Tror du fått det om bakfoten. Det var många år sedan jag slutade hålla på eller bry mig om landslaget. Orsaken är flera. Givetvis håller jag inte på ett landslag med Ogga Boggas i laget.
Intressant att dumfan Elanga, trots genomgångar, möten och tillsägelser inte förstod förrän sent i matchen att oavgjort räckte för avancemang…
Tror du fått det om bakfoten. Det var många år sedan jag slutade hålla på eller bry mig om landslaget. Orsaken är flera. Givetvis håller jag inte på ett landslag med Ogga Boggas i laget.
Det finns säkert enskilda undantag men vi ser tydligt gnället i VM-trådarna, hur folk säger att ”jag har svårt att glädjas åt målet blabla”. Du kanske är undantaget men regeln är att 55-årige Kent-Lennart hellre hade sett ett blont landslag där målen görs av folk som heter Andersson. Man kunde acceptera Henke Larsson, han hette ju ändå Larsson och var inte fasligt svart, men Elanga är värre. Det är den gruppen som är så roligt att se våndas och mumla surt.
Frankrike/Norge – 71,4 procent
Tyskland – 27,8 procent
Schweiz – 0,7 procent
Mexiko – <0,1 procent
USA – <0,1 procent
Schweiz är den motståndare som skulle passa oss bäst men chansen är ju minimal att det ska bli så. Hoppas på Norge då med två man i hasorna på Haaland hela tiden.
Kul match, lite seg i början, men sen tog det fart i andra halvlek.
Vilket klassmål av den blågula hjälten Elanga! Hade inte full koll på vem detta var förrän i våras men nu är han, tillsammans med Ayari, en av mina absoluta favoriter i den blågula tröjan.
Vilket tryck på en massa ställen runt om i Sverige, hela Stadion i Stockholm exploderar av glädje när våra svenska fotbollskillar mosade in 1-1. Det är en så härligt känsla när hela nationen kommer samman i denna typ av extas kring en gemensam sak.
Eller "nästan hela" får man tyvärr säga, finns en del enstöriga "Una-bombare" där ute ser man efter att läst här på Flashback
Schweiz är den motståndare som skulle passa oss bäst men chansen är ju minimal att det ska bli så. Hoppas på Norge då med två man i hasorna på Haaland hela tiden.
Jo, Norge eller Schweiz känns som bäst för Sverige, tyvärr blir det nog Fransoserna.
Kul match, lite seg i början, men sen tog det fart i andra halvlek.
Vilket klassmål av den blågula hjälten Elanga! Hade inte full koll på vem detta var förrän i våras men nu är han, tillsammans med Ayari, en av mina absoluta favoriter i den blågula tröjan.
Vilket tryck på en massa ställen runt om i Sverige, hela Stadion i Stockholm exploderar av glädje när våra svenska fotbollskillar mosade in 1-1. Det är en så härligt känsla när hela nationen kommer samman i denna typ av extas kring en gemensam sak.
Eller "nästan hela" får man tyvärr säga, finns en del enstöriga "Una-bombare" där ute ser man efter att läst här på Flashback
Ja det är härligt att se. Jag själv är hemma pga. sjukdom som gör det svårt för mig att besöka Stadion eller nåt annat men fan. Går vi längre än så här får jag lust att dra iväg till Stadion. Men tror tyvärr äventyret är slut efter nästa match
Minns att 2018 när matcherna dessutom gick under bra tider för svenskar så var det inte alls såhär. Det bästa man kunde hitta var väl Tak i Stockholm eller nåt litet ställe på Södermalm som visade på storbild med några hundra pers. Nu är det tusentals på Stadion (av det jag sett tiotusentals?), Ullevi och hundratals, kanske tom. upp mot några tusen på mindre orter.