2026-06-25, 20:42
Medlem
PhTDs avatar
Det finns ju en ganska aktuell tråd på detta forum om kvinnor, som blir utsatta för att män tar och tafsar på dem. (FB) Varför börjar män tafsa på en?

I tråden påstås det av somliga, att det minsann också förekommer att kvinnor tafsar och tar på män och någon säger till och med att detta är väl så vanligt som att män tafsar.

Hur som helst måste det väl ändå förekomma och då undrar jag vad som händer. Blir kvinnorna oftast avsnästa eller händer det att den utsatte mannen tar det som en invit och blir som en kardborre, svår att bli av med efteråt.

En gissning är väl att bådadera förekommer, men man kan undra i vilken utsträckning.

Vad är orsaken till att ni gör så? Vilket beteende hos mannen i fråga leder till handlingen? Är det hans stiliga uniform, eller är det kanske i själva verket oftast han själv som börjat?

Det vore intressant att ta del av erfarenheter av dessa beteenden.
Senast redigerad av PhTD 2026-06-25 kl. 20:45.
Citera
2026-06-25, 21:15
Medlem
Förstår att tråden är för kvinnor att svara på. Men kommer det verkligen hända att kvinnor svarar på detta?
Jag mena, vem vill utge sig för att vara en tafsare?
Man hade nog fått mer respons om den var riktad mot män som har blivit taffsade på och vad de tycker om det.
Då hade jag kanske haft ett par rader att säga om det i alla fall.
Citera
2026-06-25, 21:15
Medlem
Svenska män brukar vara rätt törstiga på kvinnlig närhet, så jag tror inte många reagerar mer än att de blir upphetsade.
Citera
2026-06-25, 21:26
Medlem
Det tror jag inte förekommer
Citera
2026-06-25, 21:33
Medlem
När jag i min tonårstid en gång var hos tandläkaren blev jag utsatt för "tafsning."
Den kvinnliga tandläkaren, minns inte exakt, men hon var väl 25-30år, ung var hon i alla fall.

Hur som helst, hon red/gnuggade ogenerat sin fittbulle mot mitt knä, en låång stund, helt utan anledning.

Hon hängde över mig och gnuggade fittan mot knät under undersökningen, jag kände till och med bullen genom kläderna.

Fast hon var ung och snygg, så det var lite nice ändå.

Sedan, på högstadiet fanns en kvinnlig speciallärare som var känd för att vilja tafsa.

Om man hamnade bredvid henne så lade hon handen på gylfen och kuken, smekte en på låret osv.

Alla pratade om hennes tafsande...

Sedan har man ju blivit tafsad på ett oräkneligt antal gånger efter detta också förstås, ett tafsande och klängande som man helst varit utan.

Såå, visst förekommer det med kvinnliga tafsare, oftast är de feta eller oatraktiva skulle jag påstå.
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-06-25 kl. 22:09.
Citera
2026-06-25, 21:40
Medlem
Europes avatar
En kvinnlig arbetskompis smekte mig på ryggen idag när jag stod och diskade i lunchrummet. Jag reagerade inte. Det är inte första gången hon råkar ta på mig. Jag har inte reagerat de andra gångerna heller.
Senast redigerad av Europe 2026-06-25 kl. 21:43.
Citera
2026-06-25, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
När jag i min tonårstid en gång var hos tandläkaren blev jag utsatt för "tafsning."
Den kvinnliga tandläkaren, minns inte exakt, men hon var väl 25-30år, ung var hon i alla fall.

Hur som helst, hon red/gnuggade ogenerat sin fittbulle mot mitt knä, en låång stund, helt utan anledning.

Hon hängde över mig och gnuggade fittan mot knät under undersökningen, jag kände till och med bullen genom kläderna.

Fast hon var ung och snygg så det var lite nice ändå.

Sedan, på högstadiet fanns en kvinnlig speciallärare som var känd för att vilja tafsa.

Om man hamnade bredvid henne så lade hon handen på gylfen och kuken, smekte en på låret osv.

Sedan har man ju blivit tafsad på ett oräkneligt antal gånger efter detta också förstås, ett tafsande och klängande som man helst varit utan.

Såå, visst förekommer det med kvinnliga tafsare, oftast är de feta eller oatraktiva skulle jag påstå.

Precis såhär. De får inte uppmärksamhet på något annat sätt. Stört o ge sig på småpojkar däremot. Gissar det handlar om makt.
Citera
2026-06-25, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nippfitt
Precis såhär. De får inte uppmärksamhet på något annat sätt. Stört o ge sig på småpojkar däremot. Gissar det handlar om makt.
Jag tror de var utsvultna sexuellt, alternativt pedofiler, eller både och.
Citera
2026-06-25, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat

Fast hon var ung och snygg, så det var lite nice ändå.

Du kanske klär dig utmanande och sänder ut fel signaler?
Citera
2026-06-25, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Du kanske klär dig utmanande och sänder ut fel signaler?
Jo, men ska man inte kunna klä sig som man vill utan att bli tafsad på.

Sedan att sända ut fel signaler?
Jag var enligt lagen sett, barn vid den tiden.

Du påstod ju själv att det inte ska spela roll, detta i en annan tråd, eller hur...
Senast redigerad av Cutthethroat 2026-06-25 kl. 23:00.
Citera
2026-06-25, 23:25
Medlem
jjujjus avatar
Vad räknas som ”tafsa” på en man?

Genuint nyfiken..
Citera
2026-06-25, 23:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Vad räknas som ”tafsa” på en man?

Genuint nyfiken..

Föra handen till dom nedre regionerna och smeka lite ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in