2026-06-25, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Fattar inte detta heller. Sett högvis med sådant på Tradera. En vit liten spetsduk, 20kr.. Frakten är väl minst 39kr även med vanligt brev.
Det tar mer tid att skriva annonsen än att plocka pant för samma värde (som nu är värt 2 upp till 3 kr!).
Jag köpte ett mobilskal för någon enstaka krona för ett par månader sedan. Vad jag inte förstod var hur säljaren kunde erbjuda så billig frakt som var långt under priset för ett vanligt brevporto. Det visade sig att h*n frankerat med ett enkronas frimärke från 70-talet. Detta var en storsäljare som alltid verkade erbjuda billig brevfrakt.

Tillägg: H*n hade ju tjänat mer på att sälja frimärket.
Senast redigerad av BakedBakerman 2026-06-25 kl. 16:01.
Citera
2026-06-25, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jag har under oboykrisen några år sedan sett folk försöka sälja O'Boy , öppnade paket till och med för hutlösa priser.

Mjölken, som är råsa har jag sett flera gånger också.

Värsta skiten jag sett är nog en madrass som borde kastats för 15-20 år sedan. Full med fläckar i alla möjliga färger

Ja det finns säkert folk som försöker sälja all världens skit men jag såg en tråd på reddit där jag är ganska säker på att användare trollar ihop annonser som aldrig funnits på någon sida!
Har flera gånger googlat med waybackmachine på dessa annonser och aldrig fått napp.
Det finns folk till allt.
Citera
2026-06-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe

Vem orkar lägga tid och energi på att hantera prutare, dårar mm för ingenting? Vissa är extrema som ska ha 45kr för något.. snälla! Släng skiten förfan.

Många har det nog som nån sorts social hobby, ungefär som att sitta och chatta.
Citera
2026-06-25, 16:42
Medlem
Rekas avatar
På Tradera, 6 st kaffekoppar och några hade sprickor. Typ sådana man köper på Ikea.
Utgångspris var 100 kr.

Men annars så mängder med annonser som utannonseras som "Bra nybörjardator". Burken är minst 10 år och sätts ut för 5 000 kr.
Sedan står det att de köpte den för 23 000 kr.

Undrar ibland om någon verkligen köper skrotet.
Citera
2026-06-25, 16:51
Medlem
Ibland handlar det ju om att bli av med grejen mer än att få pengar. Jag hade en gång ett fult gammalt bord jag ville bli av med, sålde det för 50kr och någon kom och hämtade det. Hade jag inte gjort det hade jag fått krångla ut det till bilen, hållit på och fällt sätena, och sedan fått köra till återvinningscentralen. Nu slapp jag allt det och fick dessutom 50 spänn istället. Samma sak med en soffa vid flytt. Hade varit ett gigantiskt projekt att få den till tippen, så istället sålde jag den för 100kr, så att någon annan ordnade släp och kom och hämtade den.

Sedan finns ju regeln att alltid ta lite betalt för att undvika de värsta motparterna. När någonting är gratis så säger folk att de ska dyka upp, men gör det inte sen, eftersom varan inte har något mentalt värde för dem. Om man istället säljer för 50kr så hör bara folk som faktiskt vill ha varan av sig, och dessa dyker sedan också upp på avtalad tid och hämtar grejen. Finns många speciella personer som trålar ”skänkes”-avdelningen…

Men OnTopic så är det väl folk som säljer halvförbrukade matvaror eller hygienaartiklar. Typ ett schampo som de använt två gånger men inte gillade, eller en påse engångsrakhyvlar i 20-pack med 19 stycken kvar. Även sett någon sälja typ en påse gott och blandat. ”Köpte två stycken men tyckte inte om dem, så säljer ena”…
Citera
2026-06-25, 17:35
Medlem
Korv-Bajss avatar
Jag har aldrig hört talas om rosa mjölk, så jag kollade just på Blocket.
Där finns 62 annonser med rosa mjölkpaket för allt mellan 30 och 1000 kronor.
Det finns även en rosa mjölk keps för 300 kronor.

Och på tradera finns ungefär lika många.
Senast redigerad av Korv-Bajs 2026-06-25 kl. 17:37.
Citera
2026-06-25, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mera
Jag skulle köpa ett pingisbord, satt en timme i bilkö med släpkärra , bara för att konstatera att det var ett stort hål i bordsytan, säljaren tyckte inte det var värt att nämna eftersom han hade satt en klisterlapp över

Tack gör ett gott skratt!!!
Ja det låter helt sjukt
Citera
2026-06-25, 18:21
Medlem
Laddade hem appen Sellpy och såg till min förvåning att unga tjejer säljer allt från begagnade gamla kläder till använda parfymer och smink produkter. Nog för att dom är unga men lite vett i skallen bör man ha vid den åldern.
Citera
2026-06-25, 18:58
Medlem
dirtysouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Begagnad brödrost. En kaffekokare, typ man köper på ica.

Ett av mina exs bror ville inte längre ha sin brödrost så snäll som han var sålde han den där skabbiga saken till mig, om jag minns rätt så var det även hon som övertalade mig att betala han för den
Citera
2026-06-25, 19:29
Medlem
John-Roccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Såg nyligen en annons på Tadera, en liten tavla med motiv av Lasse Åberg, Katt och mus, för 1000 kronor... Jag köpte samma på loppis för en tjuga.

Varför köpte du den?
Citera
2026-06-25, 19:29
Medlem
Sett mycket skit men blir mer förbannad på folk som säljer något nytt i förpackning till ett högre pris än vad man kan köpa det nytt själv med gratis frakt, många gånger sett typ oöppnat gamingheadset nypris 2999 först till kvarn 2500 och när man kollar på produkten kan den köpas på flertalet butiker för 2299 ink frakt.
Citera
2026-06-25, 20:51
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Överlåtelse av leasingavtal på svindyra bilar. Inläggen är ofta utsmyckade med floskler i stil med ”då var det dags att lämna över den här pärlan”, snarare än ”åh helvete jag sitter i skiten med 12000:- i månaden för en Mercedes Benz i två och ett halvt år till”.

Att läsa leasingöverlåtelser på blocket är som att skumma fattigariddare.se. Du får facit av mörkret som väntar ifall du slarvar med ekonomin.

Det där har jag aldrig fattat faktiskt.
Varför ta över någon annans misstag till leasing för hutlösa summor för? Och så även om du kontrollerar det efter skador innan övertagandet så missar du något som sedan du får pröjsa för när hyrbilen lämnas tillbaka.
Nej fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in