2026-06-26, 09:51
Medlem
LKKINGENs avatar
Är nog en mest en våt dröm att kvinnor skulle börja med det.
Att dom kan berör under samtal osv tror jag inte kan räknas dit och i vilket fall som tycker jag det verkar som att kvinnor har blivit mindre fysiska i sina uttryck jämfört med för 30 år sedan.

Finns kvinnor som gillar bli tafsade på men det ska såklart vara rätt förutsättningar, inte Olle tandlös 63 som inte duschat sen i julas.
Citera
2026-06-26, 10:00
Medlem
Kleiners avatar
Det togs emot med ett leende och det stannade där. Han förstod att jag var full och glad. Nu var det också så länge sedan, kanske 26-27 år innan, metoo movement.
Senast redigerad av Kleiner 2026-06-26 kl. 10:36.
Citera
2026-06-26, 10:34
Medlem
Kleiners avatar
.
Citera
2026-06-26, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Nu är jag gift sen många år, men likväl händer det att kvinnor tafsar. Allt ifrån små grejer som att låta handen glida längs med ens arm när man råkar sitta bredvid, ta på en när man möts i korridoren till lite mer greppa ens röv när man står i baren på nått hotell.

Tror du på allvar att kvinnor inte kan bete sig de heller?

Jag undviker all fysiskt kontakt med kvinnliga kollegor, inkl kramar när man hälsar. Handslag undantaget.
De kanske råkar komma åt. Händer det att de säger ”oj förlåt!”?
Citera
2026-06-26, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
De kanske råkar komma åt. Händer det att de säger ”oj förlåt!”?

Haha, nej det är högst medvetet

Skulle jag göra så skulle jag riskera en anmälan direkt.
Citera
2026-06-26, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Haha, nej det är högst medvetet

Skulle jag göra så skulle jag riskera en anmälan direkt.
Det är nog ingen större fara med det
Citera
2026-06-26, 11:47
Avslutad
Var med om en kollega som låtsades få ont i nacken ”plötsligt”. Verkligen sååååå ont. Han ville antagligen ha massage då han försökt närma sig mig flertalet gånger samt tafsat på min händer. Min mentor som jag indirekt var beroende av.
Låtsades som att jag inte förstod vad han försökte med. När han märkte att jag inte var så samarbetsvillig slutade det ”plötsligt” göra ont i nacken.
Tror jag gick hem tidigare den dagen också.
Citera
2026-06-26, 12:15
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Var med om en kollega som låtsades få ont i nacken ”plötsligt”. Verkligen sååååå ont. Han ville antagligen ha massage då han försökt närma sig mig flertalet gånger samt tafsat på min händer. Min mentor som jag indirekt var beroende av.
Låtsades som att jag inte förstod vad han försökte med. När han märkte att jag inte var så samarbetsvillig slutade det ”plötsligt” göra ont i nacken.
Tror jag gick hem tidigare den dagen också.

Vilken solskenshistoria! Du botade mentorns akuta nacksmärta och mentorn antar jag gick hem och älskade med sig själv.
Citera
2026-06-26, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Vad räknas som ”tafsa” på en man?

Genuint nyfiken..
Du vet mycket väl vad det innebär spela inte dum din nonchalerande idiot.
Citera
2026-06-26, 12:37
Medlem
Har blivit tafsad ett par gånger etc..vet inte hur jag ska hantera det och tänker att det är bäst att inte ge samma energi och ignorera deras löjliga försök till uppmärksamhet.

Självklart skär det på deras ego när de inte får som dom vill.

Only problem is that i dont give a fuck.
Citera
2026-06-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Det är nog ingen större fara med det

Vad lever du i för värld egentligen? Det är helt olika spelregler, både vad gäller ämnet och allmänt vad kvinnor kan komma undan med på arbetsplatsen jämfört med män.

Kommer du inte ihåg vilket liv det blev när en minister kliade sig på benet och råka komma åt sin bordsgrannes ben med baksidan av handen....

Men det blir offtopic, så säger inte mer om den saken.
Citera
2026-06-26, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Vilken solskenshistoria! Du botade mentorns akuta nacksmärta och mentorn antar jag gick hem och älskade med sig själv.
Det kanske finns magi i tankens kraft?
Alternativt fick han utlösning i byxan för han var röd som en tomat när jag kom tillbaka in i rummet efter att ha låtsats varit upptagen med saker i ett annat rum för att neutralisera det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in