2026-06-26, 04:13
Avstängd
JojoRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Även norrmännen har nerver. Sverige slår ur underläge vilket passar oss bättre än tvärtom. Kan Ecuador slå Tyskland så kan Sverige slå Norge. I ett VM-slutspel kan ALLT hända, det har vi sett många gånger förr.
Tror man inte på det mentalt så kommer man aldrig att vinna som underdog, rätt inställning.
2026-06-26, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojoRabbit
Tror man inte på det mentalt så kommer man aldrig att vinna som underdog, rätt inställning.

Där har Potter en viktig uppgift att gjuta in tron i spelarna. Sen är det så att ju längre vi går så kommer spelarnas egen moral och glöd att höjas. Nu är det verkligenen match i taget. Hur många trodde på Sverige inför VM-94?

Men med tanke på mentaliteten hos många i tråden tidigare ikväll så kanske det är så att det är just där det brister, vi har blivit ett vekt folk utan självförtroende.
2026-06-26, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Håller med men det verkar också vara minst chans procentuellt att vi får dem? Har inte hajat hur de räknar på det men att vi får Frankrike/Norge var ca 70% risk enligt studion...Vi får hoppas att de andra resultaten går Sveriges väg.

Det har att göra med oddsen. Sannolikheten att Frankrike slår Norge är större.
2026-06-26, 04:33
Medlem
Kunde tyvärr inte se matchen. Men spela dom bra eller va det Japan som va dålig?
2026-06-26, 04:42
Medlem
Aah, vilken natt! Fått i mig frukost på en av de få dygnet-runt öppna 7-Eleven butikerna i city. Sippar på en Redbull och ska försöka hinna med första tunnelbanan hem då får jag ägna morgonen åt att scrolla igenom tråden
2026-06-26, 05:28
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Kunde tyvärr inte se matchen. Men spela dom bra eller va det Japan som va dålig?
Japan var överraskande bleka. De tog det lugnare än förväntat, sannolikt beroende på att Holland tidigt tog kommandot i sin match. Gruppsegern kändes därmed tidigt ganska avlägsen för japanerna. Sverige spelade godkänt, dvs bättre än förväntat. Mycket virrigt försvar stundtals, Elanga ljuspunkten, Gyököres hårt bevakad, Isak uddlös.
2026-06-26, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Själv har jag sovit den rättfärdiges sömn men vaknade nu och tittade till fotbollen. 1-1, alltså? Och mångkulturen levererade än en gång genom Elanga?
Jag tycker man kan ta dom bästa x1000 spelarna i världen, och så lottar man ut vilket land dom ska spela för, som när dom lottar vilken grupp ett land ska spela i.
2026-06-26, 05:40
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Jag tycker man kan ta dom bästa x1000 spelarna i världen, och så lottar man ut vilket land dom ska spela för, som när dom lottar vilken grupp ett land ska spela i.
Lika bra det. Finns ändå ingen landslagskänsla kvar längre.
2026-06-26, 05:44
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christerst
Gyökeres ellre vad han heter, konstigt namn. Oavsett, så ser han ut som ett riktigt vider, någon slags mördare. Ofräscht utseende hursomhelst.

Jag kan tycka att VNL är sju resor värre.

Killen ser konstant ut som han krökat en vecka i streck efter att fått reda på att han är Christer Petterssons bortadopterade son...
2026-06-26, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Bra match, kunde ha vunnit
2026-06-26, 05:59
Avstängd
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2

Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
Lika bra det. Finns ändå ingen landslagskänsla kvar längre.
Det är ändå ganska roligt att nationalistiska flaggviftande SD-boomers tvingas acceptera att det är Elanga, Isak och Yasin Ayari som tog Sverige både till VM och förbi gruppen. Det kliar gott i magen på något sätt att höra det sura mumlet.
2026-06-26, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det är ändå ganska roligt att nationalistiska flaggviftande SD-boomers tvingas acceptera att det är Elanga, Isak och Yasin Ayari som tog Sverige både till VM och förbi gruppen. Det kliar gott i magen på något sätt att höra det sura mumlet.
Tror du fått det om bakfoten. Det var många år sedan jag slutade hålla på eller bry mig om landslaget. Orsaken är flera. Givetvis håller jag inte på ett landslag med Ogga Boggas i laget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in