-06-22 kl. 02:45.
Citera
2026-06-22, 07:55
Medlem
Eftersom det blir svårt när systembolaget är stängt.

Citat:

jag orkar inte med er

explodera er själva

tack dra åt helvete
Citera
2026-06-22, 10:25
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Eller så låter man vanliga affärer få sälja sprit alla dagar så löser sig problemen helt. Men du vill nog inte ha en lösning.

Jag vill nog inte ha en lösning? Har aldrig påstått att jag har problem med Systembolagets öppettider, det var trådstartaren som hade det. Jag har alltid vad som kan behövas hemma, och börjar det sina i barskåpet så fylls det på vid tillfälle. När Systembolaget har öppet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in