2026-06-26, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Såg Olof Lunds intervju med Elanga efter matchen, jag tycker att det är jättekonstigt att han inte visste om Sverige gick vidare med ett oavgjort resultat.
Sen visste han heller inte hur systemet fungerade och vilka lag Sverige eventuellt skulle få möta.
Han verkar inte bry sig så mkt om landslagsspel. Han visste heller inte att Sverige kunde ta sig till VM via nations league playoffet när man inte lyckades i VM kvalet.
2026-06-26, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Du driver? Var det därför han såg så ledsen ut när matchen blåstes av??

Japp, han fick fråga om det.
2026-06-26, 08:56
Medlem
JoakimBalls avatar
vad utspelade sverige blev.. Japan var dock riktigt bra.
2026-06-26, 08:57
Medlem
Citat:

Haha ja

Citat:
Det visste inte Anthony Elanga i slutminuterna.

– Jag skrek bara: ”Kom igen, vi kan gå för mer”. Jag är glad att vi är vidare, jag visste inte det på slutet, säger Elanga.

Han berättar att den assisterande förbundskaptenen Sebastian Larsson försökte uppmärksamma honom om vad som gällde.

– Jag tror att de försökte skrika till mig, säger Elanga.

Isak: ”Liten utskällning”
Lagkamraten Alexander Isak kunde bara sucka efter matchen när han fick höra att Elanga inte hade haft koll.

– Jag gick till honom nu och frågade om det stämde. Det stämde tyvärr, säger Isak.

Elanga fick höra ett och annat från Isak.

– Han fick sig en liten utskällning av mig där. Han var lite frustrerad på slutet av matchen och det förstår man nu, säger Isak.

2026-06-26, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Han verkar inte bry sig så mkt om landslagsspel. Han visste heller inte att Sverige kunde ta sig till VM via nations league playoffet när man inte lyckades i VM kvalet.

Han bryr sig nog väldigt mycket om att vinna i alla fall med tanke på hur mycket beröm Potter gett honom både på och utanför planen och att han hela tiden igår i matchen i slutet försökte pusha alla i laget och skrek "vi kan mer" för han ville vinna matchen. Kanske inte så smart dock att inte ha koll på läget och riskera baklängesmål
2026-06-26, 09:02
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Han visste säkert. Han tycker bara det är "svennigt" och töntigt att veta mycket så kan spelar dum
2026-06-26, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
1-1 innbär väl nu att Sverige inte går vidare?

Det innebär att Sverige går vidare.
2026-06-26, 09:16
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
vad utspelade sverige blev.. Japan var dock riktigt bra.

ja 1-1 är inte mycket att fira, vi kommer åka ut i nästa match då vi kommer möta ett betydligt starkare lag. Ren tur att japan inte gjorde fler mål
2026-06-26, 09:16
Medlem
Väldigt otur i lottningen, oavsett vilken placering man hade hamnat på i gruppen så får man en riktig tuff motståndare i slutspelet. Vi får det tuffaste (förmodligen frankrike), men brasilien och marocko hade inte varit enkla matcher heller precis.
2026-06-26, 09:18
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Småkär direkt i tjejen som blev tårögd under nationalsången
Det var tydligen JWZ:s syster. Trodde det bara var en stolt nationalist...

Förbundet får ta fram bilderböcker till Elanga när ord inte verkar fungera. Man kan inte ha en spelare som inte förstår matchens sammanhang.
Senast redigerad av Readyfreddie 2026-06-26 kl. 09:22.
2026-06-26, 09:19
Medlem
Citat:

Kanske därför han var kanske bäst på plan, han spelade inte för oavgjort. Men ja han verka inte ha så bra koll.
2026-06-26, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlenius86
Såg Olof Lunds intervju med Elanga efter matchen, jag tycker att det är jättekonstigt att han inte visste om Sverige gick vidare med ett oavgjort resultat.
Sen visste han heller inte hur systemet fungerade och vilka lag Sverige eventuellt skulle få möta.

Zetterström visste tydligen inte heller detta.
Verkar ha varit välgörande. Båda var bäst på plan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in