2026-06-19, 22:57
Medlem
Hann med en starköl på lokala krogen iaf.
Köpte även Halmstad Crush som jag tittar på just nu Hallon och gurka. 😅
Den är på hela 2,2 procent så jag får vara försiktig.

Och ja, det obligatoriska sexpacket med folköl slank med. 😋
Citera
2026-06-19, 23:28
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Mat lever man av. Inte alkohol.

Spelar väl ingen roll. Du kan väl ha framförhållning där också? Tanka bilen på lördag klockan 16 kan också begränsas
Citera
2026-06-20, 11:08
Medlem
Wajis avatar
Bara gå på krogen. Själv har jag köpt på mig sprit och öl för 6 månader så jag behöver inte bli utan. Riggat upp storbilds-TV nu på landet så vi kan ligga i poolen och dricka och se matchen i kväll.

Skål
Citera
2026-06-20, 12:09
Medlem
LKKINGENs avatar
Kära TS en revision av ditt alkoholintag hade kanske varit en god idé.
Tycker det är alldeles ypperligt att vi har Systembolaget. Alkohol är en drog precis som så mycket annat ,en lagligt precis som med socker även om beroende och konsekvenser är väl kända faktorer.
Det är lagligt för att det varit så vanligt förekommande under så lång tid, längre än de flesta nationers juridiska system.

Bara för att andra kan köpa alkohol obegränsat i tid betyder inte det tvunget att det är en bra idé.
Majoriteten har sällan rätt vet du, dom är bara lättpåverkade av politikers populism som kan vara svårt för en vanlig människa att se igenom när det låter som en bra idé när det kravlar sig ur politikernas mun.

Har man ett så stort behov av något som inte är receptbelagt oaktat vad det är så har man problem enklare än så är det inte.

En alldeles fantastisk varningsklocka som du antagligen inte hör är att alla som inte tycker som du är idioter, speciellt de som skriver om beroende.
Kram och googla på länkarna.
Citera
2026-06-20, 12:17
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Inte för att jag försvarar den svenska alkoholpolitiken, men när den nu är som den är så måste man ha framförhållning. Kan väl knappast ha kommit som en överraskning att bolaget brukar hålla stängt under midsommarhelgen?

Själv så har jag öl hemma så att jag klarar mig i flera veckor. Skål!
Citera
2026-06-20, 13:11
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Lär dig helgdagarna!

Kan hålla med om att det är lite irriterande, men har tre flak i skuffen och nästan ett helt i kylen. Kallas planering. Varit så i Sverige sedan Hedenhös, eller i alla fall så länge jag varit med.

Midsommar och Julafton är de två största högtiderna i Sverige. Antar de vill vara lite lediga då med?

Har för mig att de någon midsommar haft öppet till 13 men kanske är nyår jag tänker på. Sen förstår jag inte hur folk inte hinner gå på bolaget innan, kan man inte ha öl hemma en vecka innan midsommar utan att dricka upp det, så är man nog en av anledningarna till att systembolaget finns.

Vi vill ju tillbaka till det gamla Sverige och då ska allt hållas stängt på storhelger enligt den svensja traditionen. Idag är man ju väldigt bortskämd med att bygg och detaljhandel är öppen under storhelger.
Citera
2026-06-20, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Det verkar vara väldigt svårt att planera för en del människor! Alla vet att på söndagar och helgdagar är Systembolaget stängt, ska man då ha nåt därifrån får man ta sig dit innan!

Midsommarafton är ingen helgdag. Grattis, nu har du fått lära dig något nytt idag.
Citera
2026-06-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Vaknade upp ledig idag och var lite sugen på en starköl. Googlade mitt närmsta systembolag och såg på öppettiderna att inte ens på tre dagar får jag köpa en starköl i hela Sverige alltså vad är det för vidrigt bögland

Alla ni är så jävla sämst

Från Abba till Allah och inte ens en bärs får man dricka på tre dagar

Ni är sjuka i era hjärnor

jag orkar inte med er

explodera er själva

tack dra åt helvete
Jag vet inte var du bor men nu pågår fotbolls-VM och varenda pub/bar/resturang har fullt av öl.
Citera
2026-06-20, 14:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Jag vet inte var du bor men nu pågår fotbolls-VM och varenda pub/bar/resturang har fullt av öl.
Jag är ingen svensk gris som vill sitta på en krog och lyssna på allt oväsen och alla efterblivna personer som tittar på en fotboll alltså det är helt meningslöst jag ägnar mig åt helt andra saker. Jag ville ha en öljävel, att det ska vara så svårt? Jag måste alltså bege mig till en jävla krog och sitta där som en alkoholistpundare som ska ha sin fix? Jag får inte chilla hemma med dem ifred? Mycket obehagliga mentaliteter finns bland nordbor.

Svensk fotboll är död det är patetiskt hela landet är fyllt med miljoner araber och afrikaner och sen ska vi heja hurra för att sparka boll? Komigen vafan vem bryr sig om fotboll?

Ska alla fittor som kallat folk rasister för de kritiserat invandringen och utländska gärningsmän - ta på sig sverigetröja vifta sverigeflagga sjunga sverigeramsor och skrika hurra nå är det mål? Asså den sektliknande mentaliteten bland nordfolk är skrämmande.

Det känns nästan som att jag starta en tråd om att jag är emot pedofili och nästan majoriteten svenskar hoppar in och skriver att det är helt normalt och naturligt och det är bara att anpassa sig med framförhållning... helt overkligt.

Ska jag sitta på en krog bland massa svenska grisar och andra invandrarmixar som låtsas heja på sverige kom igen det är ju inte ens svenskar i majoritet på stan? Så när Sverige gör mål ska alla invandrarmän hångla öppet på stan och på krogen med sina svenska flickvänner? Asså detta är ingen syn jag vill ha framför mig jag vill bara dricka en öl ifred inte gå på krogen där ni sjuka alkoholistgriser sitter och tittar på fotboll eller om det är farmen på svt.
Senast redigerad av SkogsMullenss 2026-06-20 kl. 14:38.
Citera
2026-06-20, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsMullenss
Jag är ingen svensk gris som vill sitta på en krog och lyssna på allt oväsen och alla efterblivna personer som tittar på en fotboll alltså det är helt meningslöst jag ägnar mig åt helt andra saker. Jag ville ha en öljävel, att det ska vara så svårt? Jag måste alltså bege mig till en jävla krog och sitta där som en alkoholistpundare som ska ha sin fix? Jag får inte chilla hemma med dem ifred? Mycket obehagliga mentaliteter finns bland nordbor.

Svensk fotboll är död det är patetiskt hela landet är fyllt med miljoner araber och afrikaner och sen ska vi heja hurra för att sparka boll? Komigen vafan vem bryr sig om fotboll?

Ska alla fittor som kallat folk rasister för de kritiserat invandringen och utländska gärningsmän - ta på sig sverigetröja vifta sverigeflagga sjunga sverigeramsor och skrika hurra nå är det mål? Asså den sektliknande mentaliteten bland nordfolk är skrämmande.

Det känns nästan som att jag starta en tråd om att jag är emot pedofili och nästan majoriteten svenskar hoppar in och skriver att det är helt normalt och naturligt och det är bara att anpassa sig med framförhållning... helt overkligt.

Ska jag sitta på en krog bland massa svenska grisar och andra invandrarmixar som låtsas heja på sverige kom igen det är ju inte ens svenskar i majoritet på stan? Så när Sverige gör mål ska alla invandrarmän hångla öppet på stan och på krogen med sina svenska flickvänner? Asså detta är ingen syn jag vill ha framför mig jag vill bara dricka en öl ifred inte gå på krogen där ni sjuka alkoholistgriser sitter och tittar på fotboll eller om det är farmen på svt.
Vem fan glor på fotbollen?
Men vi Svenskar kan hushålla. Hur kan du ens vara utan öl är bara konstigt. Basvaror ska finnas hemma.
Citera
2026-06-20, 14:50
Medlem
Giant Squids avatar
Att ha framförhållning och planera sina alkoholintag för att köpa fyra plattor öl till en långhelg är ju tecken på alkohol problematik om något
Jag köper hellre ett par enstaka bärs eller nedkylt vin om jag är sugen på det för tillfället
Citera
2026-06-20, 17:17
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Midsommarafton är ingen helgdag. Grattis, nu har du fått lära dig något nytt idag.

Om man vet att man ska ha nåt på Systembolaget och en helg (mitt i veckan eller inte) närmar sig så tar man väl reda på öppettiderna? Grattis, där lärde kanske du dig nåt nytt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in