2026-06-26, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Israel har inte mördat några barn alls så den korrekta siffran mördade barn sedan oktober 2023 är noll barn (0 st).

Det krävs en särskild typ av utvecklingsstörning för att inte veta skillnaden mellan mord (olagligt) och död i krig (ej olagligt).

Israel tackar dig för att du genom gediget och ihärdigt imbecillt beteende drar ett löjets skimmer över Palestinarörelsen.
Den oberoende rapporten från FN menar att Israel visst mördar barn med intention.

Låt mig citera lite
Israel has killed 20,000 children and injured 44,000 more since 7 October 2023

In one instance, a 14-year-old boy was shot by an Israeli military patrol as he was leaving his house, Mr. Sidoti said, explaining that the patrol had been in the area, but at the time there had been no fighting taking place.

“He was shot, badly injured and was lying on the ground,” Mr. Sidoti continued. “He was surrounded by a company of Israeli soldiers who were chatting and probably some of them smoking, over a period of 45 minutes, while this 14-year-old boy bled to death.”

https://news.un.org/en/story/2026/06/1167790
Att Israel förknippas med Boko Haram, Yemen och Sudan är såklart dåligt för Israels anseende. Att man dessutom är bäst i klassen på barnamord gör det hela ännu värre.

Jag och många med mig tycker Israel gör fel och att man tagit sig vatten över huvudet. Det är som att det råder en kollektiv psykos bland israeler. Och vi här på Flashback får bevittna det i realtid via dig och andra förnekare. Ni har inga argument kvar och det märks så tydligt.

Innerst inne tror jag du skäms. Så därför förnekar du. Du ljuger helt enkelt för dig själv och vill inte tro att Israel mördar barn.
Citera
2026-06-26, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Den oberoende rapporten från FN menar att Israel visst mördar barn med intention.

Nej. Du visar bara som imbecill Palestinaanhängare att du inte förstår engelska. "Kill" är inte samma sak som "mörda".

Normalt sett är jag motståndare till att Flashback tillåter dårar att sprida dynga över hela forumet men i ditt fall stöder jag det. Dina inlägg är så fenomenalt efterblivna att du på egen hand tar heder och ära av samtliga Palestinaanhängare.
Citera
2026-06-26, 00:22
Medlem
Citat:
Nej. Du visar bara som imbecill Palestinaanhängare att du inte förstår engelska. "Kill" är inte samma sak som "mörda".

Normalt sett är jag motståndare till att Flashback tillåter dårar att sprida dynga över hela forumet men i ditt fall stöder jag det. Dina inlägg är så fenomenalt efterblivna att du på egen hand tar heder och ära av samtliga Palestinaanhängare.
Från TS:
” The U.N. commission said that Palestinian children were deliberately targeted and killed during the war, including after ​a ceasefire came into effect in October 2025”

deliberately killed = mord. Så enkelt är det. Och det är oxå varför FN säger att det är folkMORD som pågår.

Förnekar du FNs rapport?
Citera
2026-06-26, 00:42
Medlem
Citat:
Från TS:
” The U.N. commission said that Palestinian children were deliberately targeted and killed during the war, including after ​a ceasefire came into effect in October 2025”

deliberately killed = mord. Så enkelt är det. Och det är oxå varför FN säger att det är folkMORD som pågår.

Förnekar du FNs rapport?

Jag förnekar att du har en intelligens överstigande IQ70.

Du använder omväxlande talet 20 000 respektive enskilda fall i samband med "mördade". Du har inte koll ens på det du själv skriver.

Och Ja, den FN-rapporten torkar jag mig i röven med. Den innehåller inga bevis överhuvudtaget.

Israel tackar dig för att du på egen hand inkompetensförklarar hela Palestinarörelsen. Thank you for your service!
Citera
2026-06-26, 06:34
Medlem
Citat:
Jag förnekar att du har en intelligens överstigande IQ70.
Och Ja, den FN-rapporten torkar jag mig i röven med. Den innehåller inga bevis överhuvudtaget.
Såg den inspelande presskonferensen. Där kom frågor om bevis, dessa besvarades på ett tillfredsställande sätt. Supportrar av Israel är inte kända för att acceptera bevis, inget nytt under solen. Fortsätt att leva i förnekelse. För mig är rapporten ytterligare bevis på att Israel begår barbariska brott mot barn.
Citera
2026-06-26, 10:28
Medlem
Citat:

Låt mig citera lite
Israel has killed 20,000 children and injured 44,000 more since 7 October 2023

In one instance, a 14-year-old boy was shot by an Israeli military patrol as he was leaving his house, Mr. Sidoti said, explaining that the patrol had been in the area, but at the time there had been no fighting taking place.

“He was shot, badly injured and was lying on the ground,” Mr. Sidoti continued. “He was surrounded by a company of Israeli soldiers who were chatting and probably some of them smoking, over a period of 45 minutes, while this 14-year-old boy bled to death.”

https://news.un.org/en/story/2026/06/1167790
Att Israel förknippas med Boko Haram, Yemen och Sudan är såklart dåligt för Israels anseende. Att man dessutom är bäst i klassen på barnamord gör det hela ännu värre.

Jag och många med mig tycker Israel gör fel och att man tagit sig vatten över huvudet. Det är som att det råder en kollektiv psykos bland israeler. Och vi här på Flashback får bevittna det i realtid via dig och andra förnekare. Ni har inga argument kvar och det märks så tydligt.

Innerst inne tror jag du skäms. Så därför förnekar du. Du ljuger helt enkelt för dig själv och vill inte tro att Israel mördar barn.

uhm... det står "killed" inte "murderd" i din citeraade text, trollade den efterblivne sigsjälv precis?

jag antar att du inte knyter dina skor själv...
Citera
2026-06-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Såg den inspelande presskonferensen. Där kom frågor om bevis, dessa besvarades på ett tillfredsställande sätt. Supportrar av Israel är inte kända för att acceptera bevis, inget nytt under solen. Fortsätt att leva i förnekelse. För mig är rapporten ytterligare bevis på att Israel begår barbariska brott mot barn.

har du en länk till presskonferansen, var några av de "annonyma" 2 handskällorna på plats och förklarde?. för det vore intressant då de utelämnade alla bevis ur själva rapporten.
Citera
2026-06-26, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
har du en länk till presskonferansen, var några av de "annonyma" 2 handskällorna på plats och förklarde?. för det vore intressant då de utelämnade alla bevis ur själva rapporten.
https://webtv.un.org/en/asset/k1g/k1gxf0y9ld

Tycker att bevisbördan bör ställas i relation till alla påståenden från Israel att hon/hon/jornalister/sjukhus är Hamas utan att presentera något som helst.
Citera
2026-06-26, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
https://webtv.un.org/en/asset/k1g/k1gxf0y9ld

Tycker att bevisbördan bör ställas i relation till alla påståenden från Israel att hon/hon/jornalister/sjukhus är Hamas utan att presentera något som helst.

det skulle de först behöva ställas inför åtal för att behöva göra, medans "bevisen" för att åtala då först behöver bedömmas av en åklagre , följt utav en domstol.

så nej, du behöver faktiskt inte ringa till svt, ge FN tillträde , eller föreslå att en oberonde komission från svenska kennelklubben ska komma hem till dig för att jag skriver en rapport där jag medelar att ett flertal personer (annoyma) har informerat mig o att du bedriver en trning av våldtäktshundar som du därefter leverr till ISIS på bestälnning.

tack för länken, men jag förstår på din text att jag inte kommer få ta del av alla de från rapporten utlämnade bevisen, precis som åklagare och domarna vid icc (eller sydafrika i icj).....
Citera
2026-06-26, 20:36
Medlem
ReedMes avatar
Angående Israels "folkmord". Det finns faktiskt en grupp med riktiga experter inom ämnet som uttalat sig om dessa anklagelser.

More than 170 professionals in the fields of genocide, international law, the Holocaust and antisemitism on Friday demanded that the International Association of Genocide Scholars (IAGS) rescind a resolution issued this week against Israel.
........
The International Court of Justice has said that, to be guilty of genocide, the pattern of a state’s actions must make clear that genocide was the state’s sole intent. If a state, like Israel, is acting in self-defense, it cannot be convicted of genocide.

“It is critical that we not water down the legal elements of genocide for the purpose of advancing ideological positions and bias,” the statement said. “Holocaust and genocide scholars can have legitimate concerns about Israeli conduct in Gaza without working to disparage the very legal standards that exist to protect people from these crimes.”

https://www.timesofisrael.com/genocide-experts-demand-scholars-group-rescind-accusation-against-israel/
Citera
2026-06-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Angående Israels "folkmord". Det finns faktiskt en grupp med riktiga experter inom ämnet som uttalat sig om dessa anklagelser.

More than 170 professionals in the fields of genocide, international law, the Holocaust and antisemitism on Friday demanded that the International Association of Genocide Scholars (IAGS) rescind a resolution issued this week against Israel.
........
The International Court of Justice has said that, to be guilty of genocide, the pattern of a state’s actions must make clear that genocide was the state’s sole intent. If a state, like Israel, is acting in self-defense, it cannot be convicted of genocide.

“It is critical that we not water down the legal elements of genocide for the purpose of advancing ideological positions and bias,” the statement said. “Holocaust and genocide scholars can have legitimate concerns about Israeli conduct in Gaza without working to disparage the very legal standards that exist to protect people from these crimes.”

https://www.timesofisrael.com/genocide-experts-demand-scholars-group-rescind-accusation-against-israel/

Vi får hoppas det reds ut ordentligt i domstol.
Citera
2026-06-29, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Ändå finns det förvånansvärt många palestinier kvar, nästan 5,3 miljoner efter en snabb googling. Under 80 års "folkmord" är det lite drygt 66k per år. Borde vara enkelt att ha utrotat dom under den tiden. Det är säkert samma organisationer som hävdar att jorden kommer gå under om 10 år vilket jag hört varje dag under mitt 47-åriga liv. Inget varken Israel eller palestinierna håller på med är bra just nu och kan vi inte försöka se nyktert på det och hitta en lösning hellre än att enbart skylla allt på Israel? Allt är inte bara deras fel...

Intressant perspektiv. Att det finns människor i en folkgrupp som inte blivit utrotade skulle vara ett argument emot att folkmord inte skett är ju en lagom urbota idiotisk tanke. Vilket alla begriper. Var inte "förintelsen" ett folkmord för att det fanns miljoner judar på andra ställen än där folkmordet begicks? Du får faktiskt ta och läsa på om vad ett folkmord är samt gå tillbaka till skolbänken och läsa historia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in