2026-06-26, 06:19
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Nu har vi äntligen kvalificerat oss till VM på riktigt. Dvs 32 lag
2026-06-26, 06:20
Medlem
sneakydudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runbane
Tror du fått det om bakfoten. Det var många år sedan jag slutade hålla på eller bry mig om landslaget. Orsaken är flera. Givetvis håller jag inte på ett landslag med Ogga Boggas i laget.

Intressant att dumfan Elanga, trots genomgångar, möten och tillsägelser inte förstod förrän sent i matchen att oavgjort räckte för avancemang…
2026-06-26, 06:21
Avstängd
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runbane
Tror du fått det om bakfoten. Det var många år sedan jag slutade hålla på eller bry mig om landslaget. Orsaken är flera. Givetvis håller jag inte på ett landslag med Ogga Boggas i laget.
Det finns säkert enskilda undantag men vi ser tydligt gnället i VM-trådarna, hur folk säger att ”jag har svårt att glädjas åt målet blabla”. Du kanske är undantaget men regeln är att 55-årige Kent-Lennart hellre hade sett ett blont landslag där målen görs av folk som heter Andersson. Man kunde acceptera Henke Larsson, han hette ju ändå Larsson och var inte fasligt svart, men Elanga är värre. Det är den gruppen som är så roligt att se våndas och mumla surt.
2026-06-26, 06:25
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Jag käkar mesar som dig till frukost
Du är inget annat än en sorglig stackare som skitar ner matchtrådar när du tror du är rolig
2026-06-26, 06:32
Avslutad
Sveriges chans att möta i en 16:e final.

Frankrike/Norge – 71,4 procent
Tyskland – 27,8 procent
Schweiz – 0,7 procent
Mexiko – <0,1 procent
USA – <0,1 procent
2026-06-26, 06:42
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avslutatkonto
Sveriges chans att möta i en 16:e final.

Frankrike/Norge – 71,4 procent
Tyskland – 27,8 procent
Schweiz – 0,7 procent
Mexiko – <0,1 procent
USA – <0,1 procent
Schweiz är den motståndare som skulle passa oss bäst men chansen är ju minimal att det ska bli så. Hoppas på Norge då med två man i hasorna på Haaland hela tiden.
2026-06-26, 06:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Kul match, lite seg i början, men sen tog det fart i andra halvlek.

Vilket klassmål av den blågula hjälten Elanga! Hade inte full koll på vem detta var förrän i våras men nu är han, tillsammans med Ayari, en av mina absoluta favoriter i den blågula tröjan.

Vilket tryck på en massa ställen runt om i Sverige, hela Stadion i Stockholm exploderar av glädje när våra svenska fotbollskillar mosade in 1-1. Det är en så härligt känsla när hela nationen kommer samman i denna typ av extas kring en gemensam sak.

2026-06-26, 06:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Schweiz är den motståndare som skulle passa oss bäst men chansen är ju minimal att det ska bli så. Hoppas på Norge då med två man i hasorna på Haaland hela tiden.

Jo, Norge eller Schweiz känns som bäst för Sverige, tyvärr blir det nog Fransoserna.
2026-06-26, 06:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Jo, Norge eller Schweiz känns som bäst för Sverige, tyvärr blir det nog Fransoserna.

Norge får möta Sverige om de vinner mot Frankrike ikväll. Vilka får Norge möta om de inte möter Sverige, lättare eller svårare motstånd än Sverige?
2026-06-26, 06:53
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kul match, lite seg i början, men sen tog det fart i andra halvlek.

Vilket klassmål av den blågula hjälten Elanga! Hade inte full koll på vem detta var förrän i våras men nu är han, tillsammans med Ayari, en av mina absoluta favoriter i den blågula tröjan.

Vilket tryck på en massa ställen runt om i Sverige, hela Stadion i Stockholm exploderar av glädje när våra svenska fotbollskillar mosade in 1-1. Det är en så härligt känsla när hela nationen kommer samman i denna typ av extas kring en gemensam sak.

Ja det är härligt att se. Jag själv är hemma pga. sjukdom som gör det svårt för mig att besöka Stadion eller nåt annat men fan. Går vi längre än så här får jag lust att dra iväg till Stadion. Men tror tyvärr äventyret är slut efter nästa match

Minns att 2018 när matcherna dessutom gick under bra tider för svenskar så var det inte alls såhär. Det bästa man kunde hitta var väl Tak i Stockholm eller nåt litet ställe på Södermalm som visade på storbild med några hundra pers. Nu är det tusentals på Stadion (av det jag sett tiotusentals?), Ullevi och hundratals, kanske tom. upp mot några tusen på mindre orter.
2026-06-26, 06:57
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Med tanke på hur vi tog oss till VM ska vi vara glada för allt.

Ja.

Det kan väl räcka så.
2026-06-26, 06:58
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Aha...det var därför Elanga såg så uppgiven ut efter slutsignalen. Ja blir det Frankrike då är det kört blir nog rekordlågt odds för den matchen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in