2026-06-25, 21:52
Medlem
"Polisen bekräftar att man har tagit emot anmälan, att ärendet pågår och är öppet.

Man vill dock inte ge några ytterligare kommentarer, utan hänvisar till förundersökningssekretessen.

– Det är både till skydd för enskild och även till skydd för hela ärendet, säger man på polisen till NWT."

Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Nu så dök det upp.
"Christian Holm avgick plötsligt från alla sina politiska uppdrag för Moderaterna – efter anklagelser om sexchatt med ett barn.
Nu kan NWT avslöja att saken är polisanmäld."
https://www.nwt.se/karlstad/efter-anklagelserna-holm-polisanmald/

Skit det är betalsite.
Borde inte dröja länge innan vår kära skvallerpress lägger ut något.
Citera
2026-06-25, 21:56
Medlem
Ok, trodde det var dumpen han sex chattat med
Senast redigerad av mangne 2026-06-25 kl. 21:59.
Citera
2026-06-25, 23:15
Medlem
Christian Holm är polisanmäld och ärendet är öppnat.

Citat från senast artikeln hos NWT:

NWT har varit i kontakt med Dumpens ansvariga utgivare Sara Nilsson.

Hon bekräftar för NWT att man har identifierat ett konto på kommunikationstjänsten Telegram, där någon har sexchattat med tonårspojkar.

Kontot är enligt Sara Nilsson registrerat med ett telefonnummer som är kopplat till M-toppen Christian Holm.
Citera
2026-06-26, 00:18
Medlem
De skulle nog behöva se över fler telefonnummer…
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk

Hon bekräftar för NWT att man har identifierat ett konto på kommunikationstjänsten Telegram, där någon har sexchattat med tonårspojkar.

Kontot är enligt Sara Nilsson registrerat med ett telefonnummer som är kopplat till M-toppen Christian Holm.

Citera
2026-06-26, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
För att denna person (Christian Holm) är en "höjdare" i Moderaterna Karlstad OCH medlem i frimurarna. Detta är allmänt känt.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/hemliga-makteliten-som-styr-karlstad-flera-kommuntoppar-ar-med-i-frimurarna

Nu gissar jag bara men Jens Ganman är väldigt vänster och då hatar man Moderaterna och förmodligen frimurare också.

Jens säger alltså bara att personen som avgick har gjort att det råder viss turbulens inom både moderaterna och frimurarna då han var medlem i båda dessa.
Jens Ganman är inte vänster. Fan kolla upp vad du skriver innan det kommer på pränt. Läser hans Substack varje dag. Ett tips från mig ! Briljant och syrlig samhällbetraktelse. Mycket begåvad man. Något desillusionerad kanske men kämpar på
Citera
2026-06-26, 05:47
Medlem
Citat:
Christian Holm är en tunga politiker inom Karlstad.
Uppgifter om att Holm lämnar alla sina uppdrag dök upp sent på måndagskvällen.

Det är författaren Jens Ganman som fick information om vad som hänt och skriver i ett inlägg på X:
"....Tydligen turbulens även på riksnivå för M. Och hos frimurarna."
https://x.com/i/status/2069123229298393512

Christian Holm hävdar att han är oskyldigt anklagad och att han behöver ägna tid åt att rentvå sitt namn.
Moderaterna i Värmland säger att de ser mycket allvarligt på anklagelser mot Christian Holm.
Ännu verkar väldigt få vet vilka anklagelser som är riktade mot Holm.

Om det har att göra med Frimurarna och deras avdelning i Karlstad/Värmland så skulle jag bli föga förvånad om det rör sig om någon slags kompiskorruotion.
Har hört många rykten från deras möten.
Bland annat den så kallade Statshusaffären där en affärsman med hjälp av Per-Samuel Nisser (M) kunde köpa byggnaden för 50 miljoner trots bud på nära 100 miljoner.
Ett annat rykte som går är att samma Nisser + Högerpolitiker skakade han med ett fåtal byggherrar ( bland annat Färjestad BK) om att bygga en gång- och cykelbro från Råtorp över Klarälven som landade precis vid Löfbergs Arena. Stora markytor ska säljas runt arena för att bygga en ny stadsdel och bron hjälpte till att höja värdet på marken rejält. Kommunen hade först vara en budget på 45 miljoner för bron men kunde på väldigt kort tid ändra budgeten till nästan 70 miljoner för att få igenom bygget. Ryktet säger att FBK krävde att politikerna skulle fixa detta och allt detta skedde under möten med Frimurarna.

I samma ordersällskap finns även nuvarande Landsbygdsminister Peter Kullgren (KD)

Ska bli väldigt intressant att få reda på vad som skett och vilka anklagelser som är riktade mot Holm.
Hopp så kan se gå när man är en ordentlig slav under marknaden och även är en ordensbroder . Jag vill kommer nog gå med i ett sällskap en dag. Vi får se vad det blir.
Citera
2026-06-26, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Källor inom Moderaterna säger att den här skandalen har varit offentligt känd inom Moderaterna i flera år. Det var därför de tvingades sätt in en helt oprövad broiler när Per-Samuel Nisser avgick. Men Moderaterna ville ändå inte göra sig av med Holm, eftersom han fotfarande drog in röster (det gjorde inte Broilern!), så de placerade Holm på en ofarlig plats och lät honom fortsätta, brottsoffer är inget Moderaterna bryr sig om så länge de kan få några fler röster.

Har du källa på det eller trollar du nu?
Citera
2026-06-26, 09:55
Medlem
Citat:

Vem är det som har polisanmält honom? Dumpen?
Citera
2026-06-26, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse
Jens Ganman är inte vänster. Fan kolla upp vad du skriver innan det kommer på pränt. Läser hans Substack varje dag. Ett tips från mig ! Briljant och syrlig samhällbetraktelse. Mycket begåvad man. Något desillusionerad kanske men kämpar på

Nu har jag läst hans artikel på Kvartal. Och jag tror CH är kokt i bajs.

https://kvartal.se/jensganman/artiklar/m-politikern-avgick-efter-att-jag-visade-honom-sexchatten/cG9zdDoxMzYwNzM
Citera
2026-06-26, 13:46
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djuse

Ja Jens är extremhöger. Så briljant vet jag dock inte.
Citera
2026-06-26, 13:47
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon84
Nu har jag läst hans artikel på Kvartal. Och jag tror CH är kokt i bajs.

https://kvartal.se/jensganman/artiklar/m-politikern-avgick-efter-att-jag-visade-honom-sexchatten/cG9zdDoxMzYwNzM

Okej den är låst. Kan du dela innehållet?
Citera
2026-06-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Ja Jens är extremhöger. Så briljant vet jag dock inte.
Han är briljant och vettig på alla sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in