2026-06-25, 23:57
Medlem
Sinraths avatar
Något som var populärt på en aktionssida som var ganska lokal och inte total mjölkats som de större var att sälja en potentiellt värdefull grej men du var tvungen att ta ett helt parti med slumpmässig skit med den.

Så det såldes en möbel eller elektriskt verktyg i ett bättre märke i gott skick men samtidigt åkte det med en målarstänkt pall, en sned hammare, olika glödlampor, en mindre soptunna, en clas ohlson yogamatta, låda med hoptrasslade snören, låda med pinnar, en kalle anka vas, 5 plastkrukor, två burkar lila färg och ett gäng armlösa tennsoldater.
Det gick inte avsäga sig slumpgrejerna så det var nog många som tog en runda till sopstationen efter upphämtning. Det var fortfarande lönt pga relativt låga prissättningen på den bra grejen så jag antar det var uppköpare av dödsbon som hittade en kreativ lösning på bli av med skiten?
Citera
2026-06-26, 03:30
Avstängd
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffand
Nyfiken, varför dessa hutlösa priser?
Det var brist och slut i butikerna kring juletid. Folk ville absolut ha sin Jansson och priserna stack iväg. Det är bara 4-5 år sen. Blev en snackis.
Citera
2026-06-26, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Jag sålde en halv uppäten prinsesstårta efter jul. En gubbe på runt 75 år hörde av sig, kom samma kväll och betalade kontant utan att ens pruta. Han sa att marsipanen “mognat”.

Du kunde sålt den för ett betydligt högre pris tror jag, läter som herren var ordentligt sugen på tårta!
Citera
2026-06-26, 04:49
Medlem
Transa som sålde använda dildos.
Han bedyrade i sin annons att dom minsann var ordentligt rengjorda..
Citera
2026-06-26, 07:45
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Transa som sålde använda dildos.
Han bedyrade i sin annons att dom minsann var ordentligt rengjorda..
Köpte du?
Citera
2026-06-26, 08:03
Medlem
heliotrops avatar
Min kusin som har småbarn brukar skicka skärmdumpar på fula slitna barnkläder/barnprylar till mig för att jag ska få mig ett gott skratt. En Frost-handduk med en stor brun fläck på (bajs?). En tofsmössa ( en sådan med jättestor tofs) "tuvärr saknas Toffsen. 20 kr". Plastskidor "där en bit på hö skida har gått av". "donkey Kong spel nostalgi vissa fel 550 kr'
" märkes jeans kille 120 cl märke Lindex"

😅😅😅😅😅
Citera
2026-06-26, 08:26
Medlem
Trasiga varor, mobiler, tv, elsparkcyklar, spruckna vaser, gammla ruttna blommor, halvfulla parfymer. Så någon jävla vänsterkärring som försökte sälja sina gamla menstrosor då hon hade fått klimakteriet och inte behövde dessa längre!🤣

Marketplace är sämst och bäst samtidigt.

Har själv lyckats sälja skit från temu med 1500% vinst.

Folkt är helt värdelösa.
Citera
2026-06-26, 09:02
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ibland handlar det ju om att bli av med grejen mer än att få pengar. Jag hade en gång ett fult gammalt bord jag ville bli av med, sålde det för 50kr och någon kom och hämtade det. Hade jag inte gjort det hade jag fått krångla ut det till bilen, hållit på och fällt sätena, och sedan fått köra till återvinningscentralen. Nu slapp jag allt det och fick dessutom 50 spänn istället. Samma sak med en soffa vid flytt. Hade varit ett gigantiskt projekt att få den till tippen, så istället sålde jag den för 100kr, så att någon annan ordnade släp och kom och hämtade den.

Sedan finns ju regeln att alltid ta lite betalt för att undvika de värsta motparterna. När någonting är gratis så säger folk att de ska dyka upp, men gör det inte sen, eftersom varan inte har något mentalt värde för dem. Om man istället säljer för 50kr så hör bara folk som faktiskt vill ha varan av sig, och dessa dyker sedan också upp på avtalad tid och hämtar grejen. Finns många speciella personer som trålar ”skänkes”-avdelningen…

Men OnTopic så är det väl folk som säljer halvförbrukade matvaror eller hygienaartiklar. Typ ett schampo som de använt två gånger men inte gillade, eller en påse engångsrakhyvlar i 20-pack med 19 stycken kvar. Även sett någon sälja typ en påse gott och blandat. ”Köpte två stycken men tyckte inte om dem, så säljer ena”…

Tror det är ganska normalt att göra så. Gjorde samma sak när jag skulle flytta från min lya i Malmö och ihop med dåvarande sambon.
Fet dubbelsäng med stålram såldes till pakistanier för 500:-
Möbler för 50:-/st till grannen ovanför.
Soffan för 500:- till tjejen i lägenheten mitt emot.
Tvättmaskin för några hundringar till en vän.

Jag kanske sålde ut grejer billigt, men snacka om att jag slapp göra mig besvär med att köra skiten. Kan också tilläggas att gatan jag bodde på var smal utav helvete, så det gick liksom inte att stanna där med bil och släp utan att blockera all trafik.
Citera
2026-06-26, 09:08
Medlem
PyjamasXLs avatar
Någon hotellanställd i Australien kom över lite bajs från ABBA-Agneta från hennes hotellrum. Han var med i en dokumentär på TV och hade blivit erbjuden massor för den lilla bajsklimpen som låg i en glasburk.
Citera
2026-06-26, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Det var brist och slut i butikerna kring juletid. Folk ville absolut ha sin Jansson och priserna stack iväg. Det är bara 4-5 år sen. Blev en snackis.
Aha då förstår jag. En del gör nästan vad som helst för tradionen.
Citera
2026-06-26, 09:22
Avstängd
Moobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffand
Aha då förstår jag. En del gör nästan vad som helst för tradionen.
Ja, och för att tjäna pengar ha ha
Citera
2026-06-26, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Ja, och för att tjäna pengar ha ha
Hahaha😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto