2026-06-25, 13:05
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Källa på att Sverige ger pengar till Hamas?

Skamligt att det finns folk som stöttar Israels folkmord.

Inte längre, Sverige drog in allt stöd till UNWRA 2024, UNWRA är som bekant ett FN-projekt som håller liv i konflikten genom att permanenta arabernas flyktingstatus i de områden Israel inte annekterat och Egypten och Jordanien inte vill ha pga kaosklanerna som bor där, dvs i Gaza och på Västbanken.

Pengar till UNWRA går tveklöst vidare till Hamas, dels genom att det frigör deras egna skatter från att finansiera det det skulle göra, det egna folkets behov, vilka FN får ta hand om, dels direkt genom lön från UNWRA till Hamasmedlemmar.

För övrigt pågår det inget folkmord, skamligt att det finns folk i Sverige som stöttar islamister och tror att dom är "dom goda".
Citera
2026-06-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Inte längre, Sverige drog in allt stöd till UNWRA 2024, UNWRA är som bekant ett FN-projekt som håller liv i konflikten genom att permanenta arabernas flyktingstatus i de områden Israel inte annekterat och Egypten och Jordanien inte vill ha pga kaosklanerna som bor där, dvs i Gaza och på Västbanken.

Pengar till UNWRA går tveklöst vidare till Hamas, dels genom att det frigör deras egna skatter från att finansiera det det skulle göra, det egna folkets behov, vilka FN får ta hand om, dels direkt genom lön från UNWRA till Hamasmedlemmar.

För övrigt pågår det inget folkmord, skamligt att det finns folk i Sverige som stöttar islamister och tror att dom är "dom goda".

Så Sverige stöttade alltså inte Hamas. Ännu en lögn.

Israel har mördat över 80 000 civila bara dom senaste 3 åren. Många är barn under tio.
Citera
2026-06-25, 16:39
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Så Sverige stöttade alltså inte Hamas. Ännu en lögn.

Israel har mördat över 80 000 civila bara dom senaste 3 åren. Många är barn under tio.

Wow helt vänsterbliven! UNWRA är Hamas, Hamas är UNWRA, UNWRA tillåts inte verka i Gaza utan Hamas godkännande så pengar till UNWRA är pengar till Hamas.

Nej det har dom inte, ännu en lögn.
Citera
2026-06-25, 17:53
Medlem
Citat:
Wow helt vänsterbliven! UNWRA är Hamas, Hamas är UNWRA, UNWRA tillåts inte verka i Gaza utan Hamas godkännande så pengar till UNWRA är pengar till Hamas.

Nej det har dom inte, ännu en lögn.

UNWRA är inte Hamas. Anklagelserna om att nån som var anställd i organisationen också var medlem i Hamas var lögn, även det.

Från mars 2022:

Över 65 000 människor har dödats sedan oktober 2023, däribland mer än 18 000 barn. Tiotusentals palestinier saknas fortfarande, många tros ligga begravda under rasmassor. FN uppskattar att nästan 80 procent av alla byggnader i Gaza har förstörts eller skadats.

https://www.amnesty.se/aktuellt/7-oktober-israel-palestina-gisslan/
Citera
2026-06-25, 18:05
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
UNWRA är inte Hamas. Anklagelserna om att nån som var anställd i organisationen också var medlem i Hamas var lögn, även det.

Från mars 2022:

Över 65 000 människor har dödats sedan oktober 2023, däribland mer än 18 000 barn. Tiotusentals palestinier saknas fortfarande, många tros ligga begravda under rasmassor. FN uppskattar att nästan 80 procent av alla byggnader i Gaza har förstörts eller skadats.

https://www.amnesty.se/aktuellt/7-oktober-israel-palestina-gisslan/

Trovärdiga källor du har ändå som redan 2022 kan rapportera om hur många som dött sedan 2023.

Olika källor anger att minst 10% av UNWRA är faktiska Hamas, sympatisörerna får anses vara betydligt högre då folk med avvikande åsikt kastas från hustak i Gaza. 10 procents infiltration är massivt och då säkerligen på dom styrande positionerna för att maximera förskingringen av våra skattepengar till terrorister. Det är vad våra skattepengar gick till innan nuvarande regeringen stoppade flödet till UNWRA, terror. Allt annat är lögn.
Citera
2026-06-25, 18:39
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:

Nej nej, Sverige stoppade utbetalningar till UNWRA tillfälligt den 30 januari 2024, men återupptog dom igen 9 mars 2024. Så en månad och en veckas stopp bara.
Citera
2026-06-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Nej nej, Sverige stoppade utbetalningar till UNWRA tillfälligt den 30 januari 2024, men återupptog dom igen 9 mars 2024. Så en månad och en veckas stopp bara.

Sverige har helt stoppat stödet till UNWRA. Inte en krona betalas ut sedan 2025.

Du frågade alltså en AI vars databas inte var uppdaterad. Visste du inte att AI alltid svarar utifrån databasen först? Googling sker inte automatiskt. Asså jag dör...

Jag testade att fråga AI samma sak och fick samma svar som du fick. Men jag visste ju att det svaret var fel och AI ändrade sig sedan. Den som använder AI måste ha kompetens nog att se när man får fel svar.
Citera
2026-06-25, 20:58
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Sverige har helt stoppat stödet till UNWRA. Inte en krona betalas ut sedan 2025.

Du frågade alltså en AI vars databas inte var uppdaterad. Visste du inte att AI alltid svarar utifrån databasen först? Googling sker inte automatiskt. Asså jag dör...

Jag testade att fråga AI samma sak och fick samma svar som du fick. Men jag visste ju att det svaret var fel och AI ändrade sig sedan. Den som använder AI måste ha kompetens nog att se när man får fel svar.

Du har rätt. Jag hade helt fel gällande detta. Så är det ibland. Det viktiga för mig att kunna bära det och äga det. Lära mig.

Kommer ha fel jättemycket fler gånger i livet. Det är jag glad över, och omfamnar.

Ej använt AI till ens en del av ett inlägg under hela mitt Flashbackande dock. Där har du fel. Är du beredd att äga det?
Citera
2026-06-25, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Jo gazaremsans befolkning fördubblas var 20 år. Israel har i årtionden stått för gratis vatten och el, västvärlden och Japan har stått för gratis mat, gratis sjukvård och gratis utbildning. Inget fattigt land i Afrika har fått tillstymmelsen till de summorna i bidrag. Och de arabiska bröderna ber för palestinierna och skickar dem en symbolisk summa i samband med ramadan (som de slår på väldigt stora trummor över).

Är Israel inte med i kriget är det ju ointressant att rapportera om. I Yemen svalt 85000 barn ihjäl 2014-18, miljoner är fördrivna från sina hem, men det var ju bara araber som gör sånt araber gör, inget att demonstrera eller skriva upprop över; I Sudan började det senaste inbördeskriget 2023, ett par hundratusen döda, 4 miljoner barn akut undernärda, men det var ju bara araber som gör sånt araber gör, inget att demonstrera eller skriva upprop över; Boko Harams krig i Nigeria har resulterat i minst 300000 barns död, men det var ju bara araber som gör sånt araber gör, inget att demonstrera eller skriva upprop över; i Sahel-regionen rasar ett gäng inbördeskrig där minst 120000 dödats, några miljoner drivits på flykt och den ena svältkatastrofen efter den andra, men det var ju bara araber som gör sånt araber gör, inget att demonstrera eller skriva upprop över.
Hade jag varit israel så hade jag inte velat att mitt land förknippades med dom länder du räknar upp.

Tyvärr enligt TS så ser vi att Israel leder denna barnamördarliga.
Citera
2026-06-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Hade jag varit israel så hade jag inte velat att mitt land förknippades med dom länder du räknar upp.

Tyvärr enligt TS så ser vi att Israel leder denna barnamördarliga.

Är du inte läskunnig? Du citerar ju ett inlägg där det klart framgår att det har dött hundrafalt fler barn i arabernas egna krig jämfört med Gaza.

Israel har återigen anledning att tacka dig för ett inlägg som drar ett löjets skimmer över hela Palestinarörelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av pontec

Är Israel inte med i kriget är det ju ointressant att rapportera om. I Yemen svalt 85000 barn ihjäl 2014-18, miljoner är fördrivna från sina hem, men det var ju bara araber som gör sånt araber gör, inget att demonstrera eller skriva upprop över; I Sudan började det senaste inbördeskriget 2023, ett par hundratusen döda, 4 miljoner barn akut undernärda, men det var ju bara araber som gör sånt araber gör, inget att demonstrera eller skriva upprop över; Boko Harams krig i Nigeria har resulterat i minst 300000 barns död, men det var ju bara araber som gör sånt araber gör, inget att demonstrera eller skriva upprop över; i Sahel-regionen rasar ett gäng inbördeskrig där minst 120000 dödats, några miljoner drivits på flykt och den ena svältkatastrofen efter den andra, men det var ju bara araber som gör sånt araber gör, inget att demonstrera eller skriva upprop över.
Citera
2026-06-25, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Är du inte läskunnig? Du citerar ju ett inlägg där det klart framgår att det har dött hundrafalt fler barn i arabernas egna krig jämfört med Gaza.

Israel har återigen anledning att tacka dig för ett inlägg som drar ett löjets skimmer över hela Palestinarörelsen.
Nu ska jag ge dig en liten mattelektion.

Siffran 300 000 Boko Haram är egentligen följande:

” Of nearly 350,000 deaths from the conflict, it estimated 314,000 to have resulted from indirect causes.”

=> 350 000 - 314 000 =36 000 mördade barn under en period på 12 år vilket ger 3000 mördade barn per år.

Israels goda moraliska gärning för mänskligheten ger en siffra på ca 20 000 barn mördade sedan oktober 2023, dvs en period på 3 år. Vilket då alltså ger 6666 mördade barn per år.

Så säg mig nu kära moraliska överhöghet Petronius von Barnamördare, vilken siffra är störst:

3000 eller 6666? Vilka leder barnamördarligan?

Men framförallt: varför nämns Boko Haram i samma andetag som Israel? Vill Israel associeras med dessa typer?
Citera
2026-06-26, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera

Israels goda moraliska gärning för mänskligheten ger en siffra på ca 20 000 barn mördade sedan oktober 2023,

Israel har inte mördat några barn alls så den korrekta siffran mördade barn sedan oktober 2023 är noll barn (0 st).

Det krävs en särskild typ av utvecklingsstörning för att inte veta skillnaden mellan mord (olagligt) och död i krig (ej olagligt).

Israel tackar dig för att du genom gediget och ihärdigt imbecillt beteende drar ett löjets skimmer över Palestinarörelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in