2026-06-26, 13:40
Medlem
Har några gånger när jag varit ute på lokal stött på grupper av drängfulla medelålders kvinnor som tafsar på allt som rör sig, dom brukar hetsa varandra i sådana lägen.

Dom verkar förvänta sig att alla män blir smickrade av detta och kan bli väldigt sura om man knuffar bort en hand från låret eller säger ”lägg av för fan” till dom.
Citera
2026-06-26, 13:57
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Det kanske finns magi i tankens kraft?
Alternativt fick han utlösning i byxan för han var röd som en tomat när jag kom tillbaka in i rummet efter att ha låtsats varit upptagen med saker i ett annat rum för att neutralisera det hela.

Låter som att mentorn fick vad han förtjänade. Det var ju ett dåligt trick han körde med sin fejkade nacksmärta. Han skulle varit ärlig istället och sagt att han tyckte du var snygg.
Citera
2026-06-26, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Analytiker1975
Har några gånger när jag varit ute på lokal stött på grupper av drängfulla medelålders kvinnor som tafsar på allt som rör sig, dom brukar hetsa varandra i sådana lägen.

Dom verkar förvänta sig att alla män blir smickrade av detta och kan bli väldigt sura om man knuffar bort en hand från låret eller säger ”lägg av för fan” till dom.
Kvinnor jobbar mer i grupp så tror att en kvinna har lättare till att gå över gränsen om hon har resten av gruppen ”med sig”.

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Låter som att mentorn fick vad han förtjänade. Det var ju ett dåligt trick han körde med sin fejkade nacksmärta. Han skulle varit ärlig istället och sagt att han tyckte du var snygg.
Såklart men nu var jag ändå inte intresserad av honom. Och det hade klart varit enklare att bara få en komplimang och sedan gå vidare med livet. Själv slänger jag med komplimanger lite varstans (alltid ärliga och genuina) men har fått tagga ner den biten av mig själv, tyvärr.
Citera
2026-06-26, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Vad lever du i för värld egentligen? Det är helt olika spelregler, både vad gäller ämnet och allmänt vad kvinnor kan komma undan med på arbetsplatsen jämfört med män.

Kommer du inte ihåg vilket liv det blev när en minister kliade sig på benet och råka komma åt sin bordsgrannes ben med baksidan av handen....

Men det blir offtopic, så säger inte mer om den saken.
Nej det minns jag inte. Tror inte de flesta tjejer som på riktigt har blivit tafsade på anmäler… Den världen lever jag i.
Citera
2026-06-26, 15:30
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Kvinnor jobbar mer i grupp så tror att en kvinna har lättare till att gå över gränsen om hon har resten av gruppen ”med sig”.

Såklart men nu var jag ändå inte intresserad av honom. Och det hade klart varit enklare att bara få en komplimang och sedan gå vidare med livet. Själv slänger jag med komplimanger lite varstans (alltid ärliga och genuina) men har fått tagga ner den biten av mig själv, tyvärr.

Komplimanger låter nice. Men du tafsar inte på killar och nyper oss i röven eller? Eller som BananaC skrev tidigare här att hon tar gärna tag i bananen när hon ser nåt hon gillar 🙂
Citera
2026-06-26, 15:42
Avstängd
buhbyes avatar
Ofta brukar det handla om att de bara lägger en hand på en och lutar sig emot en lite enkelt. Eller så kan det vara att man får massage eller att de börjar treva med handen runt om kuken.

Brukar hämnas när det händer och ge dem själv ett litet tjuvnyp rätt på fiffin.
Citera
2026-06-26, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Nej det minns jag inte. Tror inte de flesta tjejer som på riktigt har blivit tafsade på anmäler… Den världen lever jag i.
Frågan är om fröken BananaC har haft några beundrare alls med tanke på svaren du ger?
Eller är du en kille?
Killar kan vara riktiga creeps och anpassa sig efter omgivningen om dom vägrar fatta att man inte är intresserad. Riktigt svårt att få fram någon form av bevis då.
En av mina kollegor var så pass mycket creep att han gick i min privata mobil på arbetstid. När jag konfronterade honom och frågade ”varför har du gått i min privata mobil” så svarade han ”varför har du inte kodlås?” Typ som att det vore mitt egna fel?
Matchade med flertalet dolda profiler på Tinder ett tag där ett av kontona var jag i princip bombsäker på var han så bjöd hem honom och stod i dörröppningen med mobilen/video i högsta hugg.
”Tyvärr” var det någon annan när jag öppnade dörren. Förvisso en najs person och var lite chockad men man kanske kan säga ”tur i oturen”. Jag fick inte mitt bevis och han fortsatte vara ett creep.
Pratade alltid skit om sin sambo och jag glodde surt varje gång för att få stopp på det. Men han fattade inte. Tappar alltid respekten för folk som talar illa om sin partner/vänner/familjemedlemmar osv. Riktigt äckligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Komplimanger låter nice. Men du tafsar inte på killar och nyper oss i röven eller? Eller som BananaC skrev tidigare här att hon tar gärna tag i bananen när hon ser nåt hon gillar 🙂
Om BananaC verkligen vore en tjej hade jag hållt långt avstånd som kille. Låter inte sund alls det trollet.

Har jag partner så tar jag mig friheten att tafsa
Är inte så värst verbal i mitt sätt att visa kärlek.
Citera
2026-06-26, 16:16
Bannlyst
Citat:
Frågan är om fröken BananaC har haft några beundrare alls med tanke på svaren du ger?
Eller är du en kille?
Killar kan vara riktiga creeps och anpassa sig efter omgivningen om dom vägrar fatta att man inte är intresserad. Riktigt svårt att få fram någon form av bevis då.
En av mina kollegor var så pass mycket creep att han gick i min privata mobil på arbetstid. När jag konfronterade honom och frågade ”varför har du gått i min privata mobil” så svarade han ”varför har du inte kodlås?” Typ som att det vore mitt egna fel?
Matchade med flertalet dolda profiler på Tinder ett tag där ett av kontona var jag i princip bombsäker på var han så bjöd hem honom och stod i dörröppningen med mobilen/video i högsta hugg.
”Tyvärr” var det någon annan när jag öppnade dörren. Förvisso en najs person och var lite chockad men man kanske kan säga ”tur i oturen”. Jag fick inte mitt bevis och han fortsatte vara ett creep.
Pratade alltid skit om sin sambo och jag glodde surt varje gång för att få stopp på det. Men han fattade inte. Tappar alltid respekten för folk som talar illa om sin partner/vänner/familjemedlemmar osv. Riktigt äckligt.

Om BananaC verkligen vore en tjej hade jag hållt långt avstånd som kille. Låter inte sund alls det trollet.

Jag skrev: jag tror inte att så många kvinnor anmäler om de har blivit tafsade på. Kan du läsa eller?
Citera
2026-06-26, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Jag skrev: jag tror inte att så många kvinnor anmäler om de har blivit tafsade på. Kan du läsa eller?
Nej då skulle anmälningarna drössla in men som min kollega sa angående mobilen:
”Har du inga tydliga bevis så finns där inget du kan göra, eller hur?”
Citera
2026-06-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Att han är manlig och attraktiv skulle jag vilja säga. Men det finns väl två typer av tafsande också, det ena är när kvinnan är full och glad och t.ex. nyper mannen i häcken som en kul grej, och det andra när hon på allvar vill ha stock och börjar småkrafsa mannen på armen, låret eller i nacken med naglarna.

Jo det där med att en del kvinnor har velat nypa på Voldemars överarmsmuskler har man ju varit med om fast det var när Voldemar var ung och vältränad. Likaså ett lätt slag på Voldemars bakdel när man stod där som ett oskyldigt lamm vid bardisken. I nacken med naglarna jadå. Fast då har Voldemar varit småberusad och inte hunnit kolla vem det var.

Knäflirt inte helt ovanligt under studietiden. Gamla kårhuset på Shopping.

Nu börjar minnena klarna.
Citera
2026-06-26, 16:57
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Eller är du en kille?

Det låter sunt. Det är intressant ändå hur olika folk reagerar vid tafsning. Jag har aldrig blivit illa berörd när tjejer pillat på mig, jag tycker bara det är en kul grej.

Jag har en teori - om en kille tafsar på en tjej så måste ni nästan bli arga och tydligt markera att ni inte gillar det för annars riskerar ni att få fanskapet efter er resten av kvällen. Vi killar har inte det problemet på samma sätt. Om en tjej raggar på mig och kanske känner lite på röven och jag inte är intresserad så märker hon det och försvinner vidare till sitt tjejgäng.

Betyg på analysen?
Citera
2026-06-26, 17:06
Medlem
Jag skulle aldrig röra en man som inte vill bli rörd av mig och jag accepterar även att bli avvisad.

För mig är det en självklarhet att alla har rätt att säga nej och känna sog fredade.

Däremot har jag faktiskt varit led om män som ljugit om saker som "skämt". Det är en härskarteknik för att dominera och utöva makt.

En man jag dejtade la jag min hand på hans mage på morgonen varpå han började ljuga om mog till mig med falska påståenden om att jag skulle "ha tagit på honom " under natten. Vilket absolut inte var sant.

Jag upplevde det som ett grovt övergrepp mot mig som faktiskt har våldtagits och utöver det levt hela mitt liv som utsatt för oönskade närmanden.

Samma snubbe påstod även att han blivit våldtagen av en kvinna som liten. Om det är sant var det såklart våldtäkt för att 12 åringar inte kan ge samtycke (vuxna människor kan helt enkelt inte ha samtyckessex med mellanstadiebarn oavsett vad) men hans beteenden mot mig som våldtagits på riktigt, dvs som knappast har skäl till att ljuga om att jag levde med svår traumatisering och livspåverkande konsekvenser, innebar att jag faktiskt tvivlar stort på att han inte bara hade sexuella fantasier han påstod skett som inte gjort det. Hans föräldrar var även poliser så man kan tycka att han isåfall borde förstår varför man inte ljuger om saker som inte skett och varför man polisanmäker sådant som har skett.

Jag har insett att män ljuger systematiskt om kvinnor för att de själva är skyldiga till sexuellt oacceptabla handlingar och att de även tycker sexualbrott är roliga historier. Det är även ett sätt för dem att försöka tvinga kvinnor att bmi passiva för att de vill uppnå full sexuell makt och dominans samt bestämma relationens form.

Nu har jag och snubben aldrig haft något toxiskt förhållande och jag tycker väldigt bra om honom. För några år sedan ville han även börja träffa mig igen men jag går aldrig tillbaka till utdöda relationer. Har honom dock på Snap och svarar ibland på någon av hans stories. Vilket jag inte gör med andra män då jah inte ens pallar har några på Snap överhuvudtaget så vi kan säga som så att jag har skäl för att misstro män mer för vad de gör och säger än kvinnor. Jag är väldigt negativt inställd till män som ljuger om sexuella saker pga att jag ser det som en stor kränkning mot mig direkt personligen som utsatts för extremt mycket men de tär samtidigt en stor kränkning mot alla manliga offer också eftersom varje falsk historia medför en mindre trovärdighet för alla de pojkar och män som faktiskt utsätts och mår dåligt av de upplevelser de bär med sig. Att ljuga om sexualbrott, oavsett kön, är att slå på vartenda offer som försöker få hjälp och stöd för sådant som faktiskt har skett. Sedan det med att män tycker sexualbrott är humor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in